Colapigen
Fra : Thomas

Dato : 02-09-03 13:24

Læsere af denne gruppe med en god hukommelse, kan muligvis huske, at
jeg efterlyste en hjemmeside, hvor en ung pige lod en colaflaske
forsvinde ind i et hul i kroppen, hvor solen aldrig skinner. Jeg har
stadig ikke fundet den oprindelige side, men jeg har fundet en anden
hvor nogle af de samme billeder går igen:

http://www.pussyland.net/partners/272374/index67.html

Jeg synes, det er nogle fascinerende billeder.

VH

Thomas

Fra : Nikolai R. jensen

Dato : 02-09-03 14:48

he he har du aldrig set den lille film med dåsen så? en dame står med kjole
på og bukker sig forover og hiver en hel dåse ud af dåsen :)

mvh.

Nikolai R. jensen

Fra : Thomas

Dato : 02-09-03 18:58

"Nikolai R. jensen" <ntrj@cvom.dk> wrote in message news:<3f549f88$0$28223$ba624c82@nntp02.dk.telia.net>...
> he he har du aldrig set den lille film med dåsen så? en dame står med kjole
> på og bukker sig forover og hiver en hel dåse ud af dåsen :)

Hvor finder du den film henne?

VH

Thomas

Fra : pet detektive

Dato : 02-09-03 19:15

Det billed med en cola i 2éren, kan muligvis stamme fra www.rotten.com kig
under "fuck of the month" og kig igennem, det er der, men du skal muligvis
langt tilbage, men der er et billed med en pige der "sluger" en 1 1/2 liters
flaske i 2éren...hihihi ret godt klaret

Fra : Martin Jorgensen

Dato : 02-09-03 19:17

"Nikolai R. jensen" <ntrj@cvom.dk> skrev i en meddelelse
> he he har du aldrig set den lille film med dåsen så? en dame står med
kjole
> på og bukker sig forover og hiver en hel dåse ud af dåsen :)

Ja, det samme skulle jeg da lige til at sige (skrive)
Det er da ikke noget særligt, det der med cola-pigen

Den med dåsen er bedre (og mere fascinerende, vil du jo så nok mene) *S*

mvh.
Martin Jørgensen.

Fra : Thomas

Dato : 03-09-03 09:05

> Ja, det samme skulle jeg da lige til at sige (skrive)
> Det er da ikke noget særligt, det der med cola-pigen
>
> Den med dåsen er bedre (og mere fascinerende, vil du jo så nok mene)

Det er jo ikke bare et spørgsmål om hvor stor dåsen og hullet er, der
gør det fascinerende.

Det er også den unge pige ansigt, og hendes barberede fisse, der gør
det til nogle herlige billeder. Samt ikke mindst det, at hun onanerer
med en glasflaske.

VH

Thomas

Fra : Dan MOrtensen

Dato : 06-09-03 15:09

On Tue, 2 Sep 2003 15:48:28 +0200, "Nikolai R. jensen" <ntrj@cvom.dk>
wrote:

>he he har du aldrig set den lille film med dåsen så? en dame står med kjole
>på og bukker sig forover og hiver en hel dåse ud af dåsen :)

Fandt den

http://www.webgaden.dk/index.php?module=My_eGallery&do=showgall&gid=64&p=

--

/Dan MOrtensen
www.webgaden.dk

Svar ikke pr. mail, da din mailserver vil blive blacklisted
listme@listme.dsbl.org
Don't use my email - your mail server will be blacklisted.

Fra : Ulrik Chr.

Dato : 05-09-03 15:23

"Thomas" <th63@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har stadig ikke fundet den oprindelige side, men jeg har
> fundet en anden hvor nogle af de samme billeder går igen:
>
> http://www.pussyland.net/partners/272374/index67.html

Hun ser faktisk meget sød ud

Og hun kan vist tage imod enhver pik i en hver størrelse

--
Ulrik Chr.

www.uac.dk
nettet@uac.dk

Fra : Lars Wagner Hansen

Dato : 05-09-03 19:45

"Ulrik Chr." <nettet@uac.dk> skrev i en meddelelse
> "Thomas" <th63@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> Hun ser faktisk meget sød ud
>
> Og hun kan vist tage imod enhver pik i en hver størrelse

Det er da kun en alm. 25 cl flaske der er på billederne, så hvad mener du
med "en hver størrelse"?

Lars

Fra : Ulrik Chr.

Dato : 06-09-03 15:00

"Lars Wagner Hansen" <l-hansen@REMOVEpost4.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Det er da kun en alm. 25 cl flaske der er på billederne, så hvad mener du
> med "en hver størrelse"?

Havde set det som en ½ liters flaske....

--
Ulrik Chr.

www.uac.dk
nettet@uac.dk

Fra : Machoman

Dato : 13-09-03 22:58

"Ulrik Chr." <nettet@uac.dk> wrote in

> Havde set det som en ½ liters flaske....

Eller med 1½ liters flaske her

http://dpds.net/?0000E5

Fra : Lars Wagner Hansen

Dato : 15-09-03 17:31

"Machoman" <machoman@dontfuckmebaby.dk> skrev i en meddelelse
> "Ulrik Chr." <nettet@uac.dk> wrote in

> Eller med 1½ liters flaske her
>
> http://dpds.net/?0000E5

Nå det er der du får alle dine drømme fra. Billederne er jo gamle, og har
floreret i diverse grupper i lang tid, men for sådan en som dig er de sikker
enormt ophidsende.

Lars

Fra : Machoman

Dato : 15-09-03 22:18

"Lars Wagner Hansen" <l-hansen@REMOVEpost4.tele.dk> wrote in

> Nå det er der du får alle dine drømme fra. Billederne er jo gamle, og
> har floreret i diverse grupper i lang tid, men for sådan en som dig er
> de sikker enormt ophidsende.

Nææ slet ikke.
Men en gammel klam hardcore pornosurfer som dig, kender alt snavset og der
er nok ingen billeder som er nye for dig. Få dig et sexliv med andre end
dine dukker og dine pornobilleder. Men du er nok ikke typen som kan score
rigtige piger - og slet ikke de smukke

Fra : Lars Wagner Hansen

Dato : 16-09-03 17:23

> "Lars Wagner Hansen" <l-hansen@REMOVEpost4.tele.dk> wrote in

> Nææ slet ikke.

Hvorfor havde du så brug for at udstille dem igen?

Er det ligesom hende den grimme med sperm i hovedet? Endnu en af dine
fantasi-erobringer!

> Men en gammel klam hardcore pornosurfer som dig, kender alt snavset og der
> er nok ingen billeder som er nye for dig.

Jo da, der er masser af nyt.

> Få dig et sexliv med andre end
> dine dukker og dine pornobilleder.

Tak jeg har rigeligt. Hvad med dig selv?

> Men du er nok ikke typen som kan score
> rigtige piger - og slet ikke de smukke

Tja, det kommer an på hvad du mener med at score? Hvis du mener at møde en
tilfældig (SOS-befængt) pige i byen, så nej tak. Mit sexliv foregår ikke med
tilfældige møde, men det er der jo sikkert nogen der tænder på.

Lars

Fra : Machoman

Dato : 16-09-03 22:22

> Er det ligesom hende den grimme med sperm i hovedet? Endnu en af dine
> fantasi-erobringer!

Hun har været en af harem´et for et stykke tid siden. Jeg synes hun er flot
og meget sexet, men smag er jo forskelligt. Hun har en fantastisk flot rund
og struttende pæreformet numse og smal talje med flad mave
Kunsten er at få fat på dem man gerne vil, og det kan jeg

> [...]
> møde en tilfældig (SOS-befængt) pige i byen, så nej tak. Mit sexliv
> foregår ikke med tilfældige møde, men det er der jo sikkert nogen der

Du kan heller ikke få fat på pigerne. De kikker slet til din side. Når jeg
er på diskotek så får jeg direkte tilbud fra piger jeg ikke kender, om jeg
vil tage med dem hjem og dyrke sex
Så vidt jeg kan høre fra andre mænd, så findes der mange fyre som ALDRIG
har oplevet dette.

Fra : Anita

Dato : 16-09-03 22:49

> [...]

> vil tage med dem hjem og dyrke sex
> Så vidt jeg kan høre fra andre mænd, så findes der mange fyre som ALDRIG

Man må da håbe, at du dyrker sikker sex med disse villige kvinder. Tænk hvor
mange fyre før dig, de har givet samme forespørgsel.

Kunne aldrig finde på at foretage en så direkte forespørgsel, om så fyren
var nok så lækker. Og en fyr der forespurgte mig på den måde, ville heller
ikke få spor ud af det.

/Anita

Fra : Machoman

Dato : 16-09-03 23:15

"Anita" <anita@*slet*stofanet.dk> wrote in

> Man må da håbe, at du dyrker sikker sex med disse villige kvinder.

