RH Up2date vil ikke opdatere iptables , de~
Fra : Carsten

Dato : 09-09-03 17:39

Hej Gruppe

jeg får denne meddelelse på min RH når jeg kører en up2date

Testing package set / solving RPM inter-dependencies...
There was a package dependency problem. The message was:

To solve all dependencies for the RPMs you have selected, The following
packages you have marked to exclude would have to be added to the set:

Package Name Reason For Skipping
iptables-1.2.8-8.72.3 Config modified

Unresolvable chain of dependencies:
iptables-ipv6-1.2.8-8.72.3 requires iptables = 1.2.8

Hvad mener de ???

Vil de ikke installere den fordi jeg har modificeret i iptables start scriptet i /etc/init.d ????

Er der et "seriøst" foreslag til en løsning ??

Jeg har prøvet at "force den" men de hjalp ikk.

Hilsen
Carsten

Fra : Jacob Gaarde

Dato : 10-09-03 23:18

Carsten <xnews@luna.Rmve.kyed.com> wrote in

> [...]
>

> Hvad mener de ???
>
> Vil de ikke installere den fordi jeg har modificeret i iptables

ja

> Er der et "seriøst" foreslag til en løsning ??

# up2date-nox --configure

slaa til, at du vil have opdateret pakker, der har faaet modificeret
configs

kopier dine aendrede configs (rpm _plejer_ at gemme en kopi i
oprindeligt-filnavn.rpmsave eller laegge den nye som filnavn.rpmnew)

koer din
# up2date-nox -u --solvedeps=iptables iptables-ipv6
igen

diff paa dine kopier/de nye filer/filnavn.rpm*

--

min rigtige email adresse er <efternavn><AT>mailme>DOT>dk