3C16950 Superstack switch
Fra : Jan Andersen

Dato : 09-09-03 18:00

Hejsa.

Jeg har lige fået sådan en brugt, og den får tildelt ip via min cisco 678
router, men jeg ville gerne ændre lidt i dens opsætning.

Jeg har downloadet og installeret 3com´s network supervisor, men når jeg
lader den søge i det ip range jeg har, så kan den ikke findes.
10.0.... subnet 255.255.255.0

Hvis jeg bare smider min pc på den, så får jeg tildelt et ip nummer
169.254.156.131, og subnet 255.255.0.0...en søgning der giver heller ikke
nogen resultater.
Jeg undre mig over at jeg får en ipaddresse når kun switchen og min pc er på
nettet, netkortet er sat op til at modtage via dhcp, kan det tænkes at dhcp
er sat til i switchen ??

Hvordan finder jeg den switch.

Gode råd modtaget med kyshånd

*spamsikring fjern i email addresse*

Mvh

Jan

Fra : jens

Dato : 09-09-03 19:17

"Jan Andersen" <jeafjern@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har lige fået sådan en brugt, og den får tildelt ip via min cisco 678
> router, men jeg ville gerne ændre lidt i dens opsætning.

Er du sikker på det ?
Så kan du vel se i den hvilken ip den har fået ?

> [...]
> Jeg undre mig over at jeg får en ipaddresse når kun switchen og min pc er

> nettet, netkortet er sat op til at modtage via dhcp, kan det tænkes at

Ipèr i 169.254 serien er Windows egne "lokallink adresser, tildelt af
maskinen selv da den ikke kan finde en DHCP server.
Med andre ord, du har ikke forbindelse til din router gennem den switch.

> Hvordan finder jeg den switch.

Den må fremgå af "leje" tabellen i routeren, så den kan findes udfra mac
adressen.

Mvh Jens