/ Forside / Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
ADSL
#NavnPoint
BjarneD 1827
severino 1802
pallebhan.. 1510
srhansen 1200
Per.Frede.. 1168
e.c 970
Nordsted1 720
strarup 690
ostemanden 657
10  CLAN 640
TDC Kontra TELE2
Fra : Preben Christensen


Dato : 05-09-03 22:14

Hej

Al den snak der har været omkring TDC og TELE2 med hvem der lover hvad vil
jeg lige indskyde her.
Jeg har på skrift fra TDC fået en undskyldning om at de desværre ikke kunne
konverter min linei om til TELE2 den 3-9 men dette vil blive gjort den 12-9.
Det skyldes skriver de at TDC har haft problemer med deres IT-Systemer så
det med at det er TELE2 skyld at man ikke har fået ADSL hos dem endnu kan
hermed afkræftes jeg kan scanne det brev jeg fik og sætte på dk.binaer hvis
andre vil se det sort på hvidt.
--
Venlig hilsen

Preben Christensen



 
 
Kasper Bergh (05-09-2003)
Kommentar
Fra : Kasper Bergh


Dato : 05-09-03 22:36

"Preben Christensen" <christensendunder@mail.tele.dk> wrote in message
news:3f58fc82$0$32473$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Al den snak der har været omkring TDC og TELE2 med hvem der lover hvad vil
> jeg lige indskyde her.
> Jeg har på skrift fra TDC fået en undskyldning om at de desværre ikke
kunne
> konverter min linei om til TELE2 den 3-9 men dette vil blive gjort den
12-9.
> Det skyldes skriver de at TDC har haft problemer med deres IT-Systemer så
> det med at det er TELE2 skyld at man ikke har fået ADSL hos dem endnu kan
> hermed afkræftes jeg kan scanne det brev jeg fik og sætte på dk.binaer
hvis
> andre vil se det sort på hvidt.

For 1011. gang (ifølge Claus O) - det brev beviser intet om jeres
forsinkelser udover at der har været et kortvarigt EDB problem lige nu der
har medført 8-9 dages udsættelse - det har absolut *ingen* sammenhæng med
evt. andre forsinkelser. Men scan det endelig ind. Jeg fik ikke gemt det da
Henrik scannede det ind sidst, og det er jo godt at have den direkte tekst
at forholde sig til.

mvh
/Kasper



Bernhard Ege (05-09-2003)
Kommentar
Fra : Bernhard Ege


Dato : 05-09-03 23:44


"Kasper Bergh" <kaz@want-no-spam-own.web.id> wrote in message
news:3f5901c4$0$48910$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> "Preben Christensen" <christensendunder@mail.tele.dk> wrote in message
> news:3f58fc82$0$32473$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> > Al den snak der har været omkring TDC og TELE2 med hvem der lover
hvad vil
> > jeg lige indskyde her.
> > Jeg har på skrift fra TDC fået en undskyldning om at de desværre
ikke
> kunne
> > konverter min linei om til TELE2 den 3-9 men dette vil blive gjort
den
> 12-9.
> > Det skyldes skriver de at TDC har haft problemer med deres
IT-Systemer så
> > det med at det er TELE2 skyld at man ikke har fået ADSL hos dem
endnu kan
> > hermed afkræftes jeg kan scanne det brev jeg fik og sætte på
dk.binaer
> hvis
> > andre vil se det sort på hvidt.
>
> For 1011. gang (ifølge Claus O) - det brev beviser intet om jeres
> forsinkelser udover at der har været et kortvarigt EDB problem lige nu
der
> har medført 8-9 dages udsættelse - det har absolut *ingen* sammenhæng
med
> evt. andre forsinkelser. Men scan det endelig ind. Jeg fik ikke gemt
det da
> Henrik scannede det ind sidst, og det er jo godt at have den direkte
tekst
> at forholde sig til.

