/etc/hosts
Fra : Kåre Rasmussen

Dato : 14-09-03 12:54

Hej gruppe

Jeg har pt registreret domainet mydomain.dk og den kan man tilgå via
www.mydoamin.dk. Nu vil jeg gerne have en administrationsside, som
subdomaine, til mydomain.dk (ex: adm.mydomain.dk) og jeg har læst, at
såfremt man ikke har en DNS kørende,så kan man fixe det, ved at tilføje
subdomainet i /etc/hosts. Spørgsmålet er, hvad skal jeg tilføje til
hosts-filen?

http://www.linuxbog.dk/web/bog/apache-virtuelle-hosts.html

er der et eksempel, men jeg er lidt i tvivl om, hvordan jeg skal udforme min
hosts-fil.
noget ala´

192.168.1.2 admin.mydomain.dk admin

eller??

På forhånd tak
Kåre Rasmussen

Fra : Peter Mogensen

Dato : 14-09-03 12:55

Kåre Rasmussen wrote:

> 192.168.1.2 admin.mydomain.dk admin

Ja, f.eks.

Men der er jo så ikke andre maskiner end den /etc/hosts filen ligger på
der kan bruge det.
Du skal også have lavet en virtual host i apache's konfigurations-fil

Peter

Fra : Kåre Rasmussen

Dato : 14-09-03 13:13

"Peter Mogensen" <apm-at-mutex-dot-dk@nospam.no> wrote in message

> [...]
> der kan bruge det.
> Du skal også have lavet en virtual host i apache's konfigurations-fil

noget ala´

NameVirtualHost 192.168.1.2
<VirtualHost 192.168.1.2>
NameServer www.mydomain.dk
DocumentRoot /sti/til/wwwsider
<alt muligt andet apache conf stuff>
</VirtualHost>

<VirtualHost 192.168.1.2>
NameServer adm.mydomain.dk
DocumentRoot /sti/til/administratorsider
<andet apache conf stuff>
</VirtualHost>

??

Mvh.