Ja da.
Men jeg plejer at slæbe dem til veneraklinik inden de bliver faste
sexpartnere

> Tænk hvor mange fyre før dig, de har givet samme forespørgsel.

Sååe - jeg har nu fået disse forespørgsler fra piger som kun har haft 10
partnere eller mindre i deres liv.

> Kunne aldrig finde på at foretage en så direkte forespørgsel, om så
> fyren var nok så lækker.

Piger er heldigvis forskellige. Hvis en pige vil have en attraktiv fyr, så
må hun yde en indsats og risikere et afslag. Eller kan hun jo bare nøjes
med taberne på nettet
Det er også kun piger med en meget stor selvtillid som tør spørge mig
De andre plejer at blive nervøse, bange og generte - men dem vil jeg heller
ikke have.

Machoman

Fra : Martin Jorgensen

Dato : 17-09-03 18:44

Anita wrote:
> [...]
>
> Kunne aldrig finde på at foretage en så direkte forespørgsel, om så
> fyren var nok så lækker. Og en fyr der forespurgte mig på den måde,

Der er da nogen af pigerne herinde som har kærester, der har indledt et
forhold, fordi de er startet på den måde kan jeg da huske at jeg har læst...
Jeg syntes såmænd at det er reelt nok: "Vil du med mig hjem og kneppe eller
ej"
Ikke så meget pjat der

mvh.
Martin Jørgensen

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 17-09-03 18:51

Martin Jorgensen wrote:

> [...]
> et forhold, fordi de er startet på den måde kan jeg da huske at jeg
> har læst... Jeg syntes såmænd at det er reelt nok: "Vil du med mig

hørt!*G*
jeg er faktisk en af de kvinder ;) faktisk foretrækker jeg langt den direkte
indgangsvinkel, både til forhold og onenighters*G*
det andet er sku for omstændigt og besværligt*G*
dog vil jeg sige at selve den bemærkning du nævner herover måske lige er i
den grove ende*G*
jeg foretræker dem der er pakket ind i et kompliment ;)

--
Knus Sabina

www.MandeZonen.dk
Danmarks førende mandeportal.

Fra : Anita

Dato : 18-09-03 16:02

"Sabina Hertzum" <sabina@mandezonen.dk> skrev

Hej Martin og Sabina. Jeg svarer lige jer begge på en gang.

"Knep her eller mæ' hjem?" *GG*

Det er også fint nok, for dem der er til den slags. Det er jeg bare ikke.
For mig er det en del af spillet at flirte, spille op, se personen an osv.
før man går videre. Hvis det er one-night-stands er det naturligvis
ligegyldigt, men nu har det heller aldrig været min store kop te.

> [...]
direkte
> indgangsvinkel, både til forhold og onenighters*G*
> det andet er sku for omstændigt og besværligt*G*

Men en nødvendighed for mig. Jeg ville have svært ved at lægge noget
følelsesmæssigt i den direkte tilgang, da jeg vil formode at vedkommende
udelukkende er interesseret i sex og intet andet. Det har jeg svært ved at
bygge følelser og dermed et forhold på.

> dog vil jeg sige at selve den bemærkning du nævner herover måske lige er i
> den grove ende*G*
> jeg foretræker dem der er pakket ind i et kompliment ;)

De gange jeg har været ude i en one-night-stand er der ikke blevet sagt
spor... i hvert fald ikke direkte.

Venligst Anita

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 18-09-03 16:51

Anita wrote:
> "Sabina Hertzum" <sabina@mandezonen.dk> skrev
>
> Hej Martin og Sabina. Jeg svarer lige jer begge på en gang.

no problem ;)

> "Knep her eller mæ' hjem?" *GG*

ja ok, hvor langt inde i det mørke jylland er vi?*G*

> [...]
> personen an osv. før man går videre. Hvis det er one-night-stands er
> det naturligvis ligegyldigt, men nu har det heller aldrig været min

sådan er vi jo så forskellige ;) heldigvis......

> [...]
> vedkommende udelukkende er interesseret i sex og intet andet. Det har
> jeg svært ved at bygge følelser og dermed et forhold på.

nu er jeg mere typen der går ind i et "forhold" og aldrig forventer andet
end bare sex..... måske gør det hele forskellen......
jeg har aldrig forstået det der med at "lede efter et forhold/en kæreste",
for det er noget der bare ligger mig uendeligt fjernt....
hvis ikke den instinktive seksuelle gnist er der, har jeg aldrig kunne blive
interesseret.... så er alt det andet kommet bagefter ;)

> De gange jeg har været ude i en one-night-stand er der ikke blevet
> sagt spor... i hvert fald ikke direkte.

jeg har da også haft de onenightere der er startet med flirt på tværs af
rummet, men der har virkelig skulle meget til for at holde min opmærksomhed
fanget*G*
en gang har jeg oplevet at stå og småflirte stort set hele natten (i næsten
5 timer), for til sidst at finde ud af at fyren rent faktisk bare har ventet
på at jeg skulle tage det første skridt fordi han var for genert....
desværre endte denne flirt ikke i sex, men derimod i et dejligt minde ;)
andre gange har jeg oplevet at blive fejet væk af en meget direkte
kommentar, der tydeligt sagde alt om hvad hans intentioner for mig var.....
og helt ærligt, det er fandme fedt ;)
og andre gange igen er jeg blevet forført allerede inden jeg nåede at tænke
tanken til ende......

der er mange måder at gribe det an på, og jeg siger bestemt ikke den ene er
bedre end den ande ;) kun at jeg personligt foretrækker den direkte metode
;)

Fra : Gitte

Dato : 18-09-03 18:02

Hej

> [...]
>hvis ikke den instinktive seksuelle gnist er der, har jeg aldrig kunne blive
>interesseret.... så er alt det andet kommet bagefter ;)

Sådan har jeg det vist nærmest også. Jeg tror altså ikke på, at
gnisten pludselig opstår, hvis den ikke er der fra starten. Hvis
gnisten derimod er det, er der grundlag for sex. Og så skal det så
vise sig, om der derefter er grundlag for mere end det. Den anden vej
rundt, får jeg da godt nok afdækket om der er grundlag for mere først
- men til hvilke nytte, hvis gnisten ikke er der. Så er grundlaget for
sex jo ligesom væk, og hvorfor så komplicerer et (måske
begyndende)venskab, ved at prøve at få det til at ligne et forhold?

MVH
Gitte

PS: Selv om man starter med at have sex temmelig hurtigt, kan man jo
godt flirte med hinanden senere hen - faktisk tror jeg det er vigtigt
for et forhold, at man bliver ved med at flirte for hinanden.... Så
det er ikke fordi jeg ikke gider flirte

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 18-09-03 19:25

Gitte wrote:

> [...]
> sex jo ligesom væk, og hvorfor så komplicerer et (måske
> begyndende)venskab, ved at prøve at få det til at ligne et forhold?

jeg har prøvet det nogle gange da jeg var væsentligt yngere ( vi snakker
efterskolealderen) og må erkende at disse forhold yderst sjældent holdt, da
gnisten på det nærmeste var påtaget, udvalget af kærester var jo også
rimeligt begrænset*G*......
jeg vil langt hellere bevare et godt venskab, end at risikere at ødelægge
det med sex......
dog skal det nok siges at jeg i nogle få tilfælde har fået et overfladisk
venskab med en fyr, som så har udviklet sig til sex, og siden hen igen
udviklet sig tilbage til venskab, uden de store problemer...... dette kan
dog KUN fungere hvis begge parter er indstillede herpå, og det kan være
svært at opnå.......

> [...]
> godt flirte med hinanden senere hen - faktisk tror jeg det er vigtigt
> for et forhold, at man bliver ved med at flirte for hinanden.... Så

kan KUN være 100% enig...... dog synes jeg også at det bliver sværere og
sværere at flirte med en mand man allerede dyrker sex med*G* men så må man
jo bare finde på andre små fif ;)

Fra : Anita

Dato : 18-09-03 18:33

"Sabina Hertzum" skrev

> ja ok, hvor langt inde i det mørke jylland er vi?*G*

Temmelig langt

> sådan er vi jo så forskellige ;) heldigvis......

Præcis.

> [...]
blive
> interesseret.... så er alt det andet kommet bagefter ;)

Jeg ville skam heller ikke gå ind i et forhold,hvis ikke jeg var seksuelt
tiltrukket af fyren, men jeg ville bestemt heller ikke dyrke hverken det ene
eller andet med en fyr,der ikke sagde mig noget som person. Begge dele er
temmelig relevante for mig, før jeg kaster mig ud i det.

