Hjælp trådløst netpakke...
Fra : Magnus

Dato : 14-09-03 10:25

Min router er forbundet til en switch og derfra til min PC.
Men nu har jeg fået en bærbar og jeg ville godt være fri for netkabel tværs
gennem lejligheden og søger derfor en billig trådløs løsning bestående af en
sender+PMCIA kort.

Vil denne løsningopfylde mine krav:
http://www.itbutikken.dk/default.asp?varenr=46017

Eller er der en anden bedre løsning...

/Magnus

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 14-09-03 11:35

"Magnus" <arnason(fjern)@email.dk> wrote:

>Vil denne løsningopfylde mine krav:
>http://www.itbutikken.dk/default.asp?varenr=46017

3COM'en er en udmærket fremtidssikret løsning, specielt da den også
erstatter din nuværende router og switch - Det er sgu' irriterende at
ha' alle de kasser plus tilhørende strømforsyninger stående

Med hensyn til den bærbare skulle jeg overveje en USB netværksadapter,
som kun koster det halve af et PMCIA kort.

Alternativt kunne være et mini-pci trådløst netkort hvis din notebook
har den mulighed. De koster det samme som PMCIA kortene, og har den
store fordel at der ikke er noget der 'stikker ud' af den bærbare.

<mlr>

Fra : Magnus

Dato : 14-09-03 12:04

Jeg har en ubrugt MiniPCI plads som kunne bruges og jeg fandt dette:
http://www.itbutikken.dk/vareinfo/vis_vare.asp?varenr=41626

Hvis dette vil være et fornuftigt valg så skulle jeg blot have en sender som
jeg kan sætte til min switch... Jeg deler nemlig forbindelsen med andre så
jeg skal beholde router+switch som jg har nu.
Hvilken billig sender kan anbefales og som er let at installere?

Men hvordan er det med to netkort i sådan en maskine... Hvis jeg skal flytte
store filer så vil jeg nok sætte PMCIA netkort på 100Mbit i vil det så skabe
problemer når der er to netkort?

/Magnus

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 14-09-03 12:46

"Magnus" <arnason@email.dk> wrote:

>Jeg har en ubrugt MiniPCI plads som kunne bruges og jeg fandt dette:
>http://www.itbutikken.dk/vareinfo/vis_vare.asp?varenr=41626

Lige hva' jeg tænkte på - og så er prisen endda også i orden..

> [...]
>jeg skal beholde router+switch som jg har nu.
>Hvilken billig sender kan anbefales og som er let at installere?

I princippet ku' du nøjes med et trådløst USB-netkort til din
stationære, men hvis ikke kortene er fra samme fabrikant kan 'adhoc'
forbindelser driller som ind i helvedet

Så du skal ha' et access point - Og jeg vil mene at prisen er stort
set den samme om du vælger et simpelt accesspoint eller kombinationen
af accespoint + router + swicth og evt + printserver

Det ville være smart at udskifte den nuværende router / switch, men du
kan også vælge at beholde dem og så bruge f.eks den tidligere omtalte
3COM wireless / gateway til at 'isolere' din del af netværket fra de
øvrige du deler forbindelse med.

>Men hvordan er det med to netkort i sådan en maskine... Hvis jeg skal flytte
>store filer så vil jeg nok sætte PMCIA netkort på 100Mbit i vil det så skabe
>problemer når der er to netkort?

Du kan godt ha' 2 netkort, det gi'r ikke de store problemer.

<mlr>

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 14-09-03 12:59