Ancistrus unger
Fra : Michael Andersen

Dato : 07-09-03 21:39

Hej alle
Jeg har et 128 L. akvarium hvor der går 2,3 Guld Ancistrus'er - hvilket er
fint. Mallerne yngler tit i de 5 kokusskaller jeg har smidt ned til dem. Når
mallerne leger i disse kokusskaller er det nemt at fjeren ungerne efter 10
dage. Men nu har de leget under en stor rod i akvariet hvilket gør at det er
umuligt at fjeren ungerne samlet. Er der nogle af jer der har erfaring/viden
med/om man kan lade ungerne blive i akvariet uden at de bliver spist af de
voksne maller???

Mvh.

Michael

Fra : Carsten Gall

Dato : 07-09-03 22:12

Michael Andersen <michael-a@mail1.stofanet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3f5b976c$0$28228$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> [...]
erfaring/viden
> med/om man kan lade ungerne blive i akvariet uden at de bliver spist af de

Hvis der ikke er andre fisk i akvariet, er der størst chance for at
ungerne sulter ihjel!
Der skal fodres MEGET, og med meget forskelligt, men det er du vel klar
over når du har ynglet med dem før.
Der er flere ancistus unger der sulter ihjel end der normalt bliver ædt.

Carsten