> [...]
var.....
> og helt ærligt, det er fandme fedt ;)
> og andre gange igen er jeg blevet forført allerede inden jeg nåede at

De gange jeg har prøvet det er det gået temmelig hurtigt. Det fremgik li'som
mellem linjerne at begge havde lyst - og så blev det sådan.

> [...]
er
> bedre end den ande ;) kun at jeg personligt foretrækker den direkte metode

Det gør jeg ikke - slet ikke hvis det skal blive til mere end bare sex.

Venligst Anita

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 18-09-03 18:51

Anita wrote:

> Temmelig langt

*fniz* ja det kan jeg næsten lure*G*

> [...]
> hverken det ene eller andet med en fyr,der ikke sagde mig noget som
> person. Begge dele er temmelig relevante for mig, før jeg kaster mig

igen, så er det jo godt vi er forskellige*G*
personligheden er skam også relevant for mig når jeg skal indlede et
forhold, men for sex en enkelt aften er det jo udelukkende et spørgsmål om
at han virker sympatisk på mig den ene aften...... der er jo alligevel ingen
der kan genneskue en persons personlighed på få timer ;)

> De gange jeg har prøvet det er det gået temmelig hurtigt. Det fremgik
> li'som mellem linjerne at begge havde lyst - og så blev det sådan.

netop ;)
er der nogen af de gange hvor det har udviklet sig til mere??

> Det gør jeg ikke - slet ikke hvis det skal blive til mere end bare
> sex.

hmm.... når jeg tænker over det så er der jo den direkte metode, og så den
afventende direkte ;)
altså der er den der kommer lige ud og siger "ska' vi bolle eller hva?" og
så er der dem der lige bruger lidt tid på at sondere territoriet uden at
gøre noget videre ved det, og når de så erkender at det er det de vil have,
så slår de til hurtigt og direkte*G*
begge dele synes jeg er fedt, men med fordelen af at kunne kigge på
erfaringen, må jeg jo indrømme at det er den sidste version der har scoret
mig mine lange forhold*G*

Fra : Anita

Dato : 18-09-03 22:09

> [...]

ingen
> der kan genneskue en persons personlighed på få timer ;)

Det sandt, men jeg kunne ikke være sammen med personen, hvis ikke hans
væremåde umiddelbart appelerede til mig og min væremåde. Der tror jeg en del
fyre er langt mere ligeglade, hvis bare de kan få noget fisse.

> netop ;)
> er der nogen af de gange hvor det har udviklet sig til mere??

Nej, det er ikke sket.

/Anita

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 18-09-03 22:14

Anita wrote:

> Det sandt, men jeg kunne ikke være sammen med personen, hvis ikke hans
> væremåde umiddelbart appelerede til mig og min væremåde.

det er jo lige netop det der opsumerer det hele..... at man appelerer til
hinanden ;)
der er folk der foretrækker stille fremgang, og andre der foretrækker
fyrværkeri.....
og så længe man får hvad man har brug for, hvad helvede betyder det så
egentlig hvad andre vil have?

> Der tror jeg
> en del fyre er langt mere ligeglade, hvis bare de kan få noget fisse.

nogle er måske, men personligt håber jeg lidt på at det ikke er tilfældet ;)

> Nej, det er ikke sket.

synd, men det viser jo bare at du har fundet der der virker (og ikke virker)
for dig ;)

Fra : Henning

Dato : 19-09-03 08:46

Anita wrote:
> [...]
> væremåde umiddelbart appelerede til mig og min væremåde. Der tror jeg
> en del fyre er langt mere ligeglade, hvis bare de kan få noget fisse.

Et hul er et hul, bare der er mørkt nok og ikke sidder på ryggen
af en murearbejdsmand *G*

MVH
Henning

Fra : Andropov

Dato : 18-09-03 22:21

Sabina skrev:

> [...]

>nogle er måske, men personligt håber jeg lidt på at det ikke er tilfældet ;)

De fleste fyre er nok ligeglade hvis det blot er en onenight stand.

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 18-09-03 22:45

Andropov wrote:

> De fleste fyre er nok ligeglade hvis det blot er en onenight stand.

så er det jeg tænker, hvis det "bare" er en onenighter, så kan man sku da
lige så godt vælge en man er tiltrukket af rent fysisk, frem for "bare" at
tage en eller anden tilfældig dulle som står lige i nærheden.......

jeg kunne personligt _aldrig_ drømme om at have en onenighter med en mand
jeg ikke som minimum tændte på...... det er kriterie nummer et...... om det
jeg så tænder på er hans fysiske fremtoning eller hans selvsikre udstråling
er egentlig underordnet... bare han tænder mig ;)

det kan godt være nogle mænd vil være så desperarte efter et hul at spille
den af i, at de vil være ligeglade, men jeg tør vædde med at den indstilling
også skinner kraftigt igennem, og medmindre man er helt bedøvet vil man
(eller jeg) da opdage det inden for få minutter....

Fra : Henning

Dato : 19-09-03 08:51

Sabina Hertzum wrote:

> [...]
> den indstilling også skinner kraftigt igennem, og medmindre man er
> helt bedøvet vil man (eller jeg) da opdage det inden for få

Nej du ville ej, først når manden havde fået udløsning, ville
han vise sin væmmelse, indtil da, kan han skjule sin opfattelse
af dig som person, mænd er generelt betragtet, langt mere
altædende end kvinder.

MVH
Henning

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 19-09-03 09:01

Henning wrote:

> [...]
> han vise sin væmmelse, indtil da, kan han skjule sin opfattelse
> af dig som person, mænd er generelt betragtet, langt mere

heh.... så har jeg godt nok været heldig ;)
jeg nærer ingen illusioner om at jeg ofte har været en bevidst onenighter,
men jeg har aldrig været i tvivl om at der var en seksuel gnist og at vi
tændte på hinanden.....
men altædende eller ej, så vil jeg altså nok vove at påstå at jeg ville
gennemskue en "jeg skal bare have et hul at onanere i"type inden han
overhovedet fik lov at lægge hånd på mig...... og det siger jeg så af
erfaring, da jeg ofte har afvist en lignende type......

min teori er nemlig også at den type er præcist dem der har det med at komme
med tomme komplimenter, sidst på aftenen når udvalget er ved at være
desperart ;) dem hvor man ikke kan lade være med at bemærke det febrilske
glimt i øjet mens de skimmer rummet for kvinder og zoomer ind på dem de tror
er "nemme"...... og afviser den første, så summer de bare videre til den
næste.....
altså typen der ikke længere har "tid" til en helt basic flirt......

Fra : Henning

Dato : 21-09-03 22:48

Sabina Hertzum wrote:

> [...]
> summer de bare videre til den næste.....
> altså typen der ikke længere har "tid" til en helt basic flirt......

Ofte skal der en anden mand til at se det, kvinderne opdager det ikke
Jeg har set dem i arbejde, den kvinde sådan en mand udvælger er solgt
til stanglakrids og dybt beæret over at blive udvalgt *GGG*
At de så næste morgen følers ig brugt og udnyttet er en anden sag.
Men når du har den tilgang til et forhold, at du ikke forventer andet
end sex, er _det_ jo ikke lige dig, der har den følelse dagen efter

MVH
Henning

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 21-09-03 23:17

Henning wrote:

> [...]
> Men når du har den tilgang til et forhold, at du ikke forventer andet
> end sex, er _det_ jo ikke lige dig, der har den følelse dagen efter

nope*G* jeg stod faktisk somregel og grinede når de luskede ud om morgenen,
hvis ikke jeg var den der luskede ;)

Fra : Machoman

Dato : 20-09-03 01:43

andropov@ofir.dk (Andropov) wrote in

> De fleste fyre er nok ligeglade hvis det blot er en onenight stand.

Ja og den slags fyre får aldrig fat i de flotte duller.

Jeg er en af den slags sjældne fyre, som tit afviser kvinders seksuelle
tilnærmelser. Vil hellere undvære sex nogle dage end føle mig beskidt af,
at dyrke sex med en klam so, eller en hvor jeg fornæmmer at hun er kedelig
at dyrke sex med. Og jo, mange kvinder er virkeligt kedelige seksuelt, men
det ved man kun, hvis man er vant til at spotte det bedste af det bedste,
og også er i stand til at score dem

Jeg har tit været med piger hjemme efter en bytur, og så bare skredet igen
uden sex, selvom de har plaget mig om det.

Med det bedste mener jeg piger/kvinder som:
Ser perfekte ud med og uden tøj på
Er søde og charmerende
Er kloge og veluddannede
Er økonomisk uafhængige
Aldrig er sammen med taberfyre

Machoman

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 20-09-03 09:47

> Ja og den slags fyre får aldrig fat i de flotte duller.

Måske er det også bedst.

