kopiere indhold af celler
Fra : Jasper Norman

Dato : 05-09-03 16:09

Hejsa.

Det jeg eftersøger er, at når jeg har indtastet en værdi i fx "A1" i ark 1,
vil jeg meget gerne have at indholdet af cellen automatisk biler kopieret
over i en anden celle i ark 2.

Det drejer sig om at jeg indtaster nogle adr. i Ark1 og for at undgå
dobbeltarbejde, vil det være meget nemmere hvis de artomatisk bliver
kopieret over i en liste på Ark2.

Hvis det skal være helt vildt, ville det være perfekt, hvis listen i Ark2
automatisk bliver fyldt op efterhånden som jeg indtaster adr. i Ark1. Uanset
om jeg indtaster adr. i "A1" eller "A5" eller lign. Men det bliver nok en
omstændig affære?

Mvh

Jasper

Fra : hcma

Dato : 05-09-03 23:58

"Jasper Norman" <norman@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
Uanset
> om jeg indtaster adr. i "A1" eller "A5" eller lign. Men det bliver nok en

Den lette måde:
Udfyld celle A1 i Ark 1. Hop så over til Ark2. Marker den celle som skal
være som A1 i ark1. Tast = (lighedstegn) -> hop tilbage til A1 i Ark1 og
marker den celle. Nu er Cellen i Ark2 = A1Ark2. Kopier så bare formlen nedad
i Ark2 ved at markere cellen og sætte markøren(curseren) i det nederste
højre hjørne (markøren ændrer udseende til et sort kryds) og hold venstre
musetast nede og træk imens nedad, så lagt som du nu har behov for. Nu vil
alt du derefter skriver i A2, A3, A4 o.s.v. i Ark1 automatisk blive kopieret
over i ark 2
m v h
HC

Fra : Finn

Dato : 06-09-03 04:34

Jasper jeg kan se at HC har givet dig en ide men det er nu nemmere se neden
for.

> [...]
Uanset
> om jeg indtaster adr. i "A1" eller "A5" eller lign. Men det bliver nok en

Du starter fx. med ark 1 tryk nu Ctrl og klik fanen ark2, ark.7 ark.9 så
disse sider er valgt. Når du skriver noget i ark1 uanset hvor i arket du
skriver kommer det samme til at stå i de valget ark i de samme seler. Jeg
syntes nu ofte det er lige så let, måske lettere for det tager også hensyn
til at man allerede er igang og pludseligt vil have en kopi af denne side
der er identisk med den side man lige har lavet. Tryk Ctrl knappen klik
fanen og hold den nede træk fanen til en ny plads og du har et identisk ark.
Hvis det var ark1 bliver det nye døbt ark1 (2) det kan du evt. omdøbe til
noget andet.

Cheers Finn