Nymfoman?
Fra : Søren Jensen

Dato : 09-09-03 22:15

Hej her i gruppen, mig og min kæreste har somtider en diskution om hvornår
man er nymfoman? Eller man bare er glad for sex.
Hvad siger i?

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 09-09-03 22:38

Søren Jensen <hvidtfeldt@tiscali.dk> skrev:

Hej Søren

> Hej her i gruppen, mig og min kæreste har somtider en diskution om
> hvornår man er nymfoman? Eller man bare er glad for sex.
> Hvad siger i?

Jeg siger, at en nymphoman typisk er en kvinde, der ikke kan få orgasme og
derfor dyrker en masse sex i jagten på en form for udløsning, som hun ikke
kan opnå.

--
Mark
Har du en mening om sex og samliv? Vi kan altid bruge en ny skribent.

Fra : Kasper Katzmann

Dato : 10-09-03 06:18

"Mark Thomas Gazel" <markgazel@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> derfor dyrker en masse sex i jagten på en form for udløsning, som hun ikke

Det mener jeg du har helt ret i. Nymfomanen kan ikke (eller har i hvert fald
ekstremt svært ved at) få orgasme. Men på grund af hendes nymfomani (som er
en tilstand af sindsyge) jagter hun denne orgasme desperat. Ofte med skade
på egen krop til følge. Det kan være et smadret underliv eller lignende.

/Kasper K

Fra : PerX ...

Dato : 12-09-03 16:46

In article <bjlh94$kinuj$1@ID-96011.news.uni-berlin.de>,
markgazel@hotmail.com says...

> Jeg siger, at en nymphoman typisk er en kvinde, der ikke kan få orgasme og
> derfor dyrker en masse sex i jagten på en form for udløsning, som hun ikke
> kan opnå.

Mon ikke det er noget andet og mere følesmæssige som hun ikke kan opnå.
Lidt som mange tykke spiser og spiser for at opnå noget som mad aldrig
kan give dem.

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 12-09-03 18:12

On Fri, 12 Sep 2003 17:45:35 +0200, PerX ...
<hyp1999@hotmail_remove_this_.com> wrote:

> [...]
>
>Mon ikke det er noget andet og mere følesmæssige som hun ikke kan opnå.
>Lidt som mange tykke spiser og spiser for at opnå noget som mad aldrig

det kunne jeg egentligt også godt forestille mig var tilfældet ... jeg
ved ikke om de promoiskuose kvinder jeg kender har kendt om de lige
frem var nymformaner men der var et eller andet trist over dem og de
var / er sgu som regl ....i dårligt humør / depresive ..

--
Mv.
Bo M Mogensen

You know that shooting up's for realThat person who's screaming
That's the way he really feels We're all improvising Five movies in a week
If hollywood doesn't call us ; !We'll be sick !Lou Reed (http://makeashorterlink.com/?T6C3523D5 )

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 09-09-03 23:17

On Tue, 9 Sep 2003 23:15:13 +0200, "Søren Jensen"
<hvidtfeldt@tiscali.dk> wrote:

>Hej her i gruppen, mig og min kæreste har somtider en diskution om hvornår
>man er nymfoman? Eller man bare er glad for sex.
>Hvad siger i?

jeg tror kun det gælder kvinder :
nymfoman1 -en, -er [-man] (gr. nymfe brud + -man) kvinde som lider af
nymfomani»

nymfomani -en forøget kønsdrift hos kvinder

( Gyllendal )

jeg tror klinisk handler det om en kvinde der har et behov for at
blive ved med at erobre nye mænd med henblik på samleje
og det har så på et eller andet tidspunkt været *sygelig gjort *

denne mere typsike og " normale " adfærd ved mænd ---
jeg ved sgu snart ikke .... prøv pysologi videnskab gruppen evt
dk.kultur.sprog .... jeg har bemærket at Nymmfomani / promiskouositet
ved kvinder kan være et af de første symtomper på skezofregni ----

ikke dermed sagt at jeg tror det forholder sig sådan altid ...jeg
kender kvinder der bare har skulle leve den side a sig selv ud i en
periode v nogen er det blevet ved .... fordi sådan har de det bare
bedst .... så det er faktisk et svært spørgsmål ....du stiller...
jeg kender 2 piger der har det på den måde ....jow og glade for sex er
de da ... men der også et eller andet kaotisk over dem begge to , det
trives ikke ved det ... ja den ene har så slået sig ned sammen med en
Hash o man ......og har til herrens pris født spadens børn ... men hun
havde bare et behov for at være noget for en taber .... den anden er
hun er bare underlig :)

ja det er et tænke højt rode svar kan jeg godt se som jeg sender det
... men måske der kan komme noget ud af det ?

Fra : Zeki

Dato : 10-09-03 15:26

> nymfomani -en forøget kønsdrift hos kvinder
> ( Gyllendal )

Hmm...."forøget" - hvad er sammenligningsgrundlaget?

For har alle kvinder ikke potientalet til at være "nymfomaner" så? Hvis de
nu, efter at have undværet i f.eks et år, møder en mand de tænder meget på
og begynder at dyrke regelmæssigt (god) sex med ham, ja så vil drifterne da
også blive "vækket" på en anden og mere intensiv måde, så at sige, eller
hvad? Altså en forøget kønsdrift.

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 10-09-03 16:36

On Wed, 10 Sep 2003 16:26:11 +0200, "Zeki" <zeki@REMOVETHISimage.dk>
wrote:

>Hmm...."forøget" - hvad er sammenligningsgrundlaget?

ja det må man well gå fra hvad man anser for standard / normal i det
område der ligger statistisk der omkring !