Dog mener jeg, vi såkaldte taberfyre skal være forsigtige med at drage de
forhastede konklusioner, som såkaldte machomænd drager på vores vegne. Så
vidt jeg ved, er det sket, at sådanne taberfyre har fået fat i flotte
såkaldte duller, selvom det ikke er blevet til one-night stands. Det er jo
ikke altid de flotteste og mest macho mænd, de flotte piger gifter sig med.

> Jeg er en af den slags sjældne fyre, som tit afviser kvinders seksuelle
> tilnærmelser.

Jeg er ikke sikker på, den type fyre er så sjældne endda. Da jeg har svært
ved at aflæse pigernes mulige nonverbale signaler, ved jeg ikke, hvor mange
kvinders seksuelle tilnærmelser jeg har afvist.

> Aldrig er sammen med taberfyre

De skal da være sammen med dig, som i mine øjne ligner en udpræget billig
taberfyr eller gigolo. Jeg forstår ikke, du ikke begynder at tage penge for
dine seksuelle ydelser.

Min væsentligste grund til at afvise mulige tilnærmelser kan dels være, at
jeg ikke tror på dem, og dels at jeg ved, at hvis jeg får noget godt, vil
jeg sandsynligvis have mere af det. For mig er noget af det værste, jeg kan
forestille mig, bare at få en lille "mundsmag" af noget, der er så godt, at
det overstiger mine vildeste fantasier, for bagefter at måtte erkende, at
jeg aldrig vil få mere af det. I så fald tror jeg egentlig, det var bedre,
om jeg aldrig fik den lille "mundsmag", som kan få mig til at længes efter
mere, og hvor det er meget realistisk, jeg kan finde på at forfølge og måske
chikanere pigen bagefter for at vise min interesse.

Med venlig hilsen
Børge

Fra : Andropov

Dato : 18-09-03 23:02

Sabina skrev:

> [...]

"bare" at
>tage en eller anden tilfældig dulle som står lige i nærheden.......

Men det afhænger jo af hvor god den enkelte mand er til at score, hvor
stor valgmulighed han har.

>jeg kunne personligt _aldrig_ drømme om at have en onenighter med en
mand
>jeg ikke som minimum tændte på......

Men nu er det jo nok de færreste kvinder som ligner hende på billedet
jeg så. Ihvert fald dem på min alder.

>det er kriterie nummer et...... om det
>jeg så tænder på er hans fysiske fremtoning eller hans selvsikre
udstråling
>er egentlig underordnet... bare han tænder mig ;)

Jeg ved så ikke om det er fordi mænd behøver mindre for at blive tændt
:)

> [...]
man
>(eller jeg) da opdage det inden for få minutter....

Mange mænd er rutinerede forførere så de kan score hvem som helst til
en gang tiltrængt sex.

Men kvinder er jo også sextrængende i nogle tilfælde og vil have en
onenightstand. Der kan man jo lige så godt sige at de bare trænger til
en pik at få orgasme med.
Men det virker bare som om at manden de er sammen med nærmest skal
være en som de kunne blive forelsket i hvis de skulle få lyst til det.
Selv om jeg ved godt at de ikke bliver forelsket i ham ved en
onenightstand.

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 18-09-03 23:20

Andropov wrote:

> Men det afhænger jo af hvor god den enkelte mand er til at score, hvor
> stor valgmulighed han har.

det gør det sikkert...... det er dog ikke noget jeg har oplevet så det kan
jeg ikke udtale mig om.......

> Men nu er det jo nok de færreste kvinder som ligner hende på billedet
> jeg så. Ihvert fald dem på min alder.

jamen hvad tænder dig?? og ville du gå efter en kvinde hvis hun ikke tændte
dig?

> Jeg ved så ikke om det er fordi mænd behøver mindre for at blive tændt
> :)

jeg holder mig stadig til at mænd er mere visuelle...... men det mener jeg
så også at jeg er i de nævnte tilfælde..... selvsikker udstråling er jo en
visuel ting.....

> Mange mænd er rutinerede forførere så de kan score hvem som helst til
> en gang tiltrængt sex.

ikke hvis kvinden ikke vil scores ;)

> Men kvinder er jo også sextrængende i nogle tilfælde og vil have en
> onenightstand. Der kan man jo lige så godt sige at de bare trænger til
> en pik at få orgasme med.

altså........ nu er en onenighter yderst sjældent en sikker orgasme*G*
for mig var en onenighter bare sex...... nogle gange godt, andre gange ikke
så godt, og yderst sjældent orgasme*G*

> [...]
> være en som de kunne blive forelsket i hvis de skulle få lyst til det.
> Selv om jeg ved godt at de ikke bliver forelsket i ham ved en

som jeg har sagt før, så er jeg aldrig gået ind i noget med forventning om
noget mere end bare sex....... måske er jeg ret unik i den retning..... det
tror jeg bare ikke..... rent faktisk tror jeg bare jeg er en smule mere
ærlig omkring det ;)

Fra : PerX ...

Dato : 23-09-03 02:58

In article <bkdb1u$dp6$1@dknews.tiscali.dk>, sabina@mandezonen.dk says...

> jeg holder mig stadig til at mænd er mere visuelle......

Yep :)

> men det mener jeg
> så også at jeg er i de nævnte tilfælde..... selvsikker udstråling er jo en
> visuel ting.....

Hallå! Så er kvinder jo også visuelle ;)

Fra : Andropov

Dato : 18-09-03 23:59

Sabina skrev:

> [...]
> jeg så. Ihvert fald dem på min alder.

>jamen hvad tænder dig?? og ville du gå efter en kvinde hvis hun ikke

Store bryster og en flot bagdel er jo aldrig værst :)
Men hvis det er en man er sammen med kun en gang kan snart hvem som
helst bruges.

> [...]

jo en
>visuel ting.....

> Mange mænd er rutinerede forførere så de kan score hvem som helst til

Ja, det kræver selvfølgelig at hun er med på det.

> [...]

orgasme*G*
>for mig var en onenighter bare sex...... nogle gange godt, andre

Men det er nok også det som det bunder i. På grund af at kvinder
sjældent får orgasme ved onenightstand fokuserer de på andre ting
bl.a. mandens charme.
Hvis man forestillede sig at kvinder fik orgasme ved hver onenight
stand så var der sikkert også nogle kvinder som tænkte skidt med at
fyren er et fjols fordi nu skal jeg godt nok have orgasme på hans pik.

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 19-09-03 00:12

Andropov wrote:

> Store bryster og en flot bagdel er jo aldrig værst :)
> Men hvis det er en man er sammen med kun en gang kan snart hvem som
> helst bruges.

selv en a-skål på et skelet og intet liv i øjnene?

> [...]
>
> Men det er nok også det som det bunder i. På grund af at kvinder
> sjældent får orgasme ved onenightstand fokuserer de på andre ting

netop.....

> Hvis man forestillede sig at kvinder fik orgasme ved hver onenight
> stand så var der sikkert også nogle kvinder som tænkte skidt med at
> fyren er et fjols fordi nu skal jeg godt nok have orgasme på hans pik.

som mænd altså??
jeg er ikke helt enig......

Fra : Andropov

Dato : 19-09-03 00:41

> Store bryster og en flot bagdel er jo aldrig værst :)
> Men hvis det er en man er sammen med kun en gang kan snart hvem som
> helst bruges.

>selv en a-skål på et skelet og intet liv i øjnene?

Nu er det jo ikke fordi jeg selv er voldsomt charmerende, så kan man
jo ikke være så kræsen siger Malene Hasselblad :)

> [...]
> stand så var der sikkert også nogle kvinder som tænkte skidt med at
> fyren er et fjols fordi nu skal jeg godt nok have orgasme på hans pik.

Jeg tror det. Men man kan jo ikke komme til at bevise det.

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 19-09-03 01:03

Andropov wrote:

> Nu er det jo ikke fordi jeg selv er voldsomt charmerende, så kan man
> jo ikke være så kræsen siger Malene Hasselblad :)

Marlene Hasselblad og min bare røv ;)
gu kan man tillade sig at være kræsen, hvis man mener man ved hvad man vil
have og har brug for.......

Fra : Henning

Dato : 19-09-03 08:55

Sabina Hertzum wrote:

> Marlene Hasselblad og min bare røv ;)

Jeg håber du vil vise mig ligheden næste gang vi ses, jeg er
sikker på, din røv er bedårende *LOL*

MVH
Henning

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 19-09-03 09:02

Henning wrote:

> Jeg håber du vil vise mig ligheden næste gang vi ses, jeg er
> sikker på, din røv er bedårende *LOL*

haflaflaflafla........ øhhhhhh..... *rødme*.......

Fra : PerX ...

Dato : 23-09-03 03:09

In article <bkdh3e$g8a$1@dknews.tiscali.dk>, sabina@mandezonen.dk says...

> Marlene Hasselblad og min bare røv ;)

Ligner de hinanden?

