Dansk Brugervejledning til Mozilla 1.4
Fra : Ove Lauridsen

Dato : 07-09-03 17:24

Jeg har tidliger brugt Autlook Express, men nu skiftet til Mozilla 1.4

Jeg syntes at den er lidt vanskelig at finde ud af, så derfor er mit
spørgsmål - findes der en dansk brugervejledning til denne og hvor kan
den hentes eller købes?

Venlig hilsen
Ove Lauridsen

Fra : Stig Nygaard

Dato : 07-09-03 20:13

Hej Ove

Ove Lauridsen wrote:
> [...]
> Jeg syntes at den er lidt vanskelig at finde ud af, så derfor er mit
> spørgsmål - findes der en dansk brugervejledning til denne og hvor kan

Jeg går ud fra at du har fået fat i den danske udgave af Mozilla allerede?

Der findes mig bekendt ikke nogen som har lavet en egentlig dansk
brugervejledning til Mozilla (det er jo en browser baseret på frivillig
udviklingskræfter, og det samme gælder evt. dokumentation). De eneste
der måske har lavet noget mere eller mindre komplet dokumentation kunne
jeg forestille mig er Netscape vis Netscape 7.1 browser og email-klient
bygger direkte på Mozilla 1.4. Jeg tror dog heller ikke de har lavet
noget på dansk. Desværre.

--
Mvh. Stig
stig[at]rockland[dot]dk

Fra : Ove Lauridsen

Dato : 08-09-03 16:31

Stig Nygaard skrev:

> Jeg går ud fra at du har fået fat i den danske udgave af Mozilla allerede?

Det må det være - brugerfladen kan ihvertfald sætte op til dansk - men
ikke hjælpefilen.

> Der findes mig bekendt ikke nogen som har lavet en egentlig dansk
> brugervejledning til Mozilla (det er jo en browser baseret på frivillig
> udviklingskræfter, og det samme gælder evt. dokumentation).

Det går nok også uden uden - men det ta´r selvfølgelig lidt længere tid
at finde ud af hele programmet.

Tak for hjælpen

Venlig hilsen
Ove Lauridsen

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 07-09-03 20:41

Ove Lauridsen skrev:

> Jeg har tidliger brugt Autlook Express, men nu skiftet til
> Mozilla 1.4

Af ren nysgerrighed: Er det kun Outlook Express du har udskiftet
eller er det også Internet Explorer? Mozilla indeholder både
browser, mail- og news-program.

> Jeg syntes at den er lidt vanskelig at finde ud af, så derfor
> er mit spørgsmål - findes der en dansk brugervejledning til
> denne og hvor kan den hentes eller købes?

Er det en dansk udgave du har? Ellers kan du hente en her:
OL: <http://ftp.mozilla.org/pub/mozilla/l10n/lang/moz1.4/mozilla-
win32-1.4-daDK-installer.exe> #

Så vidt jeg husker har den danske udgave også en udmærket hjælpefil
på dansk. Hvis du vil have hjælp til programmet, kan du også altid
spørge i en nyhedsgruppe. Denne gruppe er til browserspørgsmål -
altså den del af Mozilla der svarer til Internet Explorer. Hvis du
har spørgsmål om mail/news-delen i Mozilla kan du benytte gruppen

--
Jens Gyldenkærne Clausen
Velkommen hen til Paris International!

Fra : Ove Lauridsen

Dato : 08-09-03 16:37

Jens Gyldenkærne Clausen skrev:

> Af ren nysgerrighed: Er det kun Outlook Express du har udskiftet
> eller er det også Internet Explorer? Mozilla indeholder både
> browser, mail- og news-program.

Ja, jeg har fået hele pakken installeret.

> Er det en dansk udgave du har? Ellers kan du hente en her:
> OL: <http://ftp.mozilla.org/pub/mozilla/l10n/lang/moz1.4/mozilla-
> win32-1.4-daDK-installer.exe> #

Den er ihvertfald med dansk brugerflade

> Så vidt jeg husker har den danske udgave også en udmærket hjælpefil
> på dansk.

Det har min ver. ikke

> [...]
> altså den del af Mozilla der svarer til Internet Explorer. Hvis du
> har spørgsmål om mail/news-delen i Mozilla kan du benytte gruppen

Det kan ikke være bedre - mange tak for hjælpen.

Med venlig hilsen
Ove Lauridsen

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 08-09-03 21:29

Ove Lauridsen skrev:

> Det har min ver. ikke

Så har jeg nok husket galt. Du må klare dig med hjælpen i
nyhedsgrupperne - det er nu heller ikke så ringe endda.