>For har alle kvinder ikke potientalet til at være "nymfomaner" så?

jeg svare jo efter min bedste overbevisning livs erfaring osv - men
derfra til at sig jeg er ekspert eller har nogen faglig kompetance til
at undertsøtte de ting jeg siger med vil være ukorekt - men jeg synes
nu det er en spænende debat hvorforfor jeg lige slår den omkring
dk.kultur.sprog + dk.videnskab.pysolgi - der sider skribenter der
langt bedre ind jeg kan

1.) dfeinere den sproglige del af det
2.) henvise til psykiatriske ref & info.

Mht. Nymfomani ved jeg ikke en gang om man kan sige at
promiskuousitet og nymfomani dækker det samme ?

> Hvis de
>nu, efter at have undværet i f.eks et år,

jeg tror ikke en nymfoman går rundt og undvære i flere år ...for så
kan vedkomne logisk talt ikke være nymfoman ... og dog ... så kan man
jo af helbredsmæsige årsager være nød til ikke at praktisere sin
nymfomani

> [...]
>også blive "vækket" på en anden og mere intensiv måde, så at sige, eller

Puhh .... jeg synes du blander begreberne lidt sammen ellers så
forstår jeg dem bare ikke rigtigt - hvilket angiveligtvis skylles en
eksakt begreb mæsig afklaring ....for mit vedkomne

også fordi ordet nymfoman i sig selv ikke er meningsfuldt som begreb
nymfe =-n, -r (lat. nympha, gr. nymfe brud, ung kvinde) kvindelig
naturguddom (boende i bjerge, træer, kilder);
hos insekter med ufuldstændig forvandling det stadium der går
umiddelbart forud for det helt udviklede stadium

+

mani = -
-en, -er (lat. gr. mania raseri) sygelig opstemthed, eksaltation;
sygelig lyst;
stærk tilbøjelighed, forkærlighed

= ???

men som jeg forstår det så er nymfomanien en uadskildelig del af den
givne kvindes psyke om det så kommer og går lidt efter perioder i liv
- om det så at sige stimuleres af situasionen i den verden som hun
lever i ( som du er inde på ) eller det er en drift der svare lidt
groft sagt til at få noget at drikke når man er tørstig - det gad jeg
nok vide .... men lad os slå det omkring de 2 grupper og se om der
ikke kommer nogen gode svar det plejer der ihvertilfælled fra kultur
sprog.

xpost :dk.snak.seksualitet,dk.videnskab.psykologi,dk.kultur.sprog

opfølgning i :dk.snak.seksualitet

ja det står selvføligt den enkelt skribent frit for at vudere topick
værdi for at forsætte tråden hvor de vil ...

Fra : David T. Metz

Dato : 10-09-03 17:57

Bo M Mogensen skriblede:
> Puhh .... jeg synes du blander begreberne lidt sammen ellers så
> forstår jeg dem bare ikke rigtigt - hvilket angiveligtvis skylles en
> eksakt begreb mæsig afklaring ....for mit vedkomne

Kort fortalt: nymfomani og det mandlige modstykke, satyriasis, er afskaffet
som diagnoser. Til gengæld har vi fået diagnosen "nedsat seksuel lyst" -
den har præcis de samme problemer med afgrænsning - nedsat i forhold til
hvad?

> også fordi ordet nymfoman i sig selv ikke er meningsfuldt som begreb
> nymfe =-n, -r (lat. nympha, gr. nymfe brud, ung kvinde) kvindelig
> naturguddom (boende i bjerge, træer, kilder);

Det er skam meget meningsfuldt - før sædelighedsfejden var natur noget
farligt, utæmmet noget. Kvinder med stor sexlyst blev derfor betragtet som
i "naturkræfternes vold" og det er en nymfe et udmærket symbol på. Efter
sædelighedsfejden er historien en lidt anden, men det er ligemeget.

David
http://flash.to/oe-quotefix/
Fix lange links og signaturadskiller:
http://support.microsoft.com/?kbid=331923

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 10-09-03 21:29

On Wed, 10 Sep 2003 18:57:16 +0200, "David T. Metz" <dtm.ioa@cbs.dk>
wrote:

> [...]
>
>Det er skam meget meningsfuldt - før sædelighedsfejden var natur noget
>farligt, utæmmet noget. Kvinder med stor sexlyst blev derfor betragtet som

ok så er den ikke helt ude i hampen med nymfe + mani !

ja altså en nymfoman var en kvinde der blev betragtet som sygelig ved
sin ...tæmmede drift = der af nymfoman !

men efter som historien har oplyst mennesket sikker i forbindelse med
68 revolten - er der så stadigt tale om man betegner en nymfoman som
sygelig eller er det slet og ret en kvinde med en stor drifts apetit ?

er der nogen forskel på promiskuous og nymfoman , borste fra at
promiskous dægger begge køn ?

>og det er en nymfe et udmærket symbol på. Efter
>sædelighedsfejden er historien en lidt anden, men det er ligemeget.

jamen du ved jo hvo rmeget pysologien i behandlings systemet ligger og
fedter et sted i 1890 - 1920 med en ide om at Freud var en strålene
begavelse og ikke bare en - en interesant personage som histroisk
fænomen mao. Freud sidder ikke på sandheden imho.

hvordan betragter man promiskouositet / nymfomani som karekteritika i
f.eks journal - har man nogen ide om hvad det siger om det eksakte
menneske når de er nymfomane / promiskouse ?

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 10-09-03 18:39

Zeki <zeki@REMOVETHISimage.dk> skrev:

Hej Zeki

> [...]
> ja så vil drifterne da også blive "vækket" på en anden og mere
> intensiv måde, så at sige, eller hvad? Altså en forøget kønsdrift.

Personligt forestiller jeg mig nymfomani med noget sygeligt, overdrevet og
destruktivt.

Er det ikke det har man bare en høj sexdrift.

