Mozilla og danske bogstaver....
Fra : Bjarne Jensen

Dato : 13-09-03 22:35

Jeg kommer til at bede om lidt hjælp til den her:

Min Mozilla (og Yahoo Messenger og Gaim, alle på en RH 9 maskine) synes
at have problemer med det danske tegnsæt. Jeg oplever jævnligt at en
dansk side får besynderlige tegn på skærmen i stedet for "ÆØÅæøå".
Der er ingen problemer når siden bruger ø istedet for "ø".

Problemet optræder ikke i OOo tekst dokumenter eller i de mails jeg
sender (som denne). DK tastatur naturligvis.

Med venlig hilsen

Bjarne Jensen

Fra : Torben Frøberg

Dato : 14-09-03 20:27

Bjarne Jensen wrote:
> [...]
>
> Problemet optræder ikke i OOo tekst dokumenter eller i de mails jeg
> sender (som denne). DK tastatur naturligvis.

Prøv at ændre i karaktersætningen. Inden du laver en permanent ændring
kan du på en side, hvor du har problemer, prøve:

Vælg menu "view", vælg "Character coding". Herefter plejer jeg at vælge
iso-8859-1. Og mine problemer er normalt løst.

(Hvis du kigger på en side med java appletter har jeg tidligere haft
problemer, som ikke kunne løses med ovenstående.).

Mvh. Torben

Fra : Bjarne Jensen

Dato : 15-09-03 08:54

Torben Frøberg wrote:

> Prøv at ændre i karaktersætningen.

jo - men det er de sider jeg henter ind fra nettet hvor problemet opstår
- der kan man jo ik' lige ændre på "Character coding"

mvh
Bjarne Jensen

Fra : Torben Frøberg

Dato : 15-09-03 18:30

Bjarne Jensen wrote:

> jo - men det er de sider jeg henter ind fra nettet hvor problemet opstår
> - der kan man jo ik' lige ændre på "Character coding"

Jeg forstår ikke hvad du mener. Hvis jeg kigger www.google.dk og ændrer
character coding til iso-8859-1, får jeg noget nonsens. Sætter jeg
tilbage til UTF8 ser det fint ud.

Prøv at sende et link, hvor du har problemer.

Mvh. Torben

Fra : Bjarne Jensen

Dato : 15-09-03 20:22

Torben Frøberg wrote:

> Jeg forstår ikke hvad du mener.

Nej, og det kan jeg godt forstå !
Det er først nu efter snart 10 år med Netscape/Mozilla at jeg opdager,
at man kan vælge character coding.
Mange tak !

Med venlig hilsen
Bjarne Jensen