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 19-09-03 12:02

"Andropov" <andropov@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> Nu er det jo ikke fordi jeg selv er voldsomt charmerende, så kan man
> jo ikke være så kræsen siger Malene Hasselblad :)

Er det ikke ligegyldigt, hvis kvinder alligevel - iflg. samme Hasselblad -
ikke vil have mænd, som ikke er charmerende og ser godt ud?

Jeg har ikke læst bogen, hun har været med til at markedsføre, så jeg ved
ikke, om der står noget om, hvad vi mænd, der ikke er attraktive, kan gøre
for at tiltrække det modsatte køn. Jeg har kun læst noget om, at vi skal
være ærlige, hvilket virker rimeligt nok.

Med venlig hilsen
Børge

Fra : Andropov

Dato : 20-09-03 12:45

Børge skrev:

> Men hvordan skal en god kvinde så være i dine øjne ?

>Det har han vist svaret på.

Jeg tænkte på hvordan Machoman synes hun skal være seksuelt.

> Sådan at man ikke selv skal betale hendes drinke hele tiden :)

>Sådan læste jeg det ikke. Jeg mener, det grundlæggende handler om, at
>Machoman ikke vil involveres følelsesmæssigt, og det er nemt at komme
til at
>føle medlidenhed med en kvinde, som ikke er økonomisk uafhængig.

Ja, hvis Machoman bliver følelsesmæssigt involeret vil han nok føle
sig splittet indvendigt imellem jagt på nye kvinder og holde på den
kvinde han har fået fat i og det vil ende med at Machomans hoved vil
sprænges af spekulationer :)

> Men kvinder gifter sig jo opad så det er der nok ingen fare for.

>Jeg tvivler på, det gælder generelt.

Ikke altid. Men der er vidst noget om det. Fandens man ikke kan finde
en statistik om det. Men Anita fandt så vidt jeg husker et sted på
nettet hvor der stod at kvinder generelt gifter sig opad. Det var på
det tidspunkt hvor vi havde en debat i gang om det. SF'eren Holger K.
Nielsen har også sagt på tv at kvinder gifter sig opad.

>Jeg tror mere, kvinder gifter sig af
>følelsesmæssige grunde.

Men derfor kan de jo godt gå efter en som samtidig har skillingerne i
orden.

>Det kan være, de gifter sig med mænd, de både tænder
>på og mener, de kan holde ud at leve sammen med. Når én af disse
faktorer
>forsvinder, søger de måske skilsmisse.

Eller nogen gange når manden går ned med sit firma søger kvinden
skilsmisse.

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 20-09-03 13:02

> Ja, hvis Machoman bliver følelsesmæssigt involeret

Det gør han ikke. Bo Mogensen har også givet udtryk for det synspunkt, at
følelser og sex skal holdes adskilt.

> Men derfor kan de jo godt gå efter en som samtidig har skillingerne i
> orden.

Det kan også være et følelsesmæssigt aspekt, ikke mindst fordi pengene
fylder meget i éns liv, hvis man ikke har nok. Romantikken fordufter så nemt
i økonomiske bekymringer.

Med venlig hilsen
Børge

Fra : PerX ...

Dato : 23-09-03 03:11

In article <3f6c41d3$0$24619$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>,
brahbech@post8.tele.dk says...
> "Andropov" <andropov@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> Det gør han ikke.

Næ, for han er defekt på det område *G*

Fra : Andropov

Dato : 20-09-03 13:14

Børge skrev:

> Ja, hvis Machoman bliver følelsesmæssigt involeret

>Det gør han ikke.

Mon ikke på et tidspunkt af sit liv....

>Bo Mogensen har også givet udtryk for det synspunkt, at
>følelser og sex skal holdes adskilt.

Men Bo lever jo i et forhold.

> [...]

pengene
>fylder meget i éns liv, hvis man ikke har nok. Romantikken fordufter

Det er selvfølgelig nemmere at købe luksushuset med havudsigt og en
lækker sportsvogn hvis skillingerne er i orden.

Jeg så i TV at Finn Nørbygård vil til at være gestaltterapeut nu og
ikke længere lave shows. Men han har nok også adskillige millioner på
kontoen. Så jeg kan godt forstå at han vil til at nyde livet og bare
lave det han lige har lyst til.

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 20-09-03 13:28

> Mon ikke på et tidspunkt af sit liv....

Det kan vi ikke vide noget om. Der kan jo være nogen, for hvem samlever og
børn blot er statussymboler.

> Men Bo lever jo i et forhold.

Bygger det på andet end sex, med mindre det er husdyrene, du tænker på?

> Det er selvfølgelig nemmere at købe luksushuset med havudsigt og en
> lækker sportsvogn hvis skillingerne er i orden.

Tja, men er den slags scoreobjekter ikke mest for machomænd?

> Men han har nok også adskillige millioner på
> kontoen. Så jeg kan godt forstå at han vil til at nyde livet og bare
> lave det han lige har lyst til.

Mener du ikke, Finn laver shows, fordi han har lyst til det? Det tror jeg
da.

Dernæst kan det ikke udelukkes, at mange af os på overførselsindkomster
netop bare laver det, vi har lyst til indenfor de økonomiske rammer, vi nu
har. Noget må vi jo lave, når vi nu ikke går på arbejde.

Med venlig hilsen
Børge

Fra : Henning

Dato : 20-09-03 14:37

"Boerge Rahbech Jensen" <brahbech@post8.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> børn blot er statussymboler.

> Bygger det på andet end sex, med mindre det er husdyrene, du tænker på?

Jeg kan godt betro dig, Bo elsker FreYa, beundre og respekterer hende
særdeles meget, at Bo ikke så ofte udtrykker det her i gruppen, skal man
ikke tage fejl af, FreYa er et meget privat menneske og det respektere Bo.

MVH
Henning

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 20-09-03 16:42

Henning wrote:

> [...]
> særdeles meget, at Bo ikke så ofte udtrykker det her i gruppen, skal
> man ikke tage fejl af, FreYa er et meget privat menneske og det

dertil bør måske tilføjes at hvovidt de "lever i et forhold" vist er så
meget sagt......
så vidt jeg er informeret bor de ihvertfald ikke sammen ;) men kærester og
soulmates, det er de ;)

Fra : Andropov

Dato : 20-09-03 14:40

Børge skrev:

> [...]

børn blot er statussymboler.

> Men Bo lever jo i et forhold.

>Bygger det på andet end sex, med mindre det er husdyrene, du tænker

Jeg går ud fra at Bos forhold bygger på andet end sex. Men det må Bo
hellere svare på selv.

> Det er selvfølgelig nemmere at købe luksushuset med havudsigt og en
> lækker sportsvogn hvis skillingerne er i orden.

>Tja, men er den slags scoreobjekter ikke mest for machomænd?

Det ved jeg nu ikke. Bill Gates f.eks. er vel ikke lige frem
prototypen på en stor og stærk machofyr.....

> [...]
> lave det han lige har lyst til.

>Mener du ikke, Finn laver shows, fordi han har lyst til det? Det tror

I fjernsynet kom det frem at han ikke længere gider de store shows
fordi det er noget opslidende at forberede sig til.
Så vidt jeg forstod vil han måske lave lidt indimellem i lidt mindre
målestok, ved siden af gestaltterapien hvis han ellers kommer i gang
med det, efter uddannelsen som han er påbegyndt.

> [...]
vi nu
>har. Noget må vi jo lave, når vi nu ikke går på arbejde.

Jo, men man er jo noget begrænset i sin adfærd, når man ikke har så
mange grunker.

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 20-09-03 19:04

d. 20/09/03 15:39 skrev Andropov på andropov@ofir.dk i artiklen
df29e838.0309200539.4eee14c4@posting.google.com:

> Det ved jeg nu ikke. Bill Gates f.eks. er vel ikke lige frem
> prototypen på en stor og stærk machofyr.....

Nej, han er mere end udpræget nørd. Hans forhold til materielle værdier har
nu ændret sig meget, siden han etablerede sit parforhold. Siden da har han
givet mange penge til humanitært arbejde, og hans største problem kan nu se
ud til at være at få brugt de mange penge, han tjener. Det er lettere sagt
end gjort.

> I fjernsynet kom det frem at han ikke længere gider de store shows
> fordi det er noget opslidende at forberede sig til.

OK. Jeg tror nu, han har hygget sig med det indtil nu.

> Jo, men man er jo noget begrænset i sin adfærd, når man ikke har så
> mange grunker.

Mon ikke alle føler sig begrænset nogle gange?