Fra : Søren Jensen

Dato : 10-09-03 21:08

Det jeg tænkte på, var hvor mange gange kan man sige i løbet af en dag, at
man har løst til sex. Før man kalder det "nymfoman".
Jeg har for det meste løst ca. 2-3 gange om dagen.
Min kærste syntes højst 2-3 gange om ugen.
Hvad syntes i er mest "normalt"?

Søren

Fra : Anita

Dato : 10-09-03 21:48

"Søren Jensen" <hvidtfeldt@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> Det jeg tænkte på, var hvor mange gange kan man sige i løbet af en dag, at
> man har løst til sex. Før man kalder det "nymfoman".

Ikke før man konstant har lyst og konstant tænker på hvornår man kan få det
næste knald.

> Jeg har for det meste løst ca. 2-3 gange om dagen.
> Min kærste syntes højst 2-3 gange om ugen.
> Hvad syntes i er mest "normalt"?

Begge dele er ganske "normalt".

/Anita

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 10-09-03 22:47

On Wed, 10 Sep 2003 22:07:39 +0200, "Søren Jensen"
> [...]

>man har løst til sex. Før man kalder det "nymfoman".
>Jeg har for det meste løst ca. 2-3 gange om dagen.
>Min kærste syntes højst 2-3 gange om ugen.

Øhh kan du ikke se lidt på din cita teknik svar under det du svare på
i indlæget slet resten osv.

men jeg tror nu ikke det som du nævner med 2-3 gange om dagen eller om
ugen er grænsene til noget usædvaneligt .... det kommer well an på
hvad humør den enkelte er i og hvor god man bliver til at tænde
hianden / den anden ....

jeg har og har haft kærster der kunne tændes på ....under 5 minutter
altid ... ja ja sårn da .... selvføligt ikke når man går igenem en af
sine trælse perioder som der er i alle forhold .....

Fra : DaneX

Dato : 11-09-03 06:46

> Øhh kan du ikke se lidt på din cita teknik svar under det du svare på
> i indlæget slet resten osv.

Flueknepperi så det gør noget lige i den situation IMO...

Fra : PerX ...

Dato : 12-09-03 16:47

In article <bjp26i$2u1i$1@news.cybercity.dk>, no@way.com says...

> at

> Flueknepperi så det gør noget lige i den situation IMO...

Næ, det er bare et spørgsmål om at opføre sig ordentlig.

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 10-09-03 23:07

Søren Jensen <hvidtfeldt@tiscali.dk> skrev:

Hej Søren

> Det jeg tænkte på, var hvor mange gange kan man sige i løbet af en
> dag, at man har løst til sex. Før man kalder det "nymfoman".

Det synes jeg er ret ligemeget.

> Jeg har for det meste løst ca. 2-3 gange om dagen.

Lyder normalt for en mand.

> Min kærste syntes højst 2-3 gange om ugen.

Lyder normalt for en kvinde *running for cover*

Når sexdriften bliver vigtigere end at få noget at spise og f.eks. passe
sine børn, dvs. grænser til noget der minder om ludomani, så synes jeg, man
kan bruge betegnelsen nymfoman. Eller satyriasis for den sags skyld.

Jeg tænker ikke på lyst til sex. Den dukker s'gu op hele tiden på underlige
tidspunkter. Det er når lysten ikke kan mættes og den bliver søgt
fjernet/dæmpet ved at dyrke sex uanset konsekvenserne for en selv eller
andre, at det bliver sygeligt.

Det er måde jeg tænker på nymfomani eller definerer det. Det kan nok
nuanceres en smule, men ægte nymfomaner tror jeg er sjældne.

Fra : Nette

Dato : 13-09-03 08:48

"Søren Jensen" skrev i en meddelelse
> Hej her i gruppen, mig og min kæreste har somtider en diskution om hvornår
> man er nymfoman? Eller man bare er glad for sex.
> Hvad siger i?

En nymfoman er udledt af Nymfe, dvs. kvinde. En "man" er en der lider af en
"mani", dvs. en sygelig trang.
Der er altså intet der siger, at en kvinde, der er nymfoman ikke kan få
orgasme, hun har bare en sygelig trang til sex.

Man må gå ud fra at tragen er sygelig, når den overskygger og overtager
almindelige hverdagsting/situationer.

Nette

Fra : Machoman

Dato : 13-09-03 23:08

"Nette" <nettesnetpost@hotmail.com> wrote in

> Der er altså intet der siger, at en kvinde, der er nymfoman ikke kan
> få orgasme, hun har bare en sygelig trang til sex.

Mine nymfomaner kan sagtens få orgasme, 5-10 stykker om dagen. Kvinder
bliver sexgale når jeg er sammen med dem, og kan ikke få nok, men det er
ikke sygeligt. Sådan ER nogle kvinder når de er sammen med en sexet fyr.
Men kun de mest attraktive fyre ligesom mig, kan spotte og score den slags
vidunderlige tøser

Machoman (har sin flotte pik på x-face)

Fra : Martin Jorgensen

Dato : 14-09-03 16:25

"Machoman" <machoman@dontfuckmebaby.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Men kun de mest attraktive fyre ligesom mig, kan spotte og score den slags

Skal vi snart se din pik, optaget med dagens ekstrabladet som baggrund så vi
kan se at det virkeligt er din?

mvh.
Martin Jørgensen

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 14-09-03 18:13

On Sun, 14 Sep 2003 17:25:25 +0200, "Martin Jorgensen"
<megafedt@hotmail.com> wrote:

>Skal vi snart se din pik, optaget med dagens ekstrabladet som baggrund så vi
>kan se at det virkeligt er din?

*roflma* :)))))
--
Mv.
Bo M Mogensen

Stina Hofmann :"I øvrigt er det vigtigere at have en god røv, for brystmålet kræver at
de kigger op når man går forbi, mens røven kan registreres ud ad
øjenkrogen, mens de stadig fokuserer på skærmen."

