Google Billedsøgning
Fra : Thomas

Dato : 17-09-03 08:15

For noget tid siden fortalte en læser i denne gruppe hvordan man kunne
slå nogle filtre fra i Google Billedsøgning, så man også kunne søge på
frække ord.

Jeg fik slået filteret fra, men selv om man gør det, så kommer der jo
kun et meget lille resultat ud, når man f.x. søger på ordet blowjob.

Er der nogen, der ved, hvordan denne billedsøgning sker i praksis?

Et andet spørgsmål:

Når man ser på de såkaldte lyserøde sider på Internettet, så skulle
man jo nærmest tro, at hver anden kvinde i verden har smidt tøjet og
lavet erotiske billeder til Nettet. Men det er selvfølgelig ikke
tilfældet.

Men er der nogen, der kan komme med et bud på, hvor mange erotiske
sider, der findes på Internettet, og hvor stor en procentdel de udgør
af det samlede Internet?

VH

Thomas

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 17-09-03 09:37

th63@ofir.dk (Thomas) writes:

> [...]
>
> Jeg fik slået filteret fra, men selv om man gør det, så kommer der jo
> kun et meget lille resultat ud, når man f.x. søger på ordet blowjob.

Personligt synes jeg at 8080 billeder er meget pænt, men sådan er vi
jo så forskellige.

Mvh Trine

http://www.triane.dk, billig overnatning i Nordjylland
http://www.bierstedjuletraeshandel.dk, æresporte og gran

Fra : Søren

Dato : 17-09-03 13:19

Man regner med at et sted mellem 60-75% af al den båndbredde der bliver
brugt på nettet er porno !

Fra : PerX ...

Dato : 24-09-03 15:01

In article <3f6854ce$0$54781$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, "Søren"
<sorensteffensen(remove)@vip.cybercity.dk> citerede elendigt:

> Man regner med at et sted mellem 60-75% af al den båndbredde der bliver
> brugt på nettet er porno !

Gad vide hvor meget af det er "voldtægt" - dvs når man bliver spammet med
porno i sin mailbox uden at ønske det.

Fra : Thomas

Dato : 17-09-03 18:58

Trine Kornum Christiansen <news@trinekc.dk> wrote in message news:<uhe3bkdzu.fsf@trinekc.dk>...
> th63@ofir.dk (Thomas) writes:

> Personligt synes jeg at 8080 billeder er meget pænt, men sådan er vi
> jo så forskellige.

Det er rigtigt nok. Men over 7000 af billederne er dobbeltgængere, så
tallet er faktisk ikke særlig stort.

VH

Thomas

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 17-09-03 13:58

Thomas wrote:

> [...]
> kun et meget lille resultat ud, når man f.x. søger på ordet blowjob.
>
> Er der nogen, der ved, hvordan denne billedsøgning sker i praksis?

Google har en liste over pornoservere og de er udelukket af deres
database.

der findes andre søgemaskiner end Google, selvom google er godt til at
finde
en bestemt oplysning.

Altavista og Alltheweb er også gode, særligt hvis man vil have hele
internettet.

> [...]
> man jo nærmest tro, at hver anden kvinde i verden har smidt tøjet og
> lavet erotiske billeder til Nettet. Men det er selvfølgelig ikke

Et meget stort antal af billederne er de samme.
Men det er svært at huske forskel på den ene eller den anden kusse.

Når den bare er en klat på en skærm.

Fra : larsen

Dato : 17-09-03 16:40

th63@ofir.dk (Thomas) wrote in message news:<a6b0eee6.0309162314.229f54d@posting.google.com>...
> For noget tid siden fortalte en læser i denne gruppe hvordan man kunne
> slå nogle filtre fra i Google Billedsøgning, så man også kunne søge på
> frække ord.
Kunne du ikke repetere proceduren?
Larsen

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 17-09-03 17:54

sl@svp.dk (larsen) writes:

> th63@ofir.dk (Thomas) wrote in message
> Kunne du ikke repetere proceduren?

