Løvsuger og knust granit
Fra : MC

Dato : 15-09-03 15:02

Hej Gruppe

Jeg har en indkørsel med knust granit og ved siden af den et par dejlige
birketræer. Det er ved at være samle-blade-tid igen, og jeg overvejer at
anskaffe mig en løvsuger. Har nogen her erfaring med løvsuger og "grus"? Kan
den suge blade op uden at tage stenene med?

På forhånd tak

Michael Christensen

Fra : HC

Dato : 15-09-03 15:37

> [...]
Kan
> den suge blade op uden at tage stenene med?

Min løvsuger tager somme tider små sten op og det er kan ikke anbefales,
da sneglen lider skade under det.
Men det afhænger nok af størelsen og vægten dit granit.

Mvh Hans

Fra : Carsten Finn Rasmuss~

Dato : 15-09-03 16:13

MC wrote:
> [...]
> igen, og jeg overvejer at anskaffe mig en løvsuger. Har nogen
> her erfaring med løvsuger og "grus"? Kan den suge blade op

En rotorklipper med opsamler og i højeste indstilling klarer
jobbet som en mis :)

--
Carsten (3600)
HELD er noget der indtræffer når grundige forberedelser

Fra : Jens Borchert Peders~

Dato : 16-09-03 14:33

"Carsten Finn Rasmussen" <cfr@c.dk> wrote in

> En rotorklipper med opsamler og i højeste indstilling klarer
> jobbet som en mis :)

Ja rotorklipperen er god.
Har ryddet indkørslen for blade med en plænetraktor.
Fik ihvertfald smidt dem ud til en side.

Har en kr 400,- løvsuger med både sug og blæs samt at den kværner bladenen
til 1/7 i størrelse.

Den er bestemt ikke glad for at suge sten op.
Brugte blæseren istedet, før jeg fik ideen med havetraktoren.

Jens Borchert Pedersen
Østfyn
Mailto:jbp@vip.cybercity.junkdk

Fra : Musen

Dato : 17-09-03 20:34

> En rotorklipper med opsamler og i højeste indstilling klarer
> jobbet som en mis :)

aiii hvor smart, det vil jeg prøve )

/Mia

Fra : MC

Dato : 16-09-03 18:13

MC <ln4444@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3f65c60d$0$24628$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> [...]
>
> På forhånd tak
>
> Michael Christensen

> Tak for det opfindsomme svar - det vil jeg afprøve!

Michael