Real (ONE) Player...
Fra : Svend Emil

Dato : 06-09-03 14:46

Hej !

Eks. på www.dr.dk/videnom kan man se online streaming af deres udsendelser.
Det man henter er en .ram fil, som derefter åbnes i Real Player.

Jeg har for nylig formateret min maskine, og har derfor ikke længere Real
Player installeret.
Men... når jeg kigger på deres hjemmeside (www.real.com), ser det ikke ud
til at de overhovedet har en gratis version ???

Kan jeg afspille .ram filer i andre programmer en Real Player ??

Og HVIS jeg skal installere RP, vil jeg meget gerne have en version som bare
indeholder det aller mindst nødvendige, altså at jeg bare kan streame fra
nettet.. ikke noget med alt det "lir" der er med...

Håber på svar.
--
--- Svend Emil (o: ---

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 06-09-03 15:14

On Sat, 6 Sep 2003 15:45:35 +0200, Svend Emil wrote:

> [...]
> Men... når jeg kigger på deres hjemmeside (www.real.com), ser det ikke ud
> til at de overhovedet har en gratis version ???

Jojo... den er bare gemt godt.
Prøv her... og klik så ovre til højre.
http://europe.real.com/freeplayer_r1p.html?&src=ZG.uk.idx.sp_chc.760.sp_chc_2_eu

> Kan jeg afspille .ram filer i andre programmer en Real Player ??

Media Player Classic kan... men det kræver at Real-codec'ene er
installeret,så du kommer ikke uden om at installere Real.

> Og HVIS jeg skal installere RP, vil jeg meget gerne have en version som bare
> indeholder det aller mindst nødvendige, altså at jeg bare kan streame fra
> nettet.. ikke noget med alt det "lir" der er med...

RealOne er ganske udemærket synes jeg. Man skal dog "lige" gå gennem alle
indstillingerne for at få den til at opføre sig pænt. Det tager lidt tid
:-/

--
Lars

Fra : Svend Emil

Dato : 06-09-03 15:34

"Lars Jørgensen" <fake@email.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> indstillingerne for at få den til at opføre sig pænt. Det tager lidt tid

Jeg synes også selv det er udmærket...
Det krævede bare en "advanced" installation, og så undgik jeg at den ville
gøre sig til standard med alle min medie-filer, og lægge sig i alle menuer
på computeren !!

Mange tak !
--
--- Svend Emil (o: ---