Alle MS programmer, inclusive -97, -2000 &~
Fra : pre

Dato : 04-09-03 22:28

Der er kommet seriøse opfordringer til at kontakte OfficeUpdate og hente
fire nye sikkerheds-patche. Det anbefales at starte med at læse omtalerne,
det anbefales at orientere venner og bekendte. Advarslen gælder også en
lang lang række "fremmede" programmer, f. eks. også WordPerfect, AutoCad -
der er en lang, lang liste på:
http://msdn.microsoft.com/vba/companies/company.asp

Der har været drøn på fra MS som på omtrent et døgn har stablet det hele op.
Her er diverse adresser med flere oplysninger
http://www.microsoft.com/technet/security/bulletin/MS03-036.asp
http://www.eeye.com/html/Research/Advisories/AD20030903-1.html

http://www.microsoft.com/technet/security/bulletin/MS03-038.asp
http://www.microsoft.com/accessdev/articles/snapshot.htm?&gssnb=1
Den sidste adresse er til download af Access Vieweren .

Ærgerligt at der er så mange "bisser" der ødelægger for os.
Jeg prøver at fange lidt flere oplysninger.
pre

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 05-09-03 20:29

"pre" <skrivtilgruppen@bredalsparken.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> lang lang række "fremmede" programmer, f. eks. også WordPerfect, AutoCad -

Som jeg læser de tekniske detaljer på ovenstående side er det godt nok
seriøst, men hvor mange er i farezonen? Man skal da vist modtage en
"inficeret" wordperfect fil med mail og denne mail skal man så åbne med
anvendelse af konverteren i word.
Men selvfølgelig er der stadig mange som åbner ubekendte vedhæftede filer,
selv om guderne må vide hvorfor, og ved at skjule den som en wordperfect
fil, kan det måske forlede nogen til at tro, at den er mere sikker, da det
jo ellers altid er word filer, som er farlige.

Kurt

Fra : pre

Dato : 05-09-03 20:48

Nok muligt at vi herhjemme er gået ram forbi. Nok muligt at der råbes for
højt om disse sikkerheds arrangementer. Men kan man gøre bedre end at lægge
fakta frem og lade den enkelte vælge hvad der skal gøres. For mit
vedkommende drejede sig om at hente- og få installeret to filer. Overstået
på et par minutter. Men hvis det generer nogen vil jeg da i fremtiden
undlade at bringe den slags nyheder.
pre

Fra : Nils F.

Dato : 07-09-03 07:32

Jeg satte pris på påmindelsen og fandt ud af, at der lå mange opdateringer
til Officepakken (Operativsystemet husker jeg at holde opdateret).

Men hvor er Outlook samtidig blevet langsomt at arbejde med!

Fra : pre

Dato : 08-09-03 13:30

Egentlig burde Outlook ikke ta´ skade af opdateringer. Kan det tænkes at et
eller andet, f. eks. Journalen eller et andet "evigheds"program er startet?.
Hvis XP versionen ville jeg kikke på hændelses loggen, i Win98 ville jeg
bruge SystemInfo for Outlook (Menuliniens Hjælp/Om Outlook - SystemInfo. Der
ligger en utrolig mængde oplysninger, også om tsr programmer og om hvad der
er arbejdende NetopNu.

Og igen har jeg anledning til anbefale et kik på:
www.slipstick.com , hvor al viden, alle Outlook relaterede filer, er
samlede. Jeg har 7 siders oversigt over KB-artikler vedr. Outlook og en lang
liste over program tilføjelser mm.
pre