45'ER
Fra : jp

Dato : 03-09-03 21:08

jeg køre til dagligt en 8 tons lastbil 9.5 lang og de der 45`er ligger og
gud hjælp mig om de ikke overhælder indeom har taget en beslutning at næste
gang det sker så tager jeg sku fat i vedkommede og giver ham/hun et lag tæsk
ved godt at det heller ikke er lovligt men men hvem er det der for skylden
hvis der lige pludslig ligger en eller anden 45`èr med rytter under
lastbilen .........

Fra : Kim Larsen

Dato : 04-09-03 02:04

"jp" <forcesat@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ved godt at det heller ikke er lovligt men men hvem er det der for skylden
> hvis der lige pludslig ligger en eller anden 45`èr med rytter under

Før du rusker en på to hjul for at overhale inden om, så husk lige og se om
der er nummerplade på eller ej, er der, så rusk som bare f....., hvis ikke,
så TROR jeg det er som det skal være, selv om de kører ulovligt hurtigt. Jeg
MENER en knallert må/skal overhale inden om.

Kim Larsen

Fra : H-J M

Dato : 04-09-03 10:44

"Kim Larsen" <mythos@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
Jeg
> MENER en knallert må/skal overhale inden om.

Vi har faktisk frit valg som 30'er. Hvis jeg endelig skal overhale
fortrækker jeg dog udenom. Det er for nemt at blive "klemt" mellem kantsten
og bil. Desuden er det sq sjældent at nogle biler kører så langsomt som jeg
gør alligevel.

--
Mvh.
Hans-Jacob

Fra : oz7aik Jørgen

Dato : 04-09-03 09:40

Hvad laver ud ude i overhalings banen siden at en 45
kan overhæle dig indenom.

Jørgen

Fra : Ukendt

Dato : 04-09-03 12:49

Bare fordi du er en fed lastbilchauffør er det da ikke sikkert du kan tæske
én på en 45'er. Hvem ved, måske får du en omgang klø...

Fra : Anders Jensen

Dato : 04-09-03 14:58

"Lasse Skyum" <lskyum(AT)mail.dk> skrev i en meddelelse
> Bare fordi du er en fed lastbilchauffør er det da ikke sikkert du kan
tæske
> én på en 45'er. Hvem ved, måske får du en omgang klø...

LOL!!!!

MVH Anders

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 04-09-03 18:14

> [...]
> ved godt at det heller ikke er lovligt men men hvem er det der for skylden
> hvis der lige pludslig ligger en eller anden 45`èr med rytter under

Hold kæft, en potensforlænger du skal have for at føle dig som noget...
nar...

Vil med glæde lige låne en nr.plade og klistre på min scooter, hvis jeg ser
dig engang, så får vi se om du overhovedet når at stoppe mig... Du skal jo
lige have din potensforlænger op i omdrejninger...

*vroooommmmmmm* - du når slet ikke at se der er nummerplade på.

Forresten. Truckernosser er de der plysterninger der sidder i forruden på
diverse trucks og biler - og ikke nosser af stål man får af at køre lastbil,
som du måske tror.

Og som det er pointeret et andet sted... Scooteren er væk, før dit flæsk når
at komme op i faretruende hastighed...

Så, det var dejligt at komme af med noget galde.

// Troels

Fra : Georg

Dato : 05-09-03 01:39

Hmm. Jeg er lidt forundret over holdningen. Det er da for dumt, ikke at vise
hensyn i trafikken når man kører på en knallert. Selv har jeg en 45`er som
jeg kører med på landevejen. Den kører ca. 60 Km/t og når jeg ser en lastbil
i bakspejlet, vurderer jeg om han kan komme forbi i forhold til modkørende
(lastbiler) og hvis ikke, så trækker jeg helt ind til højre og endda sætter
farten ned, så lastbilen kan overhale hurtigt (og smertefrit).

Engang, var jeg på vej op ad langelandsbroen, og jeg blev overhalet af en
lastbil med hænger. Der var ca. 10 cm fra lastbilen til mit styr. Det er en
af de få gange, jeg har været meget bange. Og stor blev min rædsel, da
anhængeren kom forbi.

Georg

Fra : Ukendt

Dato : 05-09-03 09:05

Jeg tror holdningen er sådan fordi lastbiler kører så meget af lort og uden
hensyn at man da ikke kan ha noget tilovers for den originale post. Om
knallerter kører uforsvarligt er muligt, men lastbiler er ikke en meter
bedre... de er da ikke bleje for at mase personbiler godt og grundigt, for
ikke at snakke om at tage 30 minutter om en overhaling på motorvejen, så
andre ikke kan komme forbi.

