Parameteroverførsel Excel-Web-Excel
Fra : Husum

Dato : 09-09-03 07:11

Hej NG.

Jeg har brug for en funktion, der ved aktivering i Excel, går ind på en
webside, og overfører parametere fra Excel til websidens søgefunktion.
Derefter skal den returnere svaret til Excel.

Hvorledes gøres dette?

/Husum

Fra : Erik Svensen

Dato : 10-09-03 23:44

Hej Husum,

Der skal du nok lave dig en web-forespørgsel i Excel med parametre

Prøv at skrive følgende i en tekst fil

WEB
1
http://groups.google.com/groups?q=["Indtastsøgetekt"]&ie=UTF-8&oe=UTF-8&hl=e

og gem filen som webquery.iqy (bemærk fil-extensionen)

- og dobbeltklik på filen bagefter - hvis du har excel 2000 eller højere
skal du bare se løjer

Teksten omsluttet af [] er navnet på parametren. og du kan inkludere så
mange som det nu er nødvendigt til den pågældende side.

/Erik Svensen

Fra : Husum

Dato : 11-09-03 11:33

Hej Erik.

Det hjalp mig lidt på vej.
Det jeg mangler, det er f.eks. at man har et telefonnummer stående i et felt
i Excel.
Og man via en makro starter en forespørgsel, som f.eks. går ind på
www.dgs.dk og tjekker nummeret.
Den skal så vende tilbage til Excel, og skrive de fundende kundeoplysninger
i nogle felter.

Håber at du kan hjælpe mig.

/Husum