Default opstart af et Excel reegneark
Fra : Erik Andersen

Dato : 16-09-03 15:00

Jeg vil gerne have, at alle mine fremtidige regneark bliver forsynet med
dato og filnavn i sidefoden. Det ved jeg godt, hvordan jeg skal lave. Men
hvordan får jeg det med i opstartsfilen, ligesom man gør i Word med
normal.dot.

Jeg kører Excel 2002.

På forhånd tak for hjælpen.

mvh

Erik

Fra : Peter Ursin

Dato : 16-09-03 19:13

"Erik Andersen" <erik_a@post3.tele.dk> wrote in message
> [...]
> dato og filnavn i sidefoden. Det ved jeg godt, hvordan jeg skal lave. Men
> hvordan får jeg det med i opstartsfilen, ligesom man gør i Word med

Hurtigt OT spørgsmål i forhold til tråden: Kan man også få hele stinavnet
med i sidefoden ? Det har jeg aldrig fundet ud af, jeg får kun selve
filnavnet med.

Dit spørgsmål kan jeg desværre ikke klare, men jeg vil da selv bruge den
løsning du forhåbentlig får.

mvh
Peter Ursin

Fra : Jan Kronsell

Dato : 16-09-03 20:50

> Hurtigt OT spørgsmål i forhold til tråden: Kan man også få hele stinavnet
> med i sidefoden ? Det har jeg aldrig fundet ud af, jeg får kun selve
> filnavnet med.

Det kan du gøre via en makro, der udfører denne kode:

ActiveSheet.PageSetup.LeftFooter = ThisWorkbook.FullName

Jan

Fra : Jan Kronsell

Dato : 16-09-03 20:54

"Jan Kronsell" <kronsell(nospam)@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

> Det kan du gøre via en makro, der udfører denne kode:
>

> ActiveSheet.PageSetup.LeftFooter = ThisWorkbook.FullName
>

> Jan
Jeg gklente at sige, at såfremt du bruger Excel XP er der nu en knap til
indsætning af Sti- og filnavn.

Jan

Fra : Jan Kronsell

Dato : 16-09-03 20:57

"Erik Andersen" <erik_a@post3.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> dato og filnavn i sidefoden. Det ved jeg godt, hvordan jeg skal lave. Men
> hvordan får jeg det med i opstartsfilen, ligesom man gør i Word med

Lav en projektmappe (tomt) hvor du indsætter det nødvedige de relevante
steder i sidefoden. (Husk at gøre det i alle ark i mappen).

Gem mappen som en skabelon, med navnet Mappe. Den skal gemmes i mappen
XLSTART, der typisk ligger i c:\programmer\microsoft office\office10

Hilsen
Jan

Fra : Erik Andersen

Dato : 17-09-03 13:37