Næh, men TDC har intet gjort for at forsvare sig mod Tele2's oprindelige
beskyldning som de alligevel har sendt ud til ret mange kommende
brugere. Hvis der slet ikke ville være hold i den beskyldning, så ville
TDC nok have krævet en undskyldning. Den har vi ikke set. Logisk set
betyder det jo at TDC nok er skyldig, men det medfører ikke at en evt.
aftalen er brudt.

Du vil ikke kunne overbevise nogen ligesom jeg nok heller ikke kan. Men
det er da fint at du prøver at trække den anden vej for ellers ville det
jo være lidt kedeligt at følge med i gruppen. :o]

mvh Bernhard


Kasper Bergh (06-09-2003)
Kommentar
Fra : Kasper Bergh


Dato : 06-09-03 00:20

"Bernhard Ege" <bernhard.ege@mail.dk> wrote in message
news:3f5911a2$0$24627$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Næh, men TDC har intet gjort for at forsvare sig mod Tele2's oprindelige
> beskyldning som de alligevel har sendt ud til ret mange kommende
> brugere. Hvis der slet ikke ville være hold i den beskyldning, så ville
> TDC nok have krævet en undskyldning. Den har vi ikke set. Logisk set
> betyder det jo at TDC nok er skyldig, men det medfører ikke at en evt.
> aftalen er brudt.

Det er ikke muligt. TDC kan *ikke* være "skyldig" hvis aftalen er overholdt.
For så er det fordi Tele2 har enten fejlkalkuleret deres meldinger til TDC
eller bevidst villet spare penge på den måde. I begge tilfælde er det Tele2
og ikke TDC's "skyld". Så på præcis samme måde kan jeg hævde at manglen på
sagsanlæg fra Tele2's side er et klart tegn på deres "skyld". Og jeg vil nok
mene der er større chance for at Tele2 kunne kræve erstatning over en
misligeholdt kontrakt, end for at TDC Branchesalg ville slæbe en storkunde i
retten for at smide med lidt smuds. Husk at TDC Branchesalg *ikke* er det
samme som TDC Totalløsninger. For TDC Branchesalg er Tele2 blot en kunde -
ikke en konkurrent.

Mit ønske i denne diskussion er faktisk ikke at uddele skyld - for det er
ikke muligt med vores vidensgrundlag. Men jeg er inderligt træt af folk der
ikke kan læse et simpelt brev og se at det intet har at gøre med de
tidligere forsinkelser. Hvad folk har lyst til selv at tro er ved Gud også
deres sag - og ikke min, men når de poster det her som fakta uden grundlag,
sådan som nogen har gjort - så er det en helt anden sag.

mvh
/Kasper



Bernhard Ege (06-09-2003)
Kommentar
Fra : Bernhard Ege


Dato : 06-09-03 10:55


"Kasper Bergh" <kaz@want-no-spam-own.web.id> wrote in message
news:3f591a10$0$48891$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> "Bernhard Ege" <bernhard.ege@mail.dk> wrote in message
> news:3f5911a2$0$24627$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> > Næh, men TDC har intet gjort for at forsvare sig mod Tele2's
oprindelige
> > beskyldning som de alligevel har sendt ud til ret mange kommende
> > brugere. Hvis der slet ikke ville være hold i den beskyldning, så
ville
> > TDC nok have krævet en undskyldning. Den har vi ikke set. Logisk set
> > betyder det jo at TDC nok er skyldig, men det medfører ikke at en
evt.
> > aftalen er brudt.
>
> Det er ikke muligt. TDC kan *ikke* være "skyldig" hvis aftalen er
overholdt.
> For så er det fordi Tele2 har enten fejlkalkuleret deres meldinger til
TDC
> eller bevidst villet spare penge på den måde. I begge tilfælde er det
Tele2
> og ikke TDC's "skyld". Så på præcis samme måde kan jeg hævde at
manglen på
> sagsanlæg fra Tele2's side er et klart tegn på deres "skyld". Og jeg
vil nok
> mene der er større chance for at Tele2 kunne kræve erstatning over en
> misligeholdt kontrakt, end for at TDC Branchesalg ville slæbe en
storkunde i
> retten for at smide med lidt smuds. Husk at TDC Branchesalg *ikke* er
det
> samme som TDC Totalløsninger. For TDC Branchesalg er Tele2 blot en
kunde -
> ikke en konkurrent.
>
> Mit ønske i denne diskussion er faktisk ikke at uddele skyld - for det
er
> ikke muligt med vores vidensgrundlag. Men jeg er inderligt træt af
folk der
> ikke kan læse et simpelt brev og se at det intet har at gøre med de
> tidligere forsinkelser. Hvad folk har lyst til selv at tro er ved Gud
også
> deres sag - og ikke min, men når de poster det her som fakta uden
grundlag,
> sådan som nogen har gjort - så er det en helt anden sag.

