Vedr. Restarbejdsmarkedsbidrag
Fra : Bounce

Dato : 12-09-03 14:10

Jeg har fået et pænt girokort fra Told og Skat der lyder på: "Indbetaling af
restarbejdsmarkedsbirdag/særlig pensionsopsparing".

Jeg har mit firma's regnskab for sig - på en konto, og min privatøkonomi og
Job ("fritidsjob") på en anden.

Er ovenstående en del af firmaets økonomi eller en del af min egen økonomi?
Altså - skal girokortet betales af firmaet eller mig selv?

Fra : Ukendt

Dato : 13-09-03 17:29

"Bounce" <want_no@spam.invalid> wrote in message
> Er ovenstående en del af firmaets økonomi eller en del af min egen
økonomi?
> Altså - skal girokortet betales af firmaet eller mig selv?

Er det et enkeltmandsfirma, du driver?

Så er det underordnet, hvilken af kontine, der betaler regningen - idet du
som ejer af et enkeltmandsfirma blot personbeskattes af firmaets overskud og
du og dit firma (med skattevæsenets øjne) betragtes som "en samlet
skatteborger" .

--
Venlig hilsen

Jesper Brock
Journalist, www.budstikken.com
chefredaktør, www.unfairpris.dk

Fra : Henrik Hansen

Dato : 14-09-03 20:58

Der er tale om en privat udgift som reelt ikke vedrører dit
enkeltmandsfirma, og når du nu har oprettet to konti, så ta' den fra den
private.

Men jeg er absolut enig, i sidste ende er det sådan set underordnet. Hvis du
bogfører den i firmaet over firmakontien vil modposten være personlige
skatter (som vil indgå som en privat hævning) eller anvende kontoen privat
hævning.........

MVH

Henrik