Topcom WBR 244 - Kørt fast med opsætning
Fra : Kjeld Nielsen

Dato : 04-09-03 23:35

Er der nogen her i gruppen, der har fået en Medion MD 6200 (Aldi) til at
connecte wireless?
I bekræftende fald, søger jeg et par tips.

Købte en Topcom WBR 244, for at gøre ovennævnte laptop uafhængig af
kabler.

Laptoppen kan ikke finde noget 'tilgængeligt netværk'.
Her har jeg deaktiveret kryptering.

I routeren har jeg deaktiveret WEP og MAC. (Har også prøvet at indsætte
laptoppens MAC adresse sammen med både aktivering/deaktivering af MAC).
Har indsat SSID navn - og det samme i laptoppen.
Har prøvet med broadcast/ikke broadcast af SSID.

Intet hjælper.
Det er sikkert en 'fejl 40', da alt dette er nyt for mig. Men, jeg er
efterhånden løbet tør for ideer.

De almindelige LAN forbindelser på routeren virker perfekt.

Med venlig hilsen,
Kjeld

Fra : Kjeld Nielsen

Dato : 05-09-03 19:32

Den 05/09-2003 klokken 00:34, skrev Kjeld Nielsen <kjeldn@ddf.dk> i
<3f57c441$0$97179$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>:

> Laptoppen kan ikke finde noget 'tilgængeligt netværk'.

Fandt selv løsningen takket være Google. Problemet var blot at finde det
rigtige søgeord

Til sidst prøvede jeg med navnet på netkortet - CTX712.
Det allerførste hit <http://www.nickles.de/static_cache/537416932.html>
viste, at kortet i laptoppen skulle aktivers med FN+F2.

Nu kører det bare.

Med venlig hilsen,
Kjeld

Fra : 9elsen

Dato : 27-10-03 10:59

Lad være med at bruge RTFn+F2, som bare slukker for din PC.

Har selv investeret vi Medion-maskinen og en Topcom router, med
tilsvarende store problemer, som du anfører.
Opdagede dog - efter lang tids frustration - at der på laptoppen er en
knap, hvor man kan aktivere eller deaktivere det trådløse netværk. Tryk
på den sølvknap der er placeret længst til højre, og du vil se et rødt
ikon i panelet for aktivering.
Det virkede for mig.
mellemtiden er jeg så gået helt i skoven med hensyn til krypteringen.

Jan

http://www.kandu.dk/