Led os nu antage at Tele2 har en aftale med TDC om at alle kunder skulle
konverteres inden den 1. oktober (som vi fik oplyst af een her på
gruppen). Hvis nu TDC kunne klare konverteringerne på lad os sige 1.5
måned men venter med at begynde før om 2 måneder fordi de gerne vil
beholde deres kunder så længe som mulig. Dette er iorden indenfor
aftalen. Hvem vil føle sig snydt her? TDC, Tele2 eller kunderne? TDC vil
kun være glade da de får ekstra penge i posen. Tele2 vil være sure men
kan ikke direkte gøre noget ved det da aftalen er overholdt. Kunderne
vil være mugne da de ved at TDC kunne begynde længe før med
konverteringerne og kunderne trækker det længste strå. Sådan et strå
sidder jeg med. Jeg er retter min evt. vrede på dem som skal lave
arbejdet hvis jeg aner at de trækker sagen ud. Meget naturligt for et
menneske i den situation. Det er den slags personer som kommer med disse
kommentarer. De er rimelig ligeglade med virksomhedspolitik, bare de får
deres vare til tiden.

TDC kan jo nemt lave en enkelt posting som fortæller hvor proppen sidder
og hvorfor. Det vil folk sikkert acceptere (information fra TDC ansatte
som ikke vil give TDC's ord men deres egne giver jeg ret lav credit. De
vil jo ikke TDC noget ondt og det præger deres postings). Information er
ligesom bedre at blive holdt hen i mørke. Tele2 har jo givet os
information, TDC har ikke.

Og helt ærligt. At TDC forlanger at Tele2 (eller andre ADSL udbydere der
vil benytte TDC's net) kan spå er da helt hen i vejret. Det kan ingen
her i hele verdenen. Jeg kan dog godt forstå TDC's ønske. Selvom Tele2
skulle have spået rigtig, hvem siger så at TDC havde indkaldt den
rigtige mændge personale? Ingen. TDC siger netop ingenting. Lidt
påfaldende.

Jeg ved godt jeg trækker den rimelig langt ud, men når i kan trække den
lige så langt den anden vej ser jeg ingen udvej

mvh Bernhard


Martin Rieder (06-09-2003)
Kommentar
Fra : Martin Rieder


Dato : 06-09-03 11:00

Det kunne også have noget at gøre med at Tele2 kun havde hyret et hvis antal
teknikkere, som så senere viste sig at være alt for lidt. Og nej, jeg har
ikke noget på sort/hvidt som jeg kan fremvise. Man hører bare ting i
krogene...