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 14-09-03 18:19

On Sat, 13 Sep 2003 22:08:05 +0000 (UTC), Machoman
<machoman@dontfuckmebaby.dk> wrote:

>"Nette" <nettesnetpost@hotmail.com> wrote in

>Mine nymfomaner kan sagtens få orgasme, 5-10 stykker om dagen.

det var da egentligt ikke så wildt min suverent bedre halvdel kan få
en 7-8 stykker under et samleje så ....

man kunne måsske fristes til at tro du er en jomfruelig herre der
sider og overføre den madlige drift på kvinden ?

>Kvinder
>bliver sexgale når jeg er sammen med dem, og kan ikke få nok,

og hvad laver du så i dine vågne timer :) ?

> men det er
>ikke sygeligt.

bestemt ikke - over U r sences u have no control ( Zimmy : Ring them
bells )

>Sådan ER nogle kvinder når de er sammen med en sexet fyr.
>Men kun de mest attraktive fyre ligesom mig, kan spotte og score den slags
>vidunderlige tøser

ah - hm :) tør man formode det bare er dit look eller foretager du dig
noget specilt under kapringen af disse kvinder - hvad taler i om før i
ligger der og ryster orgasmer ud af ærmet ??

jeg har lidt svært ved at se det for mig du kommer svansene ned af
hovedegaden i sdr. omm ikke et ord bliver talt også kommer de springe
ud flår dig ved hårdet til direkte samleje hvor på de vil igen ---
eller hwa ??

>Machoman (har sin flotte pik på x-face)

en skam man er agent freak :)

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 16-09-03 22:56

Nette <nettesnetpost@hotmail.com> skrev:

Hej Nette

> [...]
>
> Man må gå ud fra at tragen er sygelig, når den overskygger og
> overtager almindelige hverdagsting/situationer.

Af samme grund sneg der sig også et "typisk" ind i min definition.

Fra : Nette

Dato : 17-09-03 08:22

"Mark Thomas Gazel" skrev i en meddelelse

> Af samme grund sneg der sig også et "typisk" ind i min definition.

Jamen Mark, hvoraf leder du dette? Jeg ser ingen forbindelse imellem at have
en sygelig trang til sex til ikke at kunne få orgasme?

Nette

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 17-09-03 10:45

Nette <nettesnetpost@hotmail.com> skrev:

Hej Nette

> Jamen Mark, hvoraf leder du dette? Jeg ser ingen forbindelse imellem
> at have en sygelig trang til sex til ikke at kunne få orgasme?

Der er ikke nødvendigvis en forbindelse. Der findes da angiveligt ægte
nymfomaner, der kan få orgasmer i et væk og er umættelige. Jeg synes bare
at jeg temmelig ofte er stødt på eksempler, hvor den unormale sexdrift eller
sexbesættelse skyldes manglende forløsning/orgasme og personen derfor er
umættelig.

Det giver god mening, synes jeg. Det svarer jo til at springe klimaks og
afslapningsfasen over i Masters & Johnsons terminologi og det er ville jeg
personlig blive *ret* desperat af.

Men jeg vil da lige understrege, at det er min egen mentale definition, når
jeg tænker på en nymfoman.

Fra : Nette

Dato : 17-09-03 13:59

"Mark Thomas Gazel" skrev i en meddelelse

Hej Mark

> [...]
eller
> sexbesættelse skyldes manglende forløsning/orgasme og personen derfor er

Nu har jeg aldrig været nymfoman. Jeg har bare haft et stort behov i
perioder. Disse behov har jeg ikke haft, fordi jeg gik efter den
"ultimative" orgasme eller pga. mangel på samme, men fordi jeg havde brug
for nærvær og berøring af/fra min kæreste.
Og jeg tror at det er det, der er grund til et så specielt aktivt sexliv -
Berøring, kontakt, nærvær ikke nødvendigvis af kælighed, men måske mere af
fysisk behov for samvær.
Grunden til at jeg tror det ( ikke skrevet for at genere nogen mand,
meeen.....):

Orgasmen kan de fleste kvinder få rigtig mange af og ofte klare meget bedre
end med en mands hjælp, så hvorfor bruge en mand til desperat søge den, når
hun kan klare det selv i en håndevending?

Nette

Fra : Andropov

Dato : 17-09-03 19:42

Knud skrev:

>Men når man onanerer tænker man jo på det andet køn.

Gør man?

Ja, med mindre man er homoseksuel.

Jeg går da ikke ud fra at kvinder tænker på hvornår de skal til
frisøren eller lignende når de onanerer.....

>Så det er ligesom
>det naturligste at få udløsning sammen med en af det modsatte køn...

Er det?

Jep.

Fra : Henning

Dato : 18-09-03 03:45

Nette wrote:

> Orgasmen kan de fleste kvinder få rigtig mange af og ofte klare meget
> bedre end med en mands hjælp, så hvorfor bruge en mand til desperat
> søge den, når hun kan klare det selv i en håndevending?

Det kan da ikke genere nogen mænd at vide, at kvinder kan
gøre det bedre selv, det samme er jo forholdet for os mænd,
vi får også bedre og lettere orgasmer ved at onanere *G*

Hvis behovet for fysisk og psykisk kontakt til et andet menneske
ikke var til sted i os, ville vi jo ikke reproducere os selv

MVH
Henning

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 18-09-03 11:34

> [...]

> bedre end med en mands hjælp, så hvorfor bruge en mand til desperat
> søge den, når hun kan klare det selv i en håndevending?

Tak fordi du understreger min pointe

Når man ikke kan få orgasme med end mand eller ved egen kraft, så er det min
tese, at kvinder (typisk) kompeserer med "alt det andet". Nærheden, seksuelt
samkvem af én eller anden slags og meget af det med mange forskellige.

