MySQL problem
Fra : "Jan Riis Sørensen"

Dato : 12-09-03 08:56

Hej gruppe

jeg har et problem med mysql som følger:

når jeg vil tildele root et password skriver jeg :

mysqladmin -u root password 'password'

så får jeg meddelelsen:

mysqladmin: connect to server at 'localhost' failed
error: 'Access denied for user: 'root@localhost' (using password:NO)

Hvad gør jeg forkert ?

mvh Jan

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 12-09-03 09:10

In article <pan.2003.09.12.07.56.04.69456@tdcadsl.dk>, Jan Riis Sørensen wrote:

> mysqladmin -u root password 'password'

Jeg regner med at du gerne vil angive et nyt password for root
brugeren.

Det er også den rigtige kommando, men for at bruge mysqladmin
skal du selv angive et password:

> mysqladmin: connect to server at 'localhost' failed
> error: 'Access denied for user: 'root@localhost' (using password:NO)

Så mysqladmin -u root --password=<gammeltrootpassword> password 'nytrootpassword'
er rigtigt.

Mvh Thomas, Vanløse

Fra : Brian Ipsen

Dato : 12-09-03 09:11

"Jan Riis Sørensen" <janriis@tdcadsl.dk> wrote in message

> [...]
>
> mysqladmin -u root password 'password'
>
> så får jeg meddelelsen:
>
> mysqladmin: connect to server at 'localhost' failed

Prøv:

# mysql -u root
mysql> set password for root=password('secret');
mysql> set password for root@localhost=password('secret');
mysql> exit

/Brian

Fra : "Jan Riis Sørensen"

Dato : 12-09-03 09:36

Den Fri, 12 Sep 2003 10:10:57 +0200. skrev Brian Ipsen:

> Prøv:
>
> # mysql -u root
> mysql> set password for root=password('secret');
> [...]
Underligt nok fik jeg stadig fejl selv om jeg prøvede ovenstående. Jeg
fandt ud af at jeg skulle tilføje -p hvorefter jeg blev bedt om password.
Hvordan undgår jeg at skulle tilføje -p hver gang ?

pft

mvh Jan

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 12-09-03 10:19

In article <pan.2003.09.12.08.36.17.349865@tdcadsl.dk>, Jan Riis Sørensen wrote:

> Underligt nok fik jeg stadig fejl selv om jeg prøvede ovenstående. Jeg
> fandt ud af at jeg skulle tilføje -p hvorefter jeg blev bedt om password.
> Hvordan undgår jeg at skulle tilføje -p hver gang ?

skriver --password='password' på kommandolinie.

Mvh Thomas, Vanløse