Med venlig hilsen
Børge

Fra : nusle

Dato : 21-09-03 10:39

"Boerge Rahbech Jensen" <brahbech@post8.tele.dk> skrev i en meddelelse

Hej,

> [...]
se
> ud til at være at få brugt de mange penge, han tjener. Det er lettere sagt

Pjat - det er meget nemt. Han kan bare forære virkeligt,
virkeligt mange penge til u-landene.

mange hilsner
nusle

Fra : PerX ...

Dato : 23-09-03 03:23

In article <3f6d71d4$0$32462$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>,
nusle@mail.dk says...
og hans største problem kan nu
> se
>
> Pjat - det er meget nemt. Han kan bare forære virkeligt,
> virkeligt mange penge til u-landene.

Eller give dem til mig, så skal jeg sgu nok få dem brugt *G*

Fra : PerX ...

Dato : 23-09-03 02:34

In article <bkck9h$4sm$1@dknews.tiscali.dk>, sabina@mandezonen.dk says...

> ja ok, hvor langt inde i det mørke jylland er vi?*G*

Nej nej, så er det "Hvis dow har grotten har a rotten." ;)

> andre gange har jeg oplevet at blive fejet væk af en meget direkte
> kommentar, der tydeligt sagde alt om hvad hans intentioner for mig var.....
> og helt ærligt, det er fandme fedt ;)

"Hej søde, skal vi to ikke gøre dig til enlig mor" *G*

Fra : Anita

Dato : 20-10-03 12:34

"PerX ..." <hyp1999@hotmail_remove_this_.com> skrev

> Nej nej, så er det "Hvis dow har grotten har a rotten." ;)

He!

> "Hej søde,

Allerede her, er jeg på vej ud og brække mig *G*

Fra : Andropov

Dato : 18-09-03 19:50

Sabina skrev:

> [...]
sværere og
>sværere at flirte med en mand man allerede dyrker sex med*G* men så

Forelskelsfasen bliver vel til en vis grad sprunget over og det ryger
hurtigere over og bliver kærlighed. Men det betyder heller ikke så
meget efter min mening.

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 18-09-03 20:09

Andropov wrote:

> Forelskelsfasen bliver vel til en vis grad sprunget over og det ryger
> hurtigere over og bliver kærlighed. Men det betyder heller ikke så
> meget efter min mening.

hvad konkluderer du det ud fra??
jeg mener faktisk om muligt at forelskelsen bliver trukket længere end
normalt, da man starter med den fysiske "forelskelse" og så arbejder sig
videre til den psykiske "forelskelse"......

Fra : Andropov

Dato : 18-09-03 20:28

> Forelskelsfasen bliver vel til en vis grad sprunget over og det ryger
> hurtigere over og bliver kærlighed. Men det betyder heller ikke så
> meget efter min mening.

>hvad konkluderer du det ud fra??

Tja, det er noget jeg lige sad og tænkte på. Men jeg har jo ikke noget
erfaring i den retning så måske jeg ikke har ret.

> [...]
sig
>videre til den psykiske "forelskelse"......

Men det er vel også lidt diffust hvornår det går fra at være
forelskelse til kærlighed. Begge dele er jo fint.

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 18-09-03 20:39

Andropov wrote:

> Tja, det er noget jeg lige sad og tænkte på. Men jeg har jo ikke noget
> erfaring i den retning så måske jeg ikke har ret.

jamen jeg har lidt svært ved at gennemskue hvorfor det skulle springe
forelskelsen over..... det kommer naturligvis an på hvad du betragter som
forelskelsen.....
det eneste jeg kan se det går ud over, er spændingen op til at man første
gang skal se hinanden nøgen ;)

> end
>
> Men det er vel også lidt diffust hvornår det går fra at være
> forelskelse til kærlighed. Begge dele er jo fint.

enig.... forhåbentlig er man forelsket i sin partner hele forholdet igennem,
men med tiden vil der uværligt ske noget der jo gør at man ikke opfører sig
helt så sexhungrene som i starten*G* om ikke andet så fordi man kender
hinanden bedre :)

Fra : Andropov

Dato : 18-09-03 21:07

Sabina skrev:

> [...]

opfører sig
>helt så sexhungrene som i starten*G* om ikke andet så fordi man

Det er måske fordi jeg kan huske min dansklærerinde gjorde meget ud af
at først var man forelsket og senere var det kærlighed når vi læste
noveller. Jeg synes det var noget skematisk når man analyserede
noveller og nogen mente at novellen eller romanen blev ødelagt af det.
Men det kan en dansklærer ikke indse :)

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 18-09-03 21:21

Andropov wrote:

> [...]
> noveller. Jeg synes det var noget skematisk når man analyserede
> noveller og nogen mente at novellen eller romanen blev ødelagt af det.

jeg tror mere det skyldes at i noveller er der "normalt" en tidslinie hvor
tingene kan placeres langs....
det er nemmere at forholde sig til den slags ud fra et skema, og også langt
nemmere at forklare*G*
derudover er forelskelse og kærlighed ikke en og samme ting for alle, selvom
der er mange sammenfald...... så de følelser kan være svære at forklare for
andre......

Fra : Andropov

Dato : 20-09-03 10:11

Machoman skrev:

> [...]

>Jeg er en af den slags sjældne fyre, som tit afviser kvinders seksuelle
>tilnærmelser. Vil hellere undvære sex nogle dage end føle mig beskidt af,

Du føler dig måske nærmest besudlet så :)

>Og jo, mange kvinder er virkeligt kedelige seksuelt, men
>det ved man kun, hvis man er vant til at spotte det bedste af det bedste,
>og også er i stand til at score dem

Men hvordan skal en god kvinde så være i dine øjne ? Skal hun være med på alt ?

>Jeg har tit været med piger hjemme efter en bytur, og så bare skredet igen
>uden sex, selvom de har plaget mig om det.

Det er jo synd for de stakkels piger.

>Med det bedste mener jeg piger/kvinder som:
> Ser perfekte ud med og uden tøj på

Må hun ikke gå med vamsede trøjer ?

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 20-09-03 11:08

> [...]

føle medlidenhed med en kvinde, som ikke er økonomisk uafhængig.

> Men kvinder gifter sig jo opad så det er der nok ingen fare for.

Jeg tvivler på, det gælder generelt. Jeg tror mere, kvinder gifter sig af
følelsesmæssige grunde. Det kan være, de gifter sig med mænd, de både tænder

Fra : PerX ...

Dato : 23-09-03 02:30

In article <bka6u0$5bi$1@dknews.tiscali.dk>, sabina@mandezonen.dk says...

> [...]
> det andet er sku for omstændigt og besværligt*G*
> dog vil jeg sige at selve den bemærkning du nævner herover måske lige er i

"Jeg kan ikke finde min yndlingsbamse, må jeg holde om dig i nat i
stedet?"

> jeg foretræker dem der er pakket ind i et kompliment ;)

"Lækker kjole - den vil se godt ud på mit soveværelsegulv" *G*

Fra : Thomas

Dato : 15-09-03 18:44

Machoman <machoman@dontfuckmebaby.dk> wrote in message news:<
> Eller med 1½ liters flaske her
>
> http://dpds.net/?0000E5

Ja, de billeder overskrider nok den grænse, hvor det ikke er pikant længere.

VH

Thomas

Fra : Poul Simon

Dato : 06-09-03 06:07

Vedr."colapige" er disse anvendbare
http://www.pussyland.net/partners/272374/index67.html
...men er der ikke nogen, som kender adresser til noget, der er meget
skrappere?
Jeg har en kvindelig kontakt i Kenya, som er helt vild med den slags. Hun
beder mig hjælpe sig med at finde billeder af piger, der stikker de største
tænkelige ting op. Problemet er, at hun ikke kan download alt p.g.a. gammel
computer. Jeg ændrer dem gerne til hendes format, hvis jeg kan finde nogle
flere end dem, jeg allerede har sendt hende. Adressen vil være velkommen på
sådanne sider.

Fra : Dan MOrtensen

Dato : 06-09-03 13:29

> [...]
>flere end dem, jeg allerede har sendt hende. Adressen vil være velkommen på

Hmm, selvom det er en reklame for "mit site", så er der lidt her:

http://www.webgaden.dk/index.php?module=My_eGallery&do=showgall&gid=17

Jeg havde også den med coladåsen, men kan ikke lige finde den. Men jeg
leder lidt mere..

Fra : Bo

Dato : 06-09-03 20:23

> Jeg havde også den med coladåsen, men kan ikke lige finde den. Men jeg
> leder lidt mere..

prøv at spise en masse blommer og sid så på WC i 1½ time,
mon så ikke den dukker "op"

bo

Fra : Dan MOrtensen

Dato : 06-09-03 22:02

On Sat, 6 Sep 2003 21:22:37 +0200, "Bo" <gsx-r@ofir.dk> wrote:

>prøv at spise en masse blommer og sid så på WC i 1½ time,
>mon så ikke den dukker "op"

Ha, ha..