Det er derfor, jeg synes, det er væsentligt at fjerne orgasmen fra
ligningen. Det ændrer en del.

Fra : PerX ...

Dato : 24-09-03 13:58

In article <3f685a97$0$13254$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>,
nettesnetpost@hotmail.com says...

> [...]
> end med en mands hjælp, så hvorfor bruge en mand til desperat søge den, når
> hun kan klare det selv i en håndevending?

Men der er vel ikke noget galt med behov for fysisk nærvær?

Fra : Henning

Dato : 18-09-03 03:22

Mark Thomas Gazel wrote:
> Nette <nettesnetpost@hotmail.com> skrev:
>
> Hej Nette

> Men jeg vil da lige understrege, at det er min egen mentale
> definition, når jeg tænker på en nymfoman.

Din defination er ikke enestående, den hørte jeg også tilbage
i 1966, hvor jeg var under uddannelse til plejer, af de psykiatere
og psykologer, der underviste os den gang.

Nymfomanens umættelige behov for sex lå i det faktum, at hun
aldrig helt opnåede forløsningen gennem orgasme, men følte
at der lige manglede "det sidste " og det var i jagten på dette
"sidste og mere" der fik nymfomanen til at indlede utallige
seksuelle forhold, tilsidesættende alt og alle for i jagten på
"det uopnåelige", det var den psykiatriske defination på
"sygdommen" nymfomani,
Men hvad man dengang ville begynde at betragte som en sygdom,
vil man i dag måske bare betegne som en sund seksuel appetit.

MVH
Henning

Fra : Andropov

Dato : 17-09-03 17:13

Nette skrev:

> [...]
>end med en mands hjælp, så hvorfor bruge en mand til desperat søge
den, når
>hun kan klare det selv i en håndevending?

Men når man onanerer tænker man jo på det andet køn. Så det er ligesom
det naturligste at få udløsning sammen med en af det modsatte køn....

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 17-09-03 19:32

Fra : PerX ...

Dato : 24-09-03 14:03

In article <23ahmvskvp38aild1f7a7de6le1qk4h1j3@dtext.news.tele.dk>,
knudgert@mail.tele.dk says...

> Gør man?

Hehe

Fra : Nette

Dato : 18-09-03 10:57

"Andropov" skrev i en meddelelse
> Men når man onanerer tænker man jo på det andet køn.

Hmm....Gør MAN det?....

>Så det er ligesom
> det naturligste at få udløsning sammen med en af det modsatte køn....

Det kommer vidst helt an på, hvordan man difinerer ordet "naturligste".
Personligt tror jeg at onani er langt mere udbredt end sex med det modsatte
køn.

Nette

Fra : Andropov

Dato : 18-09-03 14:43

Nette skrev:

> Du tænker vel ikke på støvsugning imens :)

>Er det da alternativet til at tænke på en mand?

Det ved jeg ikke. Det er jo ikke til at vide når du ikke skriver det....

Fra : Nette

Dato : 19-09-03 14:44

> Det ved jeg ikke. Det er jo ikke til at vide når du ikke skriver det....

Hvad kan du ikke vide? Det er jo dig selv, der drager sammenligninger eller
manglerne på samme, og mig der spørger ind til dem...

De flere mænd, eller i hvert fald ret mange af jer, kan sidde og nanere til
et pornografi. Det er de færreste kvinder der gør det.
Mon ikke også vores tankegange under onanien er forskellige? Det tror jeg i
hvert fald på. personligt tænker jeg ikke nødvendigvis på en mand, når jeg
onanerer.

Nette

Fra : nusle

Dato : 20-09-03 07:21

"Nette" <nettesnetpost@hotmail.com> skrev i en meddelelse

Hej,

> De flere mænd, eller i hvert fald ret mange af jer, kan sidde og nanere
til
> et pornografi. Det er de færreste kvinder der gør det.

Er det virkelig rigtigt - jeg onanerede til pornografi første
gang da jeg var omkring 8-9 år, og jeg gør det stadig.
Jeg regnede da et eller andet sted med, at det var der vel
mange kvinder der gjorde.

> Mon ikke også vores tankegange under onanien er forskellige?

Altså, bortset fra at jeg går ud fra, at "rollerne" i tankerne
er byttet om i de fleste tilfælde - så regnede jeg egentlig
med at det var ret ens.

> Det tror jeg i
> hvert fald på. personligt tænker jeg ikke nødvendigvis på en mand, når jeg
> onanerer.

Jeg tænker vel heller ikke på "en mand", som i betydningen
en bestemt mand - for mig er de (manden/ mændene) bare
ansigtsløse og vel dybest set et nødvendigt vedhæng til pikken,
for at få fantasien til at virke

mange hilsner
nusle

Fra : Nette

Dato : 20-09-03 11:55

"nusle" skrev i en meddelelse
> Er det virkelig rigtigt - jeg onanerede til pornografi første
> gang da jeg var omkring 8-9 år, og jeg gør det stadig.
> Jeg regnede da et eller andet sted med, at det var der vel
> mange kvinder der gjorde.

Ok. Det har jeg aldrig gjort og mine veninder heller ikke. Vi får intet ud
af at sidde
og se på pornobilleder på nettet elle i Ugens Rapport.
En historie er noget andet. Men der er det ikke så meget en mand, vi tænker
på men selve situationen.

> Jeg tænker vel heller ikke på "en mand", som i betydningen
> en bestemt mand - for mig er de (manden/ mændene) bare
> ansigtsløse og vel dybest set et nødvendigt vedhæng til pikken,
> for at få fantasien til at virke

Det er langt fra hver eller hver anden gang, jeg onanerer, at jeg tænker
intenst på en mand. Når jeg endelig gør, så er det også hans handlinger mere
end hans ansigt/krop.

