|
| BG-bank sku ha bank Fra : M. G. Nielsen |
Dato : 10-09-03 07:54 |
|
Hvorfor er det så dyrt at oprette og vedligeholde en erhvervskonto i
BG-bank. jeg fik et chok da jeg skulle høre om priser på gebyrer mv. i går i
min lokale afdeling.
Findes der en bank som er mere fair mht. priser overfor små erhvervsdrivene?
hvilke erfaringer har i? Jeg skal åbne en lille cafe. Hvad gør i med
kontanter fra dagens omsætning (døgnboks el. pengeskab).
Håber i har et godt råd i den forbindelse.
Mvh. Morten
| |
Idé-Sign (10-09-2003)
| Kommentar Fra : Idé-Sign |
Dato : 10-09-03 09:09 |
|
> Findes der en bank som er mere fair mht. priser overfor små
erhvervsdrivene?
Der er mange af de små banker der er værd at snakke med - også til erhverv.
Jeg bor i Odense, og bruger Handelsbanken.
| |
morten sorensen (10-09-2003)
| Kommentar Fra : morten sorensen |
Dato : 10-09-03 09:33 |
|
M. G. Nielsen wrote:
....
> Findes der en bank som er mere fair mht. priser overfor små erhvervsdrivene?
Jeg har Amagerbanken, der virker meget rimelig. det er muligvis fordi
jeg bare skal have en konto til firmaet og ikke meget andet.
Du kunne jo prøve de mindre lokalbanker; der er masser af mindre firmaer
der har allemulige 'underlige' banker.
morten sorensen
| |
Pia J (10-09-2003)
| Kommentar Fra : Pia J |
Dato : 10-09-03 09:51 |
|
"M. G. Nielsen" <mgnFJERNDETTE@vip.cybercity.dk> wrote in message
news:bjmhqf$btg$1@news.cybercity.dk...
> Hvorfor er det så dyrt at oprette og vedligeholde en erhvervskonto i
> BG-bank. jeg fik et chok da jeg skulle høre om priser på gebyrer mv. i går
i
> min lokale afdeling.
Jeg betaler ikke gebyr til Nordea udover, hvad der normalt er på en
privatkonto, selvom det er registreret under CVR nummer. Men jeg har heller
ikke giro fx.
:Pia
| |
Ukendt (10-09-2003)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 10-09-03 20:23 |
|
"M. G. Nielsen" <mgnFJERNDETTE@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:bjmhqf$btg$1@news.cybercity.dk...
> Hvorfor er det så dyrt at oprette og vedligeholde en erhvervskonto i
> BG-bank. jeg fik et chok da jeg skulle høre om priser på gebyrer mv. i går
i
> min lokale afdeling.
> Findes der en bank som er mere fair mht. priser overfor små
erhvervsdrivene?
> hvilke erfaringer har i? Jeg skal åbne en lille cafe. Hvad gør i med
> kontanter fra dagens omsætning (døgnboks el. pengeskab).
>
> Håber i har et godt råd i den forbindelse.
> Mvh. Morten
>
>
>
>
Det er tilsyneladende BG Banks og dermed Danske Banks måde at rydde op i
kontomassen, og signalerer de på den måde med en vognstang, a de ønsker ikke
kunder med forhold som dine, og så sætter de simpelthen en pris, der
skræmmer den slags kunder væk.
Der i midlertid andre røde køer end præstens. Som erhversdrivende i et
lokalsamfund, som man jo nok må betegne en cafe at være, har du jo ikke brug
for en konto i en international præget bank med navn, der genkendes verden
overm, så find et par lokalbanker uden for mange afdelinger og tal med dem.
Det er nok det mest tilfredsstillende, du kan gøre.
Mvh
Karsten Jensen
| |
M. G. Nielsen (10-09-2003)
| Kommentar Fra : M. G. Nielsen |
Dato : 10-09-03 20:44 |
|
Tak for jeres tips. Jeg vil i første omgang tage en snak med amagerbanken og
nordea. Kan jo være jeg skal flytte mine private kontoer fra BG også...
Mvh. Morten
"Karsten Jensen" <bitosnabelatdcadslpunktumdk> skrev i en meddelelse
news:3f5f7a2b$0$13161$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>
> "M. G. Nielsen" <mgnFJERNDETTE@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> news:bjmhqf$btg$1@news.cybercity.dk...
> > Hvorfor er det så dyrt at oprette og vedligeholde en erhvervskonto i
> > BG-bank. jeg fik et chok da jeg skulle høre om priser på gebyrer mv. i
går
> i
> > min lokale afdeling.
> > Findes der en bank som er mere fair mht. priser overfor små
> erhvervsdrivene?
> > hvilke erfaringer har i? Jeg skal åbne en lille cafe. Hvad gør i med
> > kontanter fra dagens omsætning (døgnboks el. pengeskab).
> >
> > Håber i har et godt råd i den forbindelse.
> > Mvh. Morten
> >
> >
> >
> >
> Det er tilsyneladende BG Banks og dermed Danske Banks måde at rydde op i
> kontomassen, og signalerer de på den måde med en vognstang, a de ønsker
ikke
> kunder med forhold som dine, og så sætter de simpelthen en pris, der
> skræmmer den slags kunder væk.
>
> Der i midlertid andre røde køer end præstens. Som erhversdrivende i et
> lokalsamfund, som man jo nok må betegne en cafe at være, har du jo ikke
brug
> for en konto i en international præget bank med navn, der genkendes verden
> overm, så find et par lokalbanker uden for mange afdelinger og tal med
dem.
> Det er nok det mest tilfredsstillende, du kan gøre.
>
> Mvh
> Karsten Jensen
>
| |
Knud Berggreen (10-09-2003)
| Kommentar Fra : Knud Berggreen |
Dato : 10-09-03 20:50 |
|
On Wed, 10 Sep 2003 21:22:46 +0200, "Karsten Jensen"
<bitosnabelatdcadslpunktumdk> wrote:
>Det er tilsyneladende BG Banks og dermed Danske Banks måde at rydde op i
>kontomassen, og signalerer de på den måde med en vognstang, a de ønsker ikke
>kunder med forhold som dine, og så sætter de simpelthen en pris, der
>skræmmer den slags kunder væk.
Det er længe siden at de klart har meldt ud at hvis ikke der
er overskud på en kunde, så er kunden ikke ønskelig...
/Knud
--
Berggreen Service
Software Sales & Distribution in
Denmark, Norway, Sweden, Finland, Germany and Austria
http://berggreen.dk
| |
Michael H (11-09-2003)
| Kommentar Fra : Michael H |
Dato : 11-09-03 18:06 |
|
Dette indlæg er nok lidt malplaceret - men kunne ikke lade være!
Tager en bank gebyr for alm forretninger er det tid at skifte!
Tænk blot på at Danske bank netop har offentliggjort et resultat efter skat
og omkostninger på 5 mia+ - det er kr. 1.000,- pr. dansker i ren
overskud!!! - og hvor mange er vi ikke som IKKE er kunder i disse
pengemaskiner!
Michael
"Knud Berggreen" <knud@berggreen-dk.invalid> skrev i en meddelelse
news:i10vlvs4hctbkv85bfplkuh3j80p45occ2@4ax.com...
> On Wed, 10 Sep 2003 21:22:46 +0200, "Karsten Jensen"
> <bitosnabelatdcadslpunktumdk> wrote:
>
> >Det er tilsyneladende BG Banks og dermed Danske Banks måde at rydde op i
> >kontomassen, og signalerer de på den måde med en vognstang, a de ønsker
ikke
> >kunder med forhold som dine, og så sætter de simpelthen en pris, der
> >skræmmer den slags kunder væk.
| |
|
|