Invalid password ved remote login
Fra : Peer Jensen

Dato : 14-09-03 12:18

Jeg har et problem med af få en remore login via telnet. Har lavet en bruger
via adduser, men fejl er invalid password (både bruger og root)!? Skyldes
det rettigheder?

Redhat v9 og succesfuld installation af telnet-server.

Peer

It's not a bug... - it's a feature (Citat: M$)

Fra : Ivar

Dato : 14-09-03 12:23

Peer Jensen wrote:

> Jeg har et problem med af få en remore login via telnet. Har lavet en
> bruger via adduser, men fejl er invalid password (både bruger og root)!?
> Skyldes det rettigheder?

Sikker på at du har sat samme pw med passwd [user] somd du bruger i din
telent ?

BTW hvorfor ikke bruge ssh isætdet for telnet?

Ivar

Fra : Peer Jensen

Dato : 14-09-03 14:47

"Ivar" <news-@milli.dk> skrev i en meddelelse

> Sikker på at du har sat samme pw med passwd [user] somd du bruger i din
> telent ?

Nej, men already done :)
Hvorfor giver "su root" ikke samme søgestier som på consolen?

> BTW hvorfor ikke bruge ssh isætdet for telnet?

Det er kun i forbindelse med opsætning af server jeg vil bruge telnet, og på
inderside af routeren.

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 14-09-03 14:56

In article <3f647146@news.wineasy.se>, Peer Jensen wrote:
> Hvorfor giver "su root" ikke samme søgestier som på consolen?

su - root

vil være det du leder efter. Se evt. man su

Mvh Thomas, Vanløse

Fra : Martin Andersen

Dato : 14-09-03 12:28

Peer Jensen wrote:

> [...]
> Skyldes det rettigheder?
>
> Redhat v9 og succesfuld installation af telnet-server.

Det er de færreste der bruger telnet mere, eftersom password
kan blive sniffet. Brug ssh i stedet.

Martin