Det her er ikke det jeg skrev dengang, men det virker:

Du går ind på Googles Image Search. Til højre for indtastningsfeltet
står der:

Advanced Image Search
Preferences
Image Search Help

Her vælger du Preferences.

Så kommer der en side med fem felter. I det midterste står der:

SafeSearch Filtering

Her markerer du i den cirkel der står ud for:

Do not filter my search results.

Derefter trykker du på:

Save Preferences

Så skulle det virke. En gang imellem er Google dum, og så er man nød
til at gøre det igen.

Hvis det stadig ikke virker, så er det sikkert fordi du har slået
cookies slået fra i din browser.

Det kan du slå til igen ved at gå ind under Funktioner ->
Internetindstillinger -> Beskyttelse af personlige oplysninger. Her
skal du sætte den ned til noget der virker. Det må du lige prøve dig
frem med. Min står på "mellem" og det virker fint.

Den gamle forklaring kan du finde her:

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 18-09-03 09:46

Trine Kornum Christiansen <news@trinekc.dk> skrev:

Hej Trine

Gider du lige tjekke din guide en gang til?

Jeg kan ikke få det til at virke.

--
Mark
Har du en mening om sex og samliv? Vi kan altid bruge en ny skribent.

Fra : Andropov

Dato : 18-09-03 10:30

Trine Kornum Christiansen <news@trinekc.dk> wrote in message

Jeg prøvede at søge på blowjob på www.google.dk og på www.google.com.

Der kommer langt flere hits på den udenlandske version ?

De er begge sat til den grundigste billedsøgning.

Fra : Andropov

Dato : 18-09-03 11:00

Trine skrev:

> [...]
>
> Der kommer langt flere hits på den udenlandske version ?
>
> De er begge sat til den grundigste billedsøgning.

>Man kan ikke indstille SafeSearch på den danske udgave. Der bruger
den
>"moderate filtering", så der slipper nogle billeder af blowjobs
>igennem, men ikke nær så mange som på den helt uden filtrering. Hvis
>der er sat den hårdeste filtrering på, så kan man slet ikke søge på
>ordet "blowjob".

>Så faktum er, at hvis man vil have flest muligt billeder af den slags
>ting, så skal man bruge den engelske udgave.

Så man har måske egentlig ikke noget at bruge den danske version til
med mindre man måske ikke forstår engelsk.....

Jeg tænkte på hvis man skal søge efter ting i Danmark så er
www.google.com måske også stadig den bedste søgemaskine til det
formål....

Fra : Andropov

Dato : 18-09-03 11:10

Overgaard skrev:

>For afvekslingens skyld bruger jeg selv: http://www.altavista.dk

Jeg prøvede lige at søge på blowjob med www.altavista.dk : 183.396 hits
Hvorimod www.google.com kun giver 8080 hits.

Begge ovenstående naturligvis under billeder med begrænsninger slået fra.

Tak for info.

Fra : PerX ...

Dato : 27-09-03 13:57

In article <df29e838.0309180209.60b8f28d@posting.google.com>,
andropov@ofir.dk says...

> Jeg prøvede lige at søge på blowjob med www.altavista.dk : 183.396 hits
> Hvorimod www.google.com kun giver 8080 hits.
>
> Begge ovenstående naturligvis under billeder med begrænsninger slået fra.

Ikke så mange begrænsninger slået fra ser det ud til, jeg prøvede lige og
her giver den 3,840,000 hits.

Fra : PerX ...

Dato : 27-09-03 13:58

In article <df29e838.0309180209.60b8f28d@posting.google.com>,
andropov@ofir.dk says...
> Begge ovenstående naturligvis under billeder med begrænsninger slået fra.

Sorry, jeg syntes du skrev "uden billeder" *G*

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 18-09-03 10:11

"Mark Thomas Gazel" <markgazel@hotmail.com> writes:

> Gider du lige tjekke din guide en gang til?
>
> Jeg kan ikke få det til at virke.

Har du husket at slå cookies til? Sørger du for at bruge den engelske
version af Google?

