Skolemagasinet?
Fra : Ukendt

Dato : 12-09-03 09:20

Hej,

Er blevet ringet op af en sælger som ville sælge en annonce i noget der
heder Skolemagasinet, som angiveligt kommer i et oplag på 5.500 her i amtet,
og sendes ud til skoler og andre. Emnet var vist noget med læsebesvær og
ordblindhed - og det er jo ikke så godt....

En annonce i sorthvis på 9x4 cm. koster 425,- men da jeg trak på det kostede
den kun 375,-

Jeg har spurgt om de kan sende mig noget materiale men det ville de være
kede af, hvis det ikke skulle have karakter af en ordrebekræftelse.

Er der nogen der kender dem - og ved om de evt. okay? Hvis de er skal jeg jo
tale pænt til dem... Ellers ikke.

Pft., og god weekend.

Mvh. Søren Rohde

PS: Jeg har lige oprettet mig selv på unfairpris.dk

Fra : Martin Schultz

Dato : 12-09-03 09:38

On Fri, 12 Sep 2003 10:19:39 +0200, "Søren Rohde" <fam_rohde [snabela]
stofanet.dk> wrote:

>Jeg har spurgt om de kan sende mig noget materiale men det ville de være
>kede af, hvis det ikke skulle have karakter af en ordrebekræftelse.

Jeg kender dem ikke men overstående lyder meget mistænkeligt.

Martin
--
Besøg http://adsltips.crunzh.com for guider til
ADSL og opsætning af CISCO router.

Fra : RoJo

Dato : 12-09-03 10:04

"Søren Rohde" <fam_rohde [snabela] stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Er der nogen der kender dem - og ved om de evt. okay? Hvis de er skal jeg
jo
> tale pænt til dem... Ellers ikke.

Som hovedregel, så hold dig fra alt sådan noget. Hvis de ikke vil sende
noget materiale, så ligger der sikkert noget bag.
Hvis du har brug for, at reklamere, så tag selv kontakt.

> Pft., og god weekend.

I lige måde

Mvh
RoJo

Fra : Michael H

Dato : 12-09-03 10:12

Jo de var i dr i sidste uge - der havde de "stjålet" 85000 fra en
ballonklovn - han han havde annonceret men ikke hørt noget som helst!!

Fra : Jesper

Dato : 12-09-03 12:50

"Michael H" <hedefelt@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Jo de var i dr i sidste uge - der havde de "stjålet" 85000 fra en
> ballonklovn - han han havde annonceret men ikke hørt noget som helst!!

Nej det var Dansk skoleindkøb

Fra : Ukendt

Dato : 12-09-03 23:19

"Jesper" <no@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Nej det var Dansk skoleindkøb

Det er jo netop sådan noget der gør at man ikke ved hvem der er reelle på
markedet, og det beviser jo meget godt at der er behov for en "tjeneste" på
nettet man hurtigt kan ty til og se hvad andre har sagt om dem.

Mvh. Søren

Fra : Ukendt

Dato : 13-09-03 17:18

"Søren Rohde" <fam_rohde [snabela] stofanet.dk> wrote in message
> Det er jo netop sådan noget der gør at man ikke ved hvem der er reelle på
> markedet, og det beviser jo meget godt at der er behov for en "tjeneste"

> nettet man hurtigt kan ty til og se hvad andre har sagt om dem.

Den tjeneste findes allerede

www.unfairpris.dk - det var iøvrigt også den, der blev henvist til i DR's
pengemagasinet

--
Venlig hilsen

Jesper Brock
Journalist, www.budstikken.com
chefredaktør, www.unfairpris.dk - Annoncehajerne kommer også efter DIG!

Fra : Ukendt

Dato : 13-09-03 22:52

"Jesper Brock" <jesper.brock[at]mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Den tjeneste findes allerede
>
> www.unfairpris.dk - det var iøvrigt også den, der blev henvist til i DR's
> pengemagasinet

Ja det er jeg klar over - men såvidt jeg ved skrivers der her kun om dem der
er slemme. Det kunne da være godt hvis alle de kendte annoncesælgere var
listet, og man kunne se hvad deres score var. F.eks. at Skolemagasinet var
ok ifølge xx personer og ikke ok ifølge yy personer. Så kunne man jo straks
se om tvivlen skulle komme dem tilgode.

Det store spørgsmål er vel om det på et tidspunkt bliver forbudt at drive
den slags forretning. Til stor fortrydelse for sælgere af avisabonnementer
etc. Men hvis det blev forbudt at sende en "ordrebekræftelse" på baggrund
af en telefonsamtale var der jo mange der havde sparet penge...

Mvh. Søren

Fra : morten sorensen

Dato : 12-09-03 10:21

Søren Rohde wrote:
> [...]
> og sendes ud til skoler og andre. Emnet var vist noget med læsebesvær og
> ordblindhed - og det er jo ikke så godt....

Dem er jeg osse blevet ringet op af nogle gange og har hver gang sagt nej.

Det er muligt de virkeligt er halvvejs velgørende, da de påstår at de
giver penge til projekter rettet mod ovenstående. I givet fald har de
valgt en uheldig branche at være ærlige i, da den efterhånden har
belastet sig i sådan en grad at man som erhvervsdrivende kun kan være
skeptisk overfor *samtlige* der ringer.

morten sorensen

Fra : Anja R.

Dato : 12-09-03 10:20

I meddelsen:
Skrev Søren Rohde <fam_rohde [snabela] stofanet.dk> følgende:

> Er der nogen der kender dem - og ved om de evt. okay?

Hej Søren

Jeg mener, at der for et stykke tid siden, var noget oppe at vende i
medierne, ang. skolemagasinet.
Det var, så vidt jeg husker, ikke særlig positiv omtale.

Hilsen Anja R.

Fra : Jesper

Dato : 12-09-03 13:14

"Søren Rohde" <fam_rohde [snabela] stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Er der nogen der kender dem - og ved om de evt. okay? Hvis de er skal jeg
jo
> tale pænt til dem... Ellers ikke.

Jeg har støttet Skolemagasinet jævnligt gennem de sidste 5 år.

Normalt takker jeg nej tak til den slags firmaer.
Men de/det er efter min mening et af de mere seriøse og reelle firmaer og
ikke
bare et af dem der lover guld og grønne skove og samtidig prøver at lokke en
masse penge ud af dig.

De udgiver et blad der kommer ud til alle skoler og finanseringen kommer ind
via
annoncer i bladet. ( - og jo...det kommer ud til skolerne. Kender flere der
har set
min annoncen. Men hvor mange der læser det, ved jeg ikke...)
Ca. hver 2. side i bladet er reklamer og der er mange.

Du skal ikke gøre det, hvis du kun er på jagt efter at få reklame og nye
kunder,
for din annonce drukner mellem 100 andre.

Jeg tror aldrig jeg har fået en kunde ud af at annoncere, men vi gør det
også for, at
støtte et godt formål..