Oplysning fra imagemap til tekstfelt?!?
Fra : Kristoffer

Dato : 03-09-03 23:00

Hey Alle...

Ligger inde med et problem, og ved ikke om det kan klares i
JavaScript.
Men jeg ønsker at lave et kort af Danmark, hvorpå man kan trykke
på de forskellige amter (altså et imagemap). Når brugeren har
trykket på amtet skal amtets navn så indsættes i et formular felt
som er en del af en søgefunktion.

Sagt med andre ord:
Klikker brugeren på Københavns Amt på kortet indsættes
"Københavns Amt" i tekstfeltet i formularen ved siden af...

Kan det lade sig gøre, og i givet fald - hvordan?!?

Mange hilsner
Kristoffer

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 03-09-03 23:32

Kristoffer <kd@zagitus.com> writes:

> Sagt med andre ord:
> Klikker brugeren på Københavns Amt på kortet indsættes
> "Københavns Amt" i tekstfeltet i formularen ved siden af...
>
> Kan det lade sig gøre, og i givet fald - hvordan?!?

Lav en funktion:
<script type="text/javascript">
function setAmt(amt) {
document.forms['formNavn'].elements['feltNavn'].value = amt;
}
</script>

Kald den når man klikker på et område af kortet:
<area coords="..." href="manglerJS.html"
onclick="setAmt('Københavns Amt');return false;">

Sørg for at der sker noget fornuftigt hvis Javascript ikke er slået
til. Du kunne evt. lade tekstfeltet være et select-element, så man
kan se hvad de lovlige input er.

/L

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 03-09-03 23:46

"Lasse Reichstein Nielsen" <lrn@hotpop.com> skrev

> Kald den når man klikker på et område af kortet:
> <area coords="..." href="manglerJS.html"
> onclick="setAmt('Københavns Amt');return false;">

Du skal også definer, hvad det er for en slags areal af tre mulige: rect,
circle eller poly

<area shape="poly" coords="..." href="manglerJS.html"
onclick="setAmt('Københavns Amt');return false;">

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : Kristoffer

Dato : 04-09-03 17:21