Fra : Knud Berggreen

Dato : 10-09-03 21:40

On Fri, 5 Sep 2003 02:39:05 +0200, "Georg"
<linesnuden@hotmail.com> wrote:

> [...]
>(lastbiler) og hvis ikke, så trækker jeg helt ind til højre og endda sætter
>farten ned, så lastbilen kan overhale hurtigt (og smertefrit).

Som 45'er så har man jo konstant det ene øje i bakspejlet.
Jeg vil så sige, at hvis jeg vurderer at en bagfrakørende
ikke kan komme forbi uden risiko for mig - det være fordi
der er modgående trafik, eller at vejen ikke er så bred, op
mød et lysreguleret kryds eller der er forhindringer i min
højre side - så lægger jeg mig ud i midten/venstre side af
min kørebane indtil jeg kan give så meget plads at der ikke
er nogen risiko.

> [...]
>af de få gange, jeg har været meget bange. Og stor blev min rædsel, da

Langelandsbroen er vist heller ikke så bred endda? Hvis det
er tilfældet, så havde jeg selv gjort mig ret bred uanset om
der så måtte være blevet en kø.
Sikkerhed må trods alt komme i første række.

/Knud

Fra : HpeA

Dato : 11-09-03 20:57

Hejsa `

Så er det man siger -" Hvert menneske, sit eget fjols !"- for den sidste
idiot er med 100% garanti ikke født endnu .
Så er det jo op til hver især at vurdere hvor meget man kan indsætte
sin -"PÅKØRSELSRET"-.
En er sigselv nærmest så deeeeeeeeet....................
Om jeg en dag skulle falde ivejen for din egen førsel af vogntøjet, så
kommer du ikke særligt langt med trusler om ørefigner og dårlig opførsel !.
Men du vil for det første miste dit job, for uden pap kan du jo ikke tjene
til dagen, for det andet er det rimmeligt svært at arbejde bag tremmer ( har
dog hørt andet, men det skal vi ikke komme ind på ).
Men ellers opføre man sig pænt i trafiken´ , dog giver man _ALDRIG_ plads på
højre side af køretøjet, da der desværre er nogle der har tendenser til at
køre for stærkt på dertil _IKKE_ tilrettet ( VED LOV) køretøjer. Og er der
plads er nogle desværre, der tager chancen og derfor bliver det lidt bedre
stillet ( LÆS: folk der tænker sig om !) lige så tilsvinet som de
laveststillet tåber der er derude ! . Det koster så folk der både i egen
interresse & medtrafikanters, gang på gang bliver sendt på helvedesflugt
igennem rabat/cykel-sti & mark, fordi der er en der ikke har tåldmodighed
til at vente et split-sekund så vi alle kan komme sikkert hjem !.
Har mange go´ ( LÆS : DÅRLIGE ) erfaringer med utåldmodighed , men er jo
i live den dag i dag og skriver denne post. Men er andre førere af sådanne
et to hjulet køretøj, ligeså dygtig som mig ?. Eftersom jeg _HAR_
oplevet -"near death"- og et flækket k****hår fra at blive sendt i jorden,
har jeg leget med mit køretøj, og kender grænserne for hvad det kan når jeg
styre !. Gør andre dette ?, ved de hvad de skal gøre når der kommer et 30
Tons lokum uden om, men mindre end 15 cencimeters afstand, ved førene at det
store køretøj HVORMEGET luft der bliver flyttet, hvilken indflydelse det har
for den bette´ dernede til højre ?.
Her lader jeg så bolden går videre, man kunne evt osse lige springe over i
dk.fritid.bil eller noget *LOL*

Sur røv ikke ?, at man kun _ALTID_ er i vejen( Kan læses på 2 måder )

HpeA

Fra : Hans Joergensen

Dato : 11-09-03 22:20

HpeA wrote:
> Men ellers opføre man sig pænt i trafiken´ , dog giver man _ALDRIG_ plads på
> højre side af køretøjet, da der desværre er nogle der har tendenser til at

Bare man så husker at give plads i venstre side, sådan at
motorcyklerne kan komme frem istedet for at holde og koge motor af
bag en kæmpe kø af biler der absolut ikke har noget de skal nå.

// Hans
--
http://ph33r.dk - Vejen til et fjollet liv