Den er fundet - som jeg har skrevet som svar til Nikolai.
Jeg fandt også en masse andet - men man må jo ikke reklamere her...

Fra : Ulrik Chr.

Dato : 06-09-03 22:15

"Bo" <gsx-r@ofir.dk> skrev i en meddelelse news:bjdbq1$3h5$1@sunsite.dk...

> prøv at spise en masse blommer og sid så på WC i 1½ time,
> mon så ikke den dukker "op"

Ellers kan svesker også afprøves

--
Ulrik Chr.

www.uac.dk
nettet@uac.dk

Fra : Andropov

Dato : 17-09-03 19:05

Sabina skrev:

>hørt!*G*
>jeg er faktisk en af de kvinder ;) faktisk foretrækker jeg langt den
direkte
>indgangsvinkel, både til forhold og onenighters*G*

Der er nok mange fyre som ville foretrække en direkte indgangsvinkel
til forhold. Men det virker nok ikke så godt ved ret mange
kvinder.....

Fra : Andropov

Dato : 18-09-03 17:21

Sabina skrev:

> [...]
kunne blive
>interesseret.... så er alt det andet kommet bagefter ;)

Mænd kan vel kneppe med næsten hvem som helst.
Men nogen typer kvinder passer bedre til en med deres væremåde.

> [...]
ventet
>på at jeg skulle tage det første skridt fordi han var for genert....

Fyre kan vel være bange for at skræmme kvinden væk ved at være for
direkte.
Netop fordi mange kvinder ikke kan lide det for direkte. Så det kommer
du så til at bøde for.

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 18-09-03 19:15

Andropov wrote:

> Mænd kan vel kneppe med næsten hvem som helst.

mange tak...... tror jeg nok.......
men derudover.... næææ.... eller ville du kneppe hvad som helst med en puls
og et par bryster?

> Men nogen typer kvinder passer bedre til en med deres væremåde.

sådan er det jo med alle....

> Fyre kan vel være bange for at skræmme kvinden væk ved at være for
> direkte.

nogle kan vel, men som udgangspunkt må jeg jo mene at det har mere med
fyrens selvtillid at gøre, end med kvinderne..... enten det eller valget af
kvinder......

> Netop fordi mange kvinder ikke kan lide det for direkte. Så det kommer
> du så til at bøde for.

jeg synes skam ikke jeg bødede for det... han var en sød fyr, og bestemt
ikke en jeg normalt ville betragte som genert, men i den pågældende
situation viste det sig at han faktisk helt bevidst blev hængene og drak
appelsinjuice hele natten, til trods for at han havde besluttet sig for at
tage tidligt hjem, udelukkende for at se hvad aftenen (og jeg) ville
bringe....... da det kom til stykket skete der såmænd ikke andet end lidt
intens kysseri i hans bil efter han havde kørt min veninde og jeg hjem, i
den totalt modsatte retning af hvor han boede ;)
indimellem er det faktisk også rart at være jægeren, frem for byttet ;)

Fra : Andropov

Dato : 18-09-03 22:39

Sabina skrev:

> Men jeg vil mene at de fleste mænd har tilrettelagt deres
> adfærdsmønster ud fra de fleste kvinders mindre direkthed.

>ellers er det kvindefrigørelsen der har nødsaget mændende til at
handle
>sådan*G*

Mænds reaktionsmønster er en kombination af de fleste kvinders mindre
direkthed og kvindefrigørelsen.

Tidligere før kvindefrigørelsen var det vel nærmest sådan at hvis
manden havde en bil så var det ham hun skulle giftes med groft sagt :)
Den gang var der ikke så mange som havde bil endnu.

>rent instinktivt og oprindeligt var selvtillid og styrke jo et must
hvis man
>ville have de gode kvinder*G*

Ja, og jo mere maskulin manden ser ud, tiltrækker han også flere
kvinder. Men stadigvæk skal han nok passe på ikke at gå for hurtigt
frem ved de fleste kvinder.

>ligesom brede hofter og fyldige bryster var det for mændende ;)

Ja, det er jo umiddelbart tiltrækkende for mandeøjne. Men alligevel
kan man jo godt falde for en kvinde som ikke ser lige sådan ud. Hendes
udstråling og væremåde betyder jo også noget.

> Det kommer til at gå ud over jer begge to.

hvordan??

I bliver jo ikke kærestepar. Så er det vel skidt for begge parter.
Men som sagt hvis man har nok at vælge imellem betyder det mindre.

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 18-09-03 22:54

Andropov wrote:

> Mænds reaktionsmønster er en kombination af de fleste kvinders mindre
> direkthed og kvindefrigørelsen.

jeg har lidt svært ved at se hvordan _mindre_ diskretion og kvindefrigørelse
rent faktisk har noget at gøre med mænds mindre direkte indgangsvinkel.....

> Tidligere før kvindefrigørelsen var det vel nærmest sådan at hvis
> manden havde en bil så var det ham hun skulle giftes med groft sagt :)
> Den gang var der ikke så mange som havde bil endnu.

du glemmer at se på det store billede.... for at bruge dit eksembel med
bilen.....
har man råd til at have bil i en tid hvor det ikke er udbredt, så er det
ensbetydende med at man har penge, at man er succesfuld, og dermed også har
selvtilliden i orden ;) og hvem vil ikke gerne have en selvsikker mand med
penge?

> Ja, og jo mere maskulin manden ser ud, tiltrækker han også flere
> kvinder. Men stadigvæk skal han nok passe på ikke at gå for hurtigt
> frem ved de fleste kvinder.

det er jeg ikke enig i*G* det er min oplevelse blandt de mænd jeg kender, at
dem der er selvsikre og direkte i deres indgangsvinkel til kvinder, scorer
flere kvinder, end de mænd der stiller sig afventende og håber....
disse mænd har så i sidste ende også nemmere ved at finde en kvinde de
harmonerer med på flere nivauer.......

> Ja, det er jo umiddelbart tiltrækkende for mandeøjne. Men alligevel
> kan man jo godt falde for en kvinde som ikke ser lige sådan ud. Hendes
> udstråling og væremåde betyder jo også noget.

bemærk mit "var"..... jeg snakker om oprindeligt... dengang hvor det betød
mest at manden kunne brødføde familien og at kvinden kunne føde børn........

> I bliver jo ikke kærestepar. Så er det vel skidt for begge parter.

hvorfor er det skidt for mig, når jeg aldrig har ønsket eller haft lyster i
den retning?

> Men som sagt hvis man har nok at vælge imellem betyder det mindre.

jeg har stadig svært ved at forstå hvorfor det skulle betyde noget for mig
når jeg ikke har haft følelser i klemme.... det allerværste jeg kan
forestille mig er at han bliver så snot fornærmet at han ikke kan se ud over
sin egen næsetip, og ikke gider have mere med mig at gøre, så det venskab
går fløjten, men helt ærligt, gør han det, så er han sku ikke værd at samle
på alligevel ;)

Fra : Henning

Dato : 19-09-03 08:40

Sabina Hertzum wrote:

> jeg har lidt svært ved at se hvordan _mindre_ diskretion og
> kvindefrigørelse rent faktisk har noget at gøre med mænds mindre
> direkte indgangsvinkel.....

Jeg er jo lidt af en Metussalem, jeg kan sagtens huske tiden før
1966 aligevel.

Dengang gik en pæn pige ( dem man giftede sig med ) ikke i
seng med en fyr de første 3-4 uger, hvis hun ville respekteres,
men hun skulle aligevel være parat til at dyrke petting og kysse i
gadedøre, når hun blev fulgt hjem, ellers blev hun lagt på is af
drenge-klikerne, som en gold-digger, der bare lod sig opvarte
og beverte, uden at give noget igen.

Der var så de andre piger, dem man bare bollede med, det
kostede kun et par øller samt entrebiletten til dansestedet,
eller evt. en biografbillet og snaks så var man sikker på at
få kørt den af i hende på vejen hjem.

Naturligvis betalte mændene for begge typer piger, men
vi vidste hvem der var tilgængelig for sex, dem havde vi
unge mænd ingen respekt for som mennesker eller kvinder,
for de var jo ikke til at stole på, de var parate til at lade
sig købe.

Som med dig, Sabina, så skete det ofte, at en " pæn pige"
aligevel lod sig forføre af en af tyrene, som var de mænd, der
var bedøvende lige glade med kvinderne og betragtede kvinder
som omvandrende onani-objekter, der bare skulle have pik
så hjernen blev mast flad mod kraniet, en sådan " Pæn pige"
mistede sin verdi som kæreste efter sådan et one night stand
og blev efterfølgende nød til at skifte omgangskreds, hvor
mændene ikke kendte til hendes eskapade, for at blive respekteret
og genvinde sin verdi som evt. kommende ægtefælle.