Men jeg tror, du er nød til at huske på, hvor dette stammer fra, for at
forstå, hvad essensen af dette er.
tjek lige news:df29e838.0309170813.25fe122@posting.google.com...

Citat:

> bedre
> den, når
>
> Men når man onanerer tænker man jo på det andet køn. Så det er ligesom
> det naturligste at få udløsning sammen med en af det modsatte køn....

Og det er dette jeg "laver vrøvl" over. Jeg mener ikke, det er naturligst at
få udløsning sammen med det andet køn samt at man partu kan sige, at alle
tænker på det modsatte køn, så snart de onanerer. Heller ikke selv om vi
trækker homoseksuelle og biseksuelle fra.

Nette

Fra : nusle

Dato : 20-09-03 23:47

"Nette" <nettesnetpost@hotmail.com> skrev i en meddelelse

Hej,

> [...]
> og se på pornobilleder på nettet elle i Ugens Rapport.
> En historie er noget andet. Men der er det ikke så meget en mand, vi

Der kan jeg så miste "tålmodigheden" med historien, og
hurtigt synes at det bliver for indpakket og/eller opstyltet.

> [...]
> tænker på det modsatte køn, så snart de onanerer. Heller ikke selv om vi
> trækker homoseksuelle og biseksuelle fra.

Jeg er ikke enig med dig, for mig hænger sex, også den
sex jeg dyrker med mig selv, sammen med "en mand".
Derfor indgår "han" også i mine fantasier når jeg onanerer
(evt. flere mænd *SF*).

Egentlig ser jeg lidt onani som et surrogat for "the real
thing" - som jeg langt foretrækker.

mange hilsner
nusle

Fra : Nette

Dato : 21-09-03 09:42

"nusle" skrev i en meddelelse
> Der kan jeg så miste "tålmodigheden" med historien, og
> hurtigt synes at det bliver for indpakket og/eller opstyltet.

Ja, jeg giver dig helt ret, sådanne historier findes også.

> Jeg er ikke enig med dig, for mig hænger sex, også den
> sex jeg dyrker med mig selv, sammen med "en mand".
> Derfor indgår "han" også i mine fantasier når jeg onanerer
> (evt. flere mænd *SF*).

Jeg fantaserer ikke nødvendigvis, når jeg onanerer. Og når jeg fantaserer,
behøver der overhovedet ikke indgå andre.

> Egentlig ser jeg lidt onani som et surrogat for "the real
> thing" - som jeg langt foretrækker.

Vil det sige, at når du er i et fast forhold og får det sex, du har brug
for, så onanerer du aldrig?
Uha. Jeg ville ikke bytte onani væk for noget. Jeg er i fast forhold og har
et godt sexliv ( som dog står lidt i stampe for tiden pga. min graviditet).
Alligevel onanerer jeg jævntligt. ( Det gjorde jeg også, før jeg blev
gravid).
Ingen mand kan gøre det samme ved mig, som jeg selv kan. Men på den anden
side ville jeg da overhovedet heller ikke bytte min kæreste ud for noget.
Jeg vil sgu have begge dele.*G*

Nette

Fra : ¤

Dato : 21-09-03 10:08

On Sun, 21 Sep 2003 10:42:04 +0200, "Nette"
<nettesnetpost@hotmail.com> wrote:

>Jeg fantaserer ikke nødvendigvis, når jeg onanerer.

Er du i stand til at få orgasme helt uden seksuelle fantasier ?

Og når jeg fantaserer,
>behøver der overhovedet ikke indgå andre.

Vil det sige at du fantaserer om, hvad du gør ved dig selv ?
Begge dele synes jeg lyder meget mærkeligt. Jeg troede dog ikke
kvinder og mænd var så forskellige.
Torben

Fra : Nette

Dato : 22-09-03 00:38

"¤" skrev i en meddelelse
> Er du i stand til at få orgasme helt uden seksuelle fantasier ?

Jeg slår ganske enkelt tankerne fra og FØLER i stedet for. Sex for mig
handler ikke kun om det jeg kan gøre ved en anden eller hvad en anden kan
gøre ved mig. Sex er også den der intense følelse i hele kroppen, og den kan
man da sagtens fantaserer om uden der er indblandet andre mennesker.

> Vil det sige at du fantaserer om, hvad du gør ved dig selv ?

Når jeg fantaserer, kan jeg sagtens fantaserer om en mand, men jeg kan også
fantaserer om en begivenhed, hvor jeg kun er mig selv.
Prøv og lav et eksperiment: læn dig tilbage, luk øjnene og mærk hvordan
solen skinner på dig, som på en varm sommerdag. DUFT græsset, mærk vinden
osv osv osv...

Dette er også at fantaserer, men der er ikke andre end dig selv i den
fantasi.

> Begge dele synes jeg lyder meget mærkeligt. Jeg troede dog ikke
> kvinder og mænd var så forskellige.

Well, jeg skal ikke kunne sige at der ikke også er mænd, der fantaserer
sådan. Men dem jeg kender, som kan fantasere på den måde, er alle kvinder.

Nette

Fra : ¤

Dato : 22-09-03 14:50

>Well, jeg skal ikke kunne sige at der ikke også er mænd, der fantaserer
>sådan. Men dem jeg kender, som kan fantasere på den måde, er alle kvinder.
>
>Nette

Jeg skal ihvertfald både bruge følesansen og fantasien. Ved onani
altså. Ved rigtig sex er de virkelige indtryk nok.

Torben

Fra : nusle

Dato : 21-09-03 11:52

"Nette" <nettesnetpost@hotmail.com> skrev i en meddelelse

Hej,

> Ja, jeg giver dig helt ret, sådanne historier findes også.

Jeg har endda skrevet et par stykker selv *GGG*

> Jeg fantaserer ikke nødvendigvis, når jeg onanerer. Og når jeg fantaserer,
> behøver der overhovedet ikke indgå andre.

