z-index og positionering
Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 11-09-03 11:28

Eksempelside her: <http://musikinfo.dk/selvbetjening/usenet.aspx>

Jeg kan ikke få teksten til at gå foran billedet. Er det muligt på
nogen måde? Jeg har forsøgt med z-index på flere elementer, men
uden held. Er der noget med at positionering indvirker på brugen af
z-index?

Billederne er placeret absolut og der er link på hjørnebilledet
(det er muligvis derfor det går galt - har ikke prøvet endnu).
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 11-09-03 12:17

Jens Gyldenkærne Clausen wrote:

> Eksempelside her: <http://musikinfo.dk/selvbetjening/usenet.aspx>

> Jeg kan ikke få teksten til at gå foran billedet. Er det muligt på
> nogen måde?

Jeps - du skal vist bare ha noget position: absolute; med ind i billedet
- jeg har en test her:

http://www.garion.dk/webdesign/dma.html

Jeg har forsøgt med z-index på flere elementer, men
> uden held. Er der noget med at positionering indvirker på brugen af
> z-index?

Så vidt jeg ved så hænger z-index sammen med position absolute/fixed.

mvh

Jesper Brunholm

--
Phønix - dansk folk-musik i front - <http://www.phonixfolk.dk/>
H.C. Andersen-Centret: <http://www.andersen.sdu.dk/>

Fra : Anders Thorsen Holm

Dato : 11-09-03 12:24

> [...]

> Jeg kan ikke få teksten til at gå foran billedet. Er det muligt på
> nogen måde? Jeg har forsøgt med z-index på flere elementer, men

Prøv med position: relative på #indhold.

--
Anders Thorsen Holm | http://www.daimi.au.dk/~zoolook/

Overvejer du at købe en DVD-afspiller? Så hold dig fra Fona!
Læs hvorfor: http://www.daimi.au.dk/~zoolook/fona/

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 11-09-03 12:34

Anders Thorsen Holm skrev:

> Prøv med position: relative på #indhold.

Smukt - jeg takker.
--
Jens Gyldenkærne Clausen