Hvad bruger Swap?
Fra : Michael Andreasen

Dato : 08-09-03 22:48

Er der er en metode til at se hvad/hvilket der benytter på swap partitionen?

--
Med Venlig Hilsen
Michael

Fra : Peter Makholm

Dato : 09-09-03 07:40

"Michael Andreasen" <maskinen2000@hotmail.com> writes:

> Er der er en metode til at se hvad/hvilket der benytter på swap partitionen?

Ptjaaa, du kan tage og se hvilke processer der har et større virtuelt
adresserum end de har ressistent hukommelse med top og ps (VSZ og RSS).

Man det giver også processer der mmap'er filer.

Det tror jeg ikke umidelbart lige er let at finde ud af.

--
Peter Makholm | Sit back and watch the messages. This is actually
peter@makholm.net | more important than one might think as there is a

Fra : Michael Andreasen

Dato : 09-09-03 12:28

"Peter Makholm" <peter@makholm.net> wrote in message
> [...]
> --
> Peter Makholm | Sit back and watch the messages. This is actually

Nej det kan jeg så godt se..

Lidt ærgeligt egenligt.

Michael

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 09-09-03 18:34

Peter Makholm <peter@makholm.net> writes:

> Ptjaaa, du kan tage og se hvilke processer der har et større virtuelt
> adresserum end de har ressistent hukommelse med top og ps (VSZ og RSS).

> Det tror jeg ikke umidelbart lige er let at finde ud af.

Der var en for nylig, der spurgte om netop det på linux-kernel
forleden. Han fik svaret "det kan man ikke, som kernen ser ud nu", så
han lavede sig en patch, der kunne det - det lød dog ikke som om man
var indstillet på at inkludere den...

/Rasmus

Man invented language to satisfy his deep need to complain.
-- Lily Tomlin