/Martin
"Bernhard Ege" <bernhard.ege@mail.dk> wrote in message
news:3f59aefe$0$24678$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
> "Kasper Bergh" <kaz@want-no-spam-own.web.id> wrote in message
> news:3f591a10$0$48891$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> > "Bernhard Ege" <bernhard.ege@mail.dk> wrote in message
> > news:3f5911a2$0$24627$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> > > Næh, men TDC har intet gjort for at forsvare sig mod Tele2's
> oprindelige
> > > beskyldning som de alligevel har sendt ud til ret mange kommende
> > > brugere. Hvis der slet ikke ville være hold i den beskyldning, så
> ville
> > > TDC nok have krævet en undskyldning. Den har vi ikke set. Logisk set
> > > betyder det jo at TDC nok er skyldig, men det medfører ikke at en
> evt.
> > > aftalen er brudt.
> >
> > Det er ikke muligt. TDC kan *ikke* være "skyldig" hvis aftalen er
> overholdt.
> > For så er det fordi Tele2 har enten fejlkalkuleret deres meldinger til
> TDC
> > eller bevidst villet spare penge på den måde. I begge tilfælde er det
> Tele2
> > og ikke TDC's "skyld". Så på præcis samme måde kan jeg hævde at
> manglen på
> > sagsanlæg fra Tele2's side er et klart tegn på deres "skyld". Og jeg
> vil nok
> > mene der er større chance for at Tele2 kunne kræve erstatning over en
> > misligeholdt kontrakt, end for at TDC Branchesalg ville slæbe en
> storkunde i
> > retten for at smide med lidt smuds. Husk at TDC Branchesalg *ikke* er
> det
> > samme som TDC Totalløsninger. For TDC Branchesalg er Tele2 blot en
> kunde -
> > ikke en konkurrent.
> >
> > Mit ønske i denne diskussion er faktisk ikke at uddele skyld - for det
> er
> > ikke muligt med vores vidensgrundlag. Men jeg er inderligt træt af
> folk der
> > ikke kan læse et simpelt brev og se at det intet har at gøre med de
> > tidligere forsinkelser. Hvad folk har lyst til selv at tro er ved Gud
> også
> > deres sag - og ikke min, men når de poster det her som fakta uden
> grundlag,
> > sådan som nogen har gjort - så er det en helt anden sag.
>
> Led os nu antage at Tele2 har en aftale med TDC om at alle kunder skulle
> konverteres inden den 1. oktober (som vi fik oplyst af een her på
> gruppen). Hvis nu TDC kunne klare konverteringerne på lad os sige 1.5
> måned men venter med at begynde før om 2 måneder fordi de gerne vil
> beholde deres kunder så længe som mulig. Dette er iorden indenfor
> aftalen. Hvem vil føle sig snydt her? TDC, Tele2 eller kunderne? TDC vil
> kun være glade da de får ekstra penge i posen. Tele2 vil være sure men
> kan ikke direkte gøre noget ved det da aftalen er overholdt. Kunderne
> vil være mugne da de ved at TDC kunne begynde længe før med
> konverteringerne og kunderne trækker det længste strå. Sådan et strå
> sidder jeg med. Jeg er retter min evt. vrede på dem som skal lave
> arbejdet hvis jeg aner at de trækker sagen ud. Meget naturligt for et
> menneske i den situation. Det er den slags personer som kommer med disse
> kommentarer. De er rimelig ligeglade med virksomhedspolitik, bare de får
> deres vare til tiden.
>
> TDC kan jo nemt lave en enkelt posting som fortæller hvor proppen sidder
> og hvorfor. Det vil folk sikkert acceptere (information fra TDC ansatte
> som ikke vil give TDC's ord men deres egne giver jeg ret lav credit. De
> vil jo ikke TDC noget ondt og det præger deres postings). Information er
> ligesom bedre at blive holdt hen i mørke. Tele2 har jo givet os
> information, TDC har ikke.
>
> Og helt ærligt. At TDC forlanger at Tele2 (eller andre ADSL udbydere der
> vil benytte TDC's net) kan spå er da helt hen i vejret. Det kan ingen
> her i hele verdenen. Jeg kan dog godt forstå TDC's ønske. Selvom Tele2
> skulle have spået rigtig, hvem siger så at TDC havde indkaldt den
> rigtige mændge personale? Ingen. TDC siger netop ingenting. Lidt
> påfaldende.
>
> Jeg ved godt jeg trækker den rimelig langt ud, men når i kan trække den
> lige så langt den anden vej ser jeg ingen udvej
>
> mvh Bernhard
>



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408925
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste