Kerne installation
Fra : Chris

Dato : 17-09-03 00:19

Hvor kompliceret er det egentlig at installere en Linux kerne?

Er det blot:
../configure
make install

Eller skal der mere til?

Venligst
Chris
---
Reply with no _PRIVACY_ in mail address.

Fra : Mogens Kjaer

Dato : 17-09-03 06:34

Chris wrote:
> Hvor kompliceret er det egentlig at installere en Linux kerne?

Hvorfor vil du installere en anden kerne?

Mogens

Phone: +45 33 27 53 25, Fax: +45 33 27 47 08

Fra : Peter Mogensen

Dato : 17-09-03 07:45

Mogens Kjaer wrote:

> Hvorfor vil du installere en anden kerne?

Det kan der da være alle mulige grunde til... f.eks. bare for at prøve det.

Til Chris, Kig længere oppe i tråden "download af patch.gz fil".

Peter

Fra : Chris

Dato : 17-09-03 08:38

On Wed, 17 Sep 2003 08:44:33 +0200, Peter Mogensen
<apm-at-mutex-dot-dk@nospam.no> wrote:

>Til Chris, Kig længere oppe i tråden "download af patch.gz fil".

Tak
---
Reply with no _PRIVACY_ in mail address.

Fra : Chris

Dato : 17-09-03 08:37

On Wed, 17 Sep 2003 07:33:44 +0200, Mogens Kjaer <mk@crc.dk> wrote:

>Hvorfor vil du installere en anden kerne?

Det sker, at der kommer en nyere version end den, der allerede er
installeret på min computer.
---
Reply with no _PRIVACY_ in mail address.

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 17-09-03 08:43

In article <jn3gmv4fg5osac6njdaabpqt835g9m01r8@4ax.com>, Chris wrote:

> Det sker, at der kommer en nyere version end den, der allerede er
> installeret på min computer.

Ja det sker helt sikkert. Er sikkert allerede tilfældet. "Problemet"
er bare, at den kerne der følger med din distribution er skræddersyet
til netop den distribution. Dermed ikke sagt at du ikke kan installere
en selv, men forvent at et eller andet skal justeres før det spiller
perfekt igen.

Derefter vil jeg så sige, at hvis du ikke mangler support for nogle af
dine hardware enheder _og_ bare vil have en maskine der virker(tm)
, så overvej en gang mere, om du vil kaste dig ud i en nyere kerne.

Hvis du derimod bare vil eksperimentere, så velkommen i klubben!
Og et godt start punkt vil så være at læse denne:

http://www.ibiblio.org/pub/Linux/docs/HOWTO/other-formats/html_single/Kernel-HOWTO.html

Mvh Thomas, Vanløse

Fra : Chris

Dato : 17-09-03 20:41

On Wed, 17 Sep 2003 07:43:23 +0000 (UTC), "Thomas S. Iversen"
<zensonic@zensonic.dk> wrote:

>Derefter vil jeg så sige, at hvis du ikke mangler support for nogle af
>dine hardware enheder _og_ bare vil have en maskine der virker(tm)
>, så overvej en gang mere, om du vil kaste dig ud i en nyere kerne.

Flere detaljer:
Jeg bruger SuSE 8.2 på min laptop, men batteri-indikatoren i KDE
virker ikke. Den siger, at jeg skal rekompilere kernen med en eller
anden switch slået til.

Venligst
Chris
---
Reply with no _PRIVACY_ in mail address.

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 18-09-03 12:35

In article <9pdhmvkmcknjll7ru52pc53d9e73u4q3u8@4ax.com>, Chris wrote:

> Jeg bruger SuSE 8.2 på min laptop, men batteri-indikatoren i KDE
> virker ikke. Den siger, at jeg skal rekompilere kernen med en eller
> anden switch slået til.

Held og lykke! Generelt er der noget fodarbejde i at få
linux ordenligt op at køre på en bærbare, med mindre man bruger
en ready-to-go distro. Mit gæt er, at redhat eller mandrake vil
virke out-of-box, men jeg tør ikke garantere noget.

Du kan også give dig i kast med det selv, men regn med en dags
arbejde, hvis du ikke har prøvet det før.

Mvh Thomas, Vanløse

Fra : Chris

Dato : 18-09-03 13:39

On Thu, 18 Sep 2003 11:34:51 +0000 (UTC), "Thomas S. Iversen"
<zensonic@zensonic.dk> wrote:

>In article <9pdhmvkmcknjll7ru52pc53d9e73u4q3u8@4ax.com>, Chris wrote:
>
>Du kan også give dig i kast med det selv, men regn med en dags
>arbejde, hvis du ikke har prøvet det før.

Tak for opmuntringen

Chris
---
Reply with no _PRIVACY_ in mail address.

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 18-09-03 14:00

In article <ep9jmv4v18m109mttjn9bomfgqpa4loq0v@4ax.com>, Chris wrote:

> Tak for opmuntringen

Det var så lidt
Nej, seriøst, så synes jeg at folk skal vide hvad de giver sig i
kast med (også tidsmæssigt) _inden_ de starter!

Held og lykke, og skriv hvis du får problemer.

Mvh Thomas, Vanløse

Fra : Chris

Dato : 19-09-03 09:34

<zensonic@zensonic.dk> wrote:

> [...]
>en ready-to-go distro. Mit gæt er, at redhat eller mandrake vil
>virke out-of-box, men jeg tør ikke garantere noget.

Nu forsøger jeg mig først med Mandrake.

SuSE kører i øvrigt fint på min Laptop. Windows XP fulgte med, da jeg
købte computeren, men jeg får mere ud af den ved at kåre SuSE,
undtagen lige det med batteriindikatoren.

Venligst
Chris
---
Reply with no _PRIVACY_ in mail address.

Fra : Lasse B. Jensen

Dato : 17-09-03 10:17

http://www.tldp.org/HOWTO/Kernel-HOWTO/

meget udførlig guide