Altså den engelske version af Google Image Search, Preferences,
SafeSearch, Do Not Filter My Results, Save preferences/

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 18-09-03 10:46

Trine Kornum Christiansen <news@trinekc.dk> skrev:

Hej Trine

Det gjorde en forskel med det engelske (underligt nok). EN hel ny verden
åbnede sig.

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 18-09-03 10:32

Fra : l_overgaard

Dato : 18-09-03 10:30

[...]

God fornøjelse.

http://www.kandu.dk/

Fra : Thomas

Dato : 20-09-03 13:17

"l_overgaard" <l_overgaard.news@kandu.dk> wrote in message news:<3f697c13$0$48913$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>...
> [...]
> på 15-18 år.
> Det er ikke ren porno, men pirrende, så søg på: Fjortis.

Tak for alle svarene, men jeg ved stadig ikke hvordan søgningen rent
praktisk foregår.

Søger Google Billedsøgning på filnavne, eller hvad gør de?

VH

Thomas

Fra : Andropov

Dato : 22-09-03 17:55

Thomas skrev:

> Det er noget med at det er indekseret ligesom databaser er. Så går
> søgningen meget hurtigere.

Forgive me, hvis jeg lyder halvdum, men jeg er stadig lige forvirret.

>Så vidt jeg har forstået, så bruger Google da robotsøgning, og en
>robot kan da ikke se hvad et billede forestiller, med mindre den har
>et filnavn at støtte sig til, og filnavnene består for det meste bare
>af tal.

Men derfor kan det godt være indekseret alligevel.
Billed filer har nogle bestemte ekstensions (efternavne f.eks. .jpg).
Jeg har læst det på et eller andet tidspunkt at det skulle være
indekseret.
Man bliver nødt til at læse noget om databaser og indekser for at
forstå det. Det er ikke så nemt at forklare. Men hvordan de så præcist
har lavet indekserne tør jeg ikke sige.

Fra : Andropov

Dato : 20-09-03 13:25

Fra : Thomas

Dato : 22-09-03 17:27

Fra : Anita

Dato : 20-10-03 12:44

"Thomas" <th63@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> robot kan da ikke se hvad et billede forestiller, med mindre den har
> et filnavn at støtte sig til, og filnavnene består for det meste bare

Robotter er klogere end man lige skulle tro. De kan scanne billeder og
aflæse hvilke former og farver der fx. er i billedet. Hvis former og farver
stemmer overens med hvad der forventes i et pornografisk billede, sorteres
det fra. Jeg ved ikke om Google anvender denne metode, men jeg ved at det er
denne metode en del børnebeskyttelses-software basserer sig på.

Venligst Anita

Fra : Andropov

Dato : 30-10-03 17:58

Thomas skrev:

> [...]

I alt om data 12/2003 (udkommer 20 november) er der en artikel som
hedder "hvordan gør google"
Du kan eventuelt læse bladet på biblioteket hvis du stadig er
interesseret i hvordan google virker. De er jo lidt halvdyre
datablade.

Fra : Martin Jorgensen

Dato : 31-10-03 20:54

Andropov wrote:
-SNIP-
> [...]
> Du kan eventuelt læse bladet på biblioteket hvis du stadig er
> interesseret i hvordan google virker. De er jo lidt halvdyre

Kan du/en-eller-anden ikke bare lige give et resume af hvad der står i
artiklen
Det er meget nemmere, for os som er interesseret men som ikke gider tage ind
på biblioteket og læse der...

mvh.
Martin Jørgensen

Fra : Andropov

Dato : 31-10-03 21:13

Martin skrev:

-SNIP-
> [...]
> datablade.

>Kan du/en-eller-anden ikke bare lige give et resume af hvad der står i

Men bladet udkommer først 20 november.

Fra : Martin Jorgensen

Dato : 01-11-03 19:28

Andropov wrote:
-SNIP-

> Men bladet udkommer først 20 november.

Jeg mente et resume, når bladet udkommer, selvfølgelig

(er selv lidt for doven til at få fat i bladet, men vil gerne høre et
referat hvis én vil gengive det vigtigste i artiklen)...

mvh.
Martin Jørgensen