Kaburator størrelse
Fra : Ukendt

Dato : 02-09-03 14:54

Jeg kører nu med en 21mm kaburator til et 72ccm tun og det virker udemærket,
men lidt mere bundtræk ville være rigtig dejligt.

Jeg fandt en 26mm dellorto kaburator på nettet og er nu i tvivl om det
overhovedet ville give noget at skifte? Eller kan der alligevel ikke kommere
mere gennem studsen? Eller måske man kan få en for stor kaburator?

--
Lasse

Fra : KubikH

Dato : 02-09-03 17:25

"Lasse Skyum" <lskyum(AT)mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
kommere
> mere gennem studsen? Eller måske man kan få en for stor kaburator?

Hejsa
Behold din 21mm.
Hvis det er bundtræk du mangler, er det IKKE en større karbunade der skal
til
Jo større karb., jo mindre gashastighed, og mere BÅÅÅÅÅÅÅÅÅRRRRRRHHHHHH,.
Først når den er oppe i omdrejninger, har man gavn af en stor karburator.
Mvh
Niels

Fra : Tim Sørensen

Dato : 02-09-03 18:53

"KubikH" <kallehauge@FJERNemail.dk> wrote
> Jo større karb., jo mindre gashastighed, og mere BÅÅÅÅÅÅÅÅÅRRRRRRHHHHHH
> Først når den er oppe i omdrejninger, har man gavn af en stor karburator.

Heheheeee - fin beskrivelse der, der også er sand

--
Mvh.... Tim Sørensen
56º 24'209 N / 10º 55'631 E

Fra : Lasse Skyum

Dato : 02-09-03 19:11

Okay... som I nok kan gætte er jeg lidt en novise hvad dette angår

Jeg forstår ikke helt hvorfor en stor kaburator med f.eks. 3/4 gas ikke bare
er det samme som en mindre med fuld gas... altså det der med "gashastighed".

Jeg har lige fået en anden udstødning på og det gav noget bundtræk, men
mindre topfart... hvilke også er okay, for den render da lidt over 100
stadigvæk. Men hvad kunne ellers give bundtræk _uden_ at æde min topfart?

---

Fra : H-J M

Dato : 02-09-03 20:30

"Lasse Skyum" <lskyum@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har lige fået en anden udstødning på og det gav noget bundtræk, men
> mindre topfart... hvilke også er okay, for den render da lidt over 100
> stadigvæk. Men hvad kunne ellers give bundtræk _uden_ at æde min topfart?

Har du "rullet den ind" efter du fik den nye udst på? Du skal jo tænke på at
din nye udstødning sikkert ikke arbejder i samme arbejdsområde som din gamle
udst.
Må jeg have lov til at få din komplette opsætning? Med førhenværende og
nuværende udstødning

--
Mvh.
Hans-Jacob

Fra : Lasse Skyum

Dato : 02-09-03 20:52

Øhhh... "rullet den ind" ...??

Komplette opsætning, selfølgelig!

Det er en Derbi Senda R med:
- Airsal 48mm cylinder. (72ccm)
- Arreche 21mm kaburator med 90 dyse
- Kundo Taureg udstødning (det er den nye)
- Standard luftfilter.

Min gamle udstødning var en ZEN udstødning, som jeg hverken har set eller
hørt om andre der bruger. Lyden mindede rigtig meget om en rigtig crosser -
altså den larmede af HT! Den var rigtig vild i høje omdrejninger men klagede
sig ved lave... (det var nærmest umuligt at køre under 60km/t på den)

Den kører sgu okay, men skal ned i 4. - 5. gear for at klare bakker... så
jeg skal bare bruge lidt mere power uden larmen

--
Lasse

---

Fra : Hans Joergensen

Dato : 03-09-03 13:12

Lasse Skyum wrote:
> Den kører sgu okay, men skal ned i 4. - 5. gear for at klare bakker... så
> jeg skal bare bruge lidt mere power uden larmen

Gear den en tand ned på fortandhjulet hvis du vil have den til at
holde hastigheden i 6.
Husk på at din motor stadig kun er 72cc, og ca. 100km/t er nok
ca. det højeste man kan forvente sådan en kan køre på lige vel..

// Hans, der først kan bruge 6. ordentligt ved 120km/t på
// RD350'eren.
--
Leveret af http://enterprise-server.dk

Fra : Ukendt

Dato : 03-09-03 14:32

Hej igen Hans!

Jeg vill ønske at jeg kunne, men det er en 12'er på og jeg har ikke kunnet
finde mindre nogle stedet.

Dog kan jeg skifte bagtandhjulet fra 50 til 53 og med lidt cirka regning er
det 6% lavere hvor et 1-tand mindre fortandhjul ville give ca 9% lavere
gearing. Jo, det er da nok et forsøg værd... tak igen

--
Lasse