Investorer hvordan?
Fra : AKR

Dato : 10-09-03 09:47

Hej NG.

Jeg har drevet forretning de snenste 6 år. Forretningen er startet for egne
midler og bygget op derfra.

Jeg arbejde i øjeblikket med et nyt koncept, hvor jeg fra starten ønsker at
få investorer med i projektet. Modellen jeg forestiller mig er at jeg
bidrager med konceptet, ( og ingen penge), og investorer kommer med pengene.
Jeg ønsker at beholde 51%, eller flere, af aktierne i selskabet.

Hvordan kan en sådan konstruktion se ud i praksis?

mvh. Anders

Fra : alexbo

Dato : 10-09-03 19:20

"AKR" skrev

> Hvordan kan en sådan konstruktion se ud i praksis?

Du opretter et aktieselskab, og sælger 49 % af aktierne til investorene for
til kurs 200.

mvh
Alex Christensen

Fra : AKR

Dato : 11-09-03 13:16

"alexbo" skrev:

> Du opretter et aktieselskab, og sælger 49 % af aktierne til investorene
for
> til kurs 200.

Hvad sker der med skat i den sammenhæng?

Jeg går ud fra at det du foreslår, er at jeg etablerer et A/S, og i den
forbindelse indskyder minimum kr. 500.000 i aktiekapital. Hvorefter jeg
sælger 49% af anparterne til kurs 200.

For at få kurs 200 for 49% af anparterne, skal selskabet have en værdi på
ca. 1 mill. , altså ejer ejg stadig aktier til en værdi af kr. 500.000.

Vil jeg i den sammenhæng ikke skulle betale skatten af fortjenesten, og
altså på den måde binde skatten deraf i projektet?

mvh. Anders

Fra : Ukendt

Dato : 11-09-03 15:45

"AKR" <mail@dinertrans.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
pengene.
> Jeg ønsker at beholde 51%, eller flere, af aktierne i selskabet.

Dit største problem er nok at finde risikovillig kapital.

Erhvervs- og Boligstyrelsen har netop barslet en ny rapport.

Vi er nummer 17 ud af de 21 OECD- lande vi sammenligner os med.

En af begrundelserne er bl.a. vores høje selskabsskat og den lange
kreditortid.

Hr. Bjørn