Det var fandeme ikke nemt at være pige, vi fyre lirede dem
op med petting, så benene exede under dem og pressede
dem groft og hensynsløst til at have sex lige fra den første
dag vi var i byen med dem, men gud nåde trøste dem, hvis
de gav efter, så var de ikke længere "pæne piger"

Når pigerne kunne stå imod og vente de 3-4 uger, havde de
"bevist" at de var til at stole på og når forholdet så aligevel
ikke holdt, var de stadig troværdige, for de var jo ikke "nemme"
Og deres x ville, selv hvor såret han end kunne være over
bruddet, aldrig påstå andet end hun var respektabel og
troværdig.

Pigerne tog enten ufaglært arbejde, eller blev kontorelever,
damefrisører, ekspedienter, sygeplejersker etc. etc. for
at få tiden til at gå og have råd til at købe smart tøj, men
så snart kirkeklokkerne havde ringet, blev de hjemmegående
husmødre, der opfyldte deres drøm om et dukkehjem, hvor
de kunne lege, far, mor og børn.

I 1966 kom P-pillen til Danmark, det væltede hele det gamle
mønster, pigerne kunne nu ikke længere blive gravide og så
ingen grund til længere at være seksuelt tilbageholdende, de
blev "nemme" men nu mistede de ikke længere deres verdi
ved at dyrke sex ved den første date, grunden til tingenes
tilstand før og efter var betinget af muligheden for graviditet,
den gang var faderskabs-sager noget af et lotterispil, bare
manden matchede 80% blev han udlagt som barnefadeder
og skulle betale ved kasse 1 de næste 18 år. eller gifte
sig med damen ( påtage sig sit ansvar ) det uanset pigen
måske havde haft flere partnere, hvor hun måske ikke vidste
hvem de var, hvor de boede eller hed etc. etc.

Da den fare var elimineret, blev alle piger respektable, for
nu kom manden jo ikke til at hænge på en unge, nu var det
de ærbare, pæne, tilbageholdende piger, der blev dumpet
som kedelige og uinteressante, frigide is-jomfruer, de unge
mænd ikke gad at spilde deres penge på, nu skulle der
fandeme kneppes, hvis pigen ville i byen, ok en "pæn pige"
kunne få lov at trække den til 3-4 date, men så heller ikke
længere, så blev hun kasseret og advarsler mod at have
noget med hende at gøre blev sendt af sted med jungle-
telegrafen. Hun er en parasit, der bare tager imod, uden
at give fuld valutta for pengene

De ældre, der var vokset op med besværet ved at få
deres seksuelle lyster dækket i deres teenager og før
ægteskabelige tilværelse, gik nærmest grassat og
par søgte par til konebytning, nogle gange blev
det til swinger partys, hvor flere par deltog og bollede
med hinanden på kryds og tværs, ikke minds kvinderne,
var vilde med at kunne dyrke sex og "indhente" al den
sex, de ikke som pur unge havde turde gennemføre,
uanset hvor stor lyst de havde haft til det dengang, De
følte sig på et eller andet plan snydt for noget, mændene
havde jo dengang lov til at bolle med enhver kvinde der
var villig, så der var både noget at indhente for kvinderne
og måske også at skabe ligevægt, hvad angik seksuelle
udfoldelser på linie med det mændene altid har haft lov
til at gøre *G*

Efter nogle år løb DET så ud i sandet og parrene fik
"raset ud", det blev så efterfulgt af den rabiate kønskamp,
hvor enhver mand skulle jordes og på grund af kønnet,
en blodig fjende, kvinderne tog på Ø-lejre, etc. etc.
var deres mænd utro når det passede dem, forlangte
skilsmise uanset omkostningerne for evt børn, for nu
skulle de realisere dem selv etc. etc. husk på, at mange
af disse kvinder var blevet gift fordi de skulle have et barn
og mindre fordi de elskede barnets fader, en enlig mor
var før i tiden socialt lige over luderne, så når en graviditet
var en realitet, var ægteskabet den eneste løsning for at
bevare, ja endog at hæve sig socialt.

Aborter dengang? NUL, illegale aborter slog masser af
kvinder ihjæl, eller gjore dem sterile, metoderne var f. eks.
at en strikkepind blev banket op i deres livmoder, så den
perforerede både livmoder og tarme, så hvis hun der efter
skulle have en changse for at overleve, måtte hun på
hospitalet, hvor hun nærmest blev mishandlet og behandlet
som det værdste skidt på jorden. En anden metode til illegal
abort, var indsprøjtning med stærk sæbevand, der nærmest
ætsede livmoderen indvendig og resulterede i arvæv, der
senere i livet betød, at befrugtede æg ikke kunne sætte sig
fast i livmoderens slimhinder med sterilitet til følge, den blideste
metode var at lægge et urin-kateder op gennem livmoder
halsen og ind i livmoderen, så der kom luft ind i den, det fik
vel i 40% af tilfældene fremkaldt en abort, med tit, livstruende
blødninger til følge

Det der skete fra slutningen af 60'erne og op, er først nu ved
at finde et leje, hvor kønnene har fundet "deres egne ben" og
kan begynde at fungere under de ændrede omstændigheder,
men har skabt en generation af mennesker, der føler frustration,
ikke kan finde ud af at fungere i de ændrede roller, skønt langt
de fleste mennesker lærte at tilpasse sig hen ad vejen og leve
op til de nye krav og forventninger til hinanden som køn og nye
funktioner i disse roller

Men som dengang: Det er de hensynsløse, dumme svin til mænd,
der scorer mest fisse *GGG*
Vores basale arv fornægter sig ikke, det er de stærke hanner,
kvinderne instinktivt ønsker at formere sig med, og så kommer
de empatiske mænd ind i billedet når afkommet skal opfostres
og beskyttes og drages omsorg for *G*
( den stærke han, er ude for at score mere fisse og har ikke
tid til at være far )

MVH
Henning

Fra : Andropov

Dato : 19-09-03 15:04

"Henning" <h2m@madsen.mail.dk> wrote in message news:<3f6ab2b2$0$97161

> Der var så de andre piger, dem man bare bollede med, det
> kostede kun et par øller samt entrebiletten til dansestedet,
> eller evt. en biografbillet og snaks så var man sikker på at
> få kørt den af i hende på vejen hjem.

Det lyder så grimt alt det der snak med et hul at få den kørt af i.
Der findes jo mænd og kvinder som har lyst til noget fri sex. Se
f.eks. swingerklubber....

Fra : Henning

Dato : 20-09-03 14:06

> Det lyder så grimt alt det der snak med et hul at få den kørt af i.
> Der findes jo mænd og kvinder som har lyst til noget fri sex. Se
> f.eks. swingerklubber....

Jeps, men tænk lige på hvordan moralen var før P-pillernes
fremkomst i Danmark, dengang var der ikke plads til fri sex.
Dengan som nu er der en stor del dobbeltmoral i synet på mænds
og kvinders frie sexliv

MVH
Henning

Fra : Andropov

Dato : 19-09-03 00:31

Sabina skrev:

> Men kvinderne var jo afhængige af mandens indtægt før de kom ud på
> arbejdsmarkedet. Så hvad manden tjente betød en hel del tidligere hen.
> Så mænd havde lidt mere styr på kvinderne den gang om man så må sige.

>ja og??
>jeg har stadig svært ved at se sammenhængen...... dels er samfundet
ændret
>en del siden dengang og dels er kvinderne indstilling ændret en del
siden
>dengang.......

Jeg tror ikke rigtig jeg kan komme det nærmere.

>og allervigtigtst så er den alder man havde når man blev
>gift, jo røget et godt hak opad siden dengang.......

Jo, i dag lever man jo tit bare sammen uden at være gift.

>måske fordi kvinder er
>mere obs på at der skal mere til end en mand der kan tjene penge og
betale
>regninger.......
>ligesom mænd er blevet obs på at der skal mere til end en
>kvinde der kan lave mad og føde børn.......
>dertil kommer det faktum at alle parter ikke "gider" kæmpe så meget
for
>kærligheden mere...... eller at de er blevet mere krævende end de var
>før.......

Det er ligesom at kvinderne er blevet mere krævende med parforholdet
efter at de efterhånden er selvforsørgende.

>tidligere var det jo fint hvis man bare kunne fungere sammen, og hvis
man
>endda var så heldig at blive ven med sin partner når børnene var
blevet
>store, så var lykken jo gjort, for så blev man ikke ensom i sit
>otium........ sådan er det jo bestemt ikke mere i dag ;)

Nok også fordi man har fået kortere arbejdstid. Tidligere orkede
manden ikke mere når han endelig var kommet hjem fra arbejde og havde
læst avisen.

I dag er der kommet mere fokus på sex og forskellige stillinger og om
kