IIS under win XP fejler
Fra : Ukendt

Dato : 10-09-03 09:24

Hej

Jeg leger lidt med asp som newbie. Har IIS installeret under XP, men IIS går
ned konstant, dvs går i baglås.

Forsøger jeg at genstarte IIS under Services, sker der intet. Den kan ikke
genstarte WWW services - der er en del af IIS.

Any help?

Fra : Christian M. Nielsen

Dato : 10-09-03 14:32

".:J:." <MONKEYselskab-at-bigfoot.com> wrote in message
> [...]
>
> Forsøger jeg at genstarte IIS under Services, sker der intet. Den kan ikke
> genstarte WWW services - der er en del af IIS.

Prøv at læse her http://asp-faq.dk/article/?id=41

men det lyder som om din kode har en fejl der får browseren til at hænge.
Hvis det er tilfældet skal vi nok se lidt kode for at give mere hjælp.

Hvis du vil teste om din IIS kører som den skal, kan du jo prøve den default
side der oprettes sammen med IIS. Under XP hedder den:
http://localhost/localstart.asp

--

Mvh / Regards
-=< Christian >=-

Fra : Ukendt

Dato : 10-09-03 21:28

> [...]
> http://www.cmnielsen.dk ICQ: 25308942
> "If you kneel at the fence by the priest, you get dog biscuits. Anna 6

Yes, koden er nok fejlen. Men kand en virkelig få IIS til at hænge? Jeg har
været inde i overvejelser om at installere win2k frem for xp !

Fra : Christian M. Nielsen

Dato : 11-09-03 15:51

> [...]

har
> været inde i overvejelser om at installere win2k frem for xp !

Den kan hænge i et loop, sikkert også andet.

jeg har brugt min XP til webserver næsten dagligt siden den udkom, og jeg
har ingen problemer. Hvis du har problemer med koden, vil den sikkert også
få serveren til at hænge under win2k

Fra : Ukendt

Dato : 12-09-03 10:26

> [...]
> http://www.cmnielsen.dk ICQ: 25308942
> "If you kneel at the fence by the priest, you get dog biscuits. Anna 6

Yep. Så bliver ved XP, det var nok også bare en undskyldning overfor mig
selv til at reinstallere maskinen :) Men det tager jo flere dage med alle de
programmer og indstillinger :)

Hænger i et loop? Er der ikke noget med at man kan putte debug linjer i
koden og der se hvor den halter? Kan du linke til lidt viden om dette?

/J

Fra : Jørn Andersen

Dato : 12-09-03 19:07

On Fri, 12 Sep 2003 11:25:37 +0200, ".:J:."
<MONKEYselskab-at-bigfoot.com> wrote:

>Hænger i et loop? Er der ikke noget med at man kan putte debug linjer i
>koden og der se hvor den halter? Kan du linke til lidt viden om dette?

Man kan gøre det mere eller mindre avanceret, men det basale er at
stoppe afviklingen (og evt. udskrive centrale variable inden) - og så
flytte dette stop rundt i scriptet.

Ét eksempel er du sikkert stødt på, nemlig udskrift af SQL-strengen,
se fx:
<url: http://www.asp-faq.dk/article/?id=41>

Dette kan også bruges mere generelt:

Response.Write myVar1 & "<br />"