Superlim til undervandsbrug?
Fra : Henning

Dato : 06-09-03 09:37

Jeg skal have limet noget hård plastic sammen, som kan skal kunne
holde til brug under vandet. Duer almindelig Karlson Klister eller
andet kontaktlim, eller skal det være specielt til vådt element?

Henning
hsb@(fjernes)image.dk

Fra : Popeye

Dato : 06-09-03 10:19

Jeg har brugt tagrendelim fra Plastmo og det har holdt i 3 år indtil nu.

Peter

--
"Eventuelle stavefejl er opstået under transmission"

Fra : Adam Rubin

Dato : 09-09-03 10:54

"Henning" <newsmail@mailme.dk> wrote in message
> Jeg skal have limet noget hård plastic sammen, som kan skal kunne
> holde til brug under vandet. Duer almindelig Karlson Klister eller
> andet kontaktlim, eller skal det være specielt til vådt element?

Afhængig af hvilken plast du skal have limet, vil et form for
opløsningsmiddel som regel være den bedste løsning. Meget anvendelig er
Tetra Hydro Furan (THF) eller dichlormethan. Du holder emnerne der skal
sammenføjes sammen (her taler vi om paskram) og applikerer opløsningsmidlet
med en engangssprøjte påmonteret passende kanyle, i revnen mellem de to
stykker. Vubti vil opløsningsmidlet trække ind i revnen og "svejse" de to
stykker sammen.

ADVARSEL: Brug af ovenstående opløsningsmidler er potenteielt skadelige for
både miljø og brugere. Følg derfor altid leverandørens
sikkerhedsanbefalinger, og er du i tvivl så lad være!

Adam