kdevelop, qt og debian
Fra : Allan Weber

Dato : 13-09-03 10:56

Hej, jeg håber ikke det her er offtopic.

Jeg vil til at lege lidt med kdevelop og qt, og har derfor installeret disse
på min debian (unstable) box. Mit problem er, at jeg mangler at installere
et pakke, men jeg aner simpelthen ikke hvilken.

Hvis jeg prøver at lave en simpel qt applikation i kdevelop brokker den sig
når den kører "conigure", jeg får følgende fejl:

<fejl>
checking for Qt... configure: error: Qt (>= Qt 3.1.0) (library qt-mt) not
found. Please check your installation!
For more details about this problem, look at the end of config.log.
Make sure that you have compiled Qt with thread support!
</fejl>

sådan som jeg forstår fejlen, mangler jeg at installere qt-mt, men jeg har
installeret følgende pakker:

libqt3c102-mt
libqte-mt3

Jeg har også prøvet at installere libqt3-mt, men apt-get giver en fejl der
siger, at jeg forsøger at installere en pakke som er lavet endnu.

Er der nogen der hved hvilken pakke jeg skal have fat i, for at få qt-mt som
kdevelop kan bruge?

Med venlig hilsen

Allan Weber

Fra : Ukendt

Dato : 13-09-03 17:53

installer "dev" pakkerne.
Eks.
libqt3c102-mt-dev

Fra : Allan Weber

Dato : 13-09-03 21:23

"Allan" <f> wrote:

> installer "dev" pakkerne.
> Eks.
> libqt3c102-mt-dev

pakken liqbt3c102-mt-dev kan jeg ikke finde i hverken stable eller unstable.

jeg har derimod allerede installeret libqt3c102-mt, libqte-mt3 og
libqte-mt3-dev, men har stadigt samme problem

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 14-09-03 17:29

Allan Weber <weber@oncable.dk> writes:

> pakken liqbt3c102-mt-dev kan jeg ikke finde i hverken stable eller unstable.

De hedder libqt3-mt-dev hhv. libqt3c102-mt i unstable.

/Rasmus

There are three kinds of lies:
lies, politics and statistics.

Fra : Allan Weber

Dato : 14-09-03 17:44

> De hedder libqt3-mt-dev hhv. libqt3c102-mt i unstable.

disse to pakker har jeg også installeret, men problemet er der stadigt

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 14-09-03 21:17

> disse to pakker har jeg også installeret, men problemet er der stadigt

Har du specificeret stien til QT3-headerne (/sr/include/qt3)?
Mangler du måske headerne (libqt3-headers)?
Compat-headerne (libqt3-compat-headers)?

/Rasmus

DISCLAIMER: Microsoft, Windows, Windows 98, Bugs, Lacking features, IRQ
conflicts, System crashes, Non-functional multitasking, the Y2K problem
and the Blue Screen of Death are registered trademarks of
Microsoft, Corp., Redmond, USA.

Fra : Allan Weber

Dato : 15-09-03 20:59

> Har du specificeret stien til QT3-headerne (/sr/include/qt3)?
hvor gør jeg det?

> Mangler du måske headerne (libqt3-headers)?
> Compat-headerne (libqt3-compat-headers)?

de er installeret