Hvor meget benzin må man have med?
Fra : Georg

Dato : 15-09-03 17:36

Jeg har planlagt en tur på små 400 Km. på min 45èr. Tanken rummer 6 L og jeg
kunne godt tænke mig, at have extra brændstof med. Hvor meget brændstof må
jeg transportere i en reservedunk. Jeg mener det er 5L, men har ikke fået
det bekræftet noget sted. Er der nogle der ved det?

Georg

Fra : Hans Joergensen

Dato : 15-09-03 19:47

Georg wrote:
> [...]
> jeg transportere i en reservedunk. Jeg mener det er 5L, men har ikke fået
> det bekræftet noget sted. Er der nogle der ved det?

Hm, mig bekendt er der ikke en sådan begrænsning ..

// Hans, der håber på at komme til at køre omkring med en 10-15L
// jerrycan på den kommende MC .. ;)
--
ringdingelingdingdingdingdingringelingeding

Fra : HpeA

Dato : 15-09-03 22:43

Hejsa´
"Georg" skrev i en meddelelse
> [...]
> jeg transportere i en reservedunk. Jeg mener det er 5L, men har ikke fået
> det bekræftet noget sted. Er der nogle der ved det?

Så vidt jeg ved skal der være tale om en godkendt beholder.........That´s
it. Ellers må der blive tale om undhåndterlig gods/ikke sikkert monteret
gods på køretøjet, og der ved jeg ikke lige !
Alt gods på et køretøj skal monteres forsvarligt og ikke være til fare. Som
om 20-30ltr benz ikke kunne udgøre en fare i trafiken´ monteret på en
scoot´, hmmmm det må være op til de gængse forsikringsselskaber at vurdere
.

5 ltr. i en reservedunk ( eller 2 ) og en godt planlagt tur imellem
nogle butikker med benz tilsalg, burde ikke kunne sætte nogen i probs.
Men herfra lyder der -" Go´ tur, 400 Km og på 45´er, måske lidt kedeligt men
en oplevelse værd. Sikkert .

Hilsen

HpeA

<linesnuden@hotmail.com>news:3f65ea79$0$13233$edfadb0f@dread15.news.tele.dk.