Det kan jeg ikke relatere til.

> Vil det sige, at når du er i et fast forhold og får det sex, du har brug
> for, så onanerer du aldrig?

Stort set ikke. Jeg vil da hellere elske med min mand, end jeg
vil lege med mig selv - men man kan jo også onanere sammen
- f.eks. synes jeg det er vildt dejligt, når manden er kommet
inde i mig og jeg er rigtigt, rigtigt våd af ham - hvis han så lig-
ger og piller lidt ved min fisse og holder om mig mens jeg
onanerer *uhmm*.

> Uha. Jeg ville ikke bytte onani væk for noget. Jeg er i fast forhold og
har
> et godt sexliv ( som dog står lidt i stampe for tiden pga. min
graviditet).

Tja, min eks-mands og mit sexliv har aldrig stået i stampe
pga. graviditeter og fødsler. Vi har gjort det lige indtil dagen
for fødslen og så snart jeg kom hjem fra hospitalet - men jeg
havde også "gode" graviditeter og fødsler, ingen komplika-
tioner overhovedet - og så var det så heldigt, at vi begge
havde lyst selvom jeg var stor, og selvom jeg lige havde født.

Det var straks vanskeligere, når jeg havde været oppe hver
nat gennem lang tid, og derfor var så træt, at jeg allerhelst
ville sove, når jeg endelig lå ned - så var der perioder, hvor
sexen var ret kedelig (kedelig i den forstand at jeg ikke var
ret aktiv - synes endda jeg kan huske adskillige gange, hvor
jeg nærmest sov gennem et samleje - for ikke at snakke om
de gange, hvor jeg nærmest blev hidsig over hans lyst til mig,
fordi jeg ville være i fred pga. træthed *G*).

> Alligevel onanerer jeg jævntligt. ( Det gjorde jeg også, før jeg blev
> gravid).

Jeg onanerer meget, når jeg er alene.

> Ingen mand kan gøre det samme ved mig, som jeg selv kan.

En mand kan sagtens gøre det ved mig, som jeg selv kan - jeg
skal bare fortælle ham, hvordan det er godt for mig. Min er-
faring er, at mænd er helt utroligt dejlige på det punkt, og at
deres lyst meget er forbundet med at give f.eks. mig lyst og
tilfredsstillelse.

mange hilsner
nusle

Fra : Henning

Dato : 21-09-03 13:05

nusle wrote:
> [...]

> faring er, at mænd er helt utroligt dejlige på det punkt, og at
> deres lyst meget er forbundet med at give f.eks. mig lyst og

For mit vedkommende er det alfa og omega at kvinden
reagere med liderlighed og ophidselse på mine kærtegn,
gør hun det ikke, er det totalt mislykket for mig og jeg får
ikke noget ud af det seksuelle samvær, jeg har behov
for med og modspil, faktisk har jeg ikke været sammen
med en partner, der ikke har kunne få fra een til flere
orgasmer, ved at jeg har kælet, bollet og fulgt hendes
anvisninger i forløbet, som kan være både verbale og
nonverbale, (ved at hun ændre stilling ) Selv med min
X gik der en masse petting forud for afslutningens
rå-bolleri, selv om hun da også fik orgasme bare ved
et klap i bagen og en hurtig omgang, stående, 5 minutter
lige før jeg/vi skulle ud af døren til et eller andet

Men som Nette siger, har jeg hørt andre kvinder
sige det samme, at de kan tilfredstille dem selv uden
at fantasere, noget i retning af, lige pludselig at få
lyst til at gøre det og så bare gå i gang og give sig
hen i nydelsen og følelsen uden tanke på andet end
det der sker under vejs til orgasmen, og det er
ikke rigtigt som at tænke, men bare at føle

MVH
Henning

Fra : nusle

Dato : 21-09-03 16:00

"Henning" <h2m@madsen.mail.dk> skrev i en meddelelse

Hej,

> [...]
> gør hun det ikke, er det totalt mislykket for mig og jeg får
> ikke noget ud af det seksuelle samvær, jeg har behov

Ja, det har jeg så hørt fra andre også

> [...]
> hen i nydelsen og følelsen uden tanke på andet end
> det der sker under vejs til orgasmen, og det er
> ikke rigtigt som at tænke, men bare at føle

Det kan jeg så ikke relatere til - jeg har prøvet, men jeg
kan lige så godt opgive - fantasierne kommer krybende
alligevel.

mange hilsner
nusle

Fra : Henning

Dato : 21-09-03 16:37

nusle wrote:
> "Henning" <h2m@madsen.mail.dk> skrev i en meddelelse
>
> Hej,

Hej

> Det kan jeg så ikke relatere til - jeg har prøvet, men jeg
> kan lige så godt opgive - fantasierne kommer krybende
> alligevel.

Det gør min også *G*

Billeder af og fantasier om min pik der pumper ud og ind i mund
eller røv på en kvinde, farer som minimum gennem hovedet på mig,
90% af mine fantasier omfatter at jeg dominere og tvinger en kvinde,
din ide om at ligge med hovedet ud over sengekanten, har jeg brugt
i årevis som klimaks fantasi/visualisering, foregår fantasien som
et doggy-style knald i , er fantasikvinden så langhåret, at jeg
kan sno hendes hår om mine hænder og trække hendes hoved bag
over

MVH
Henning

Fra : Nette

Dato : 22-09-03 00:44

"nusle" skrev i en meddelelse

> Det kan jeg ikke relatere til.

Kan du ikke ligge og MÆRKE, hvad du gør ved dig selv, og så få dig selv til
at komme? SKAL du hver gang tænke på et andet menneske?

> - men jeg
> havde også "gode" graviditeter og fødsler, ingen komplika-
> tioner overhovedet - og så var det så heldigt, at vi begge
> havde lyst selvom jeg var stor, og selvom jeg lige havde født.

Jeg har skam heller ingen komplikationer overhovedet, Men jeg har bare ikke
lysten til sex. - Noget som jeg aldrig troede skulle overgå mig*G*

> [...]
> de gange, hvor jeg nærmest blev hidsig over hans lyst til mig,
> fordi jeg ville være i fred pga. træthed *G*).

Uha da, den kender jeg godt. NU er det aften, vi går i seng, og HAN har
lyst, men jeg er træt, er en del oppe om natten pga. aktivitet i maven og
søvnløshed, så jeg vil hellere sove. *G*

> [...]
> faring er, at mænd er helt utroligt dejlige på det punkt, og at
> deres lyst meget er forbundet med at give f.eks. mig lyst og

Selvfølgelig vil mænd gerne kunne tilfredsstille deres kvinder. Men det er
bare ikke altid det kan lade sig gøre. - Uanset hvor godt og grundigt
kvinden forklarer og viser og uanset hvor godt manden er til at spejle og
efterligne. Sådan er vi jo så forskellige.

Nette

Fra : Andropov

Dato : 20-09-03 13:03

Nette skrev:

> [...]

>og se på pornobilleder på nettet elle i Ugens Rapport.
>En historie er noget andet. Men der er det ikke så meget en mand, vi

Men en mand hører jo ligesom med til selve situationen.....

> [...]

tænker
>intenst på en mand. Når jeg endelig gør, så er det også hans

Men for mænd er det vel også meget handlingen fra den ansigtsløse
kvinde (hvis man skal bruge Nusles ord). Men det er jo ikke sådan at
man tænker på en storbarmet kvinde hver gang. Det er vel sjovere med
lidt afveksling i fantasierne og billederne :).

Fra : Henning

Dato : 20-09-03 14:44

"nusle" <nusle@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg tænker vel heller ikke på "en mand", som i betydningen
> en bestemt mand - for mig er de (manden/ mændene) bare
> ansigtsløse og vel dybest set et nødvendigt vedhæng til pikken,
> for at få fantasien til at virke

Pudsigt, mine onani-fantasi-kvinder er også ansigtsløse *GGG*
Min søde kone tænder da på pornografi, hun sætter sig i kvindens
sted i de cener hun ser, men hun tænder da også på betemte
former for afklædningssener, hvor den kivindelig model tager
sin BH af, eller viser sin bagdel frem etc.

MVH
Henning

Fra : Andropov

Dato : 18-09-03 11:14

Fra : Nette

Dato : 18-09-03 14:10

Fra : Andropov

Dato : 19-09-03 14:54

Nette skrev:

> [...]
jeg i
>hvert fald på.

> personligt tænker jeg ikke nødvendigvis på en mand, når jeg

Det er så nok lidt uforståeligt for mange mænd at du ikke tænker på en
mand under onani. Da vi selv tænker på kvinder.

Fra : Nette

Dato : 19-09-03 23:55

> Det er så nok lidt uforståeligt for mange mænd at du ikke tænker på en
> mand under onani. Da vi selv tænker på kvinder.

Hmm, mænd er da ikke tvunget til at tro, at alle gør som de selv gør?

Hvis vi kvinder kan forestille os, at i tænker på en side9 pige imens, så
kan i vel ligeså godt forestille jer, at vi IKKE gør?

Dette er ikke myntet på dig personligt, men jeg synes mange er tilbøjelige
til at undskylde mænds uforståenhed overfor kvinder med, at de tror det er
sådan, fordi sådan gør de selv og sådan tænker de selv.
Men hvis vi kan og skal huske på at mænd i visse situationer tænker/handler
anderledes end vi, så må vi da som minimum kunne gå ud fra, at mænd også
husker på at vi i visse situationer tænker/handler anderledes end dem.

Nette

Fra : Andropov

Dato : 20-09-03 00:10

Nette skrev:

> [...]

>Hvis vi kvinder kan forestille os, at i tænker på en side9 pige imens, så
>kan i vel ligeså godt forestille jer, at vi IKKE gør?

Jo, men jeg troede bare at kvinder tænkte på en mand imens.

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 20-09-03 08:45

Andropov <andropov@ofir.dk> skrev:

> Jo, men jeg troede bare at kvinder tænkte på en mand imens.

Det gør de ikke. Kvinder tænker ikke så meget billeder og porno som mænd.
Det er mere stemninger, situationer og fantasier.

Fra : Andropov

Dato : 17-09-03 08:45

"Mark Thomas Gazel" <markgazel@hotmail.com> wrote in message

news:<bk80sq$p9ce6> >> Hej her i gruppen, mig og min kæreste har
somtider en diskution om

I nudansk ordbog står der at en nymfoman er en kvinde med stærkt
seksualbehov og en satyriasis er en mand med stærkt seksualbehov.

Har en satyriasis så en sygelig trang til sex :) ?

Fra : Andropov

Dato : 20-09-03 10:19

Nusle skrev:

> [...]

>Altså, bortset fra at jeg går ud fra, at "rollerne" i tankerne
>er byttet om i de fleste tilfælde - så regnede jeg egentlig

Ja, sådan havde jeg også forestillet mig det.

> Det tror jeg i
> hvert fald på. personligt tænker jeg ikke nødvendigvis på en mand, når jeg
> onanerer.

Jeg formulerede det måske lidt forkert.

>Jeg tænker vel heller ikke på "en mand", som i betydningen
>en bestemt mand - for mig er de (manden/ mændene) bare
>ansigtsløse og vel dybest set et nødvendigt vedhæng til pikken,
>for at få fantasien til at virke

Sådan er det vel også nærmest mænd fantaserer.

Men nogen af de sorte modeller er ret smidige. Det ser ret ophidsende
ud hvordan de kan ride en mand på alle mulige måder. Det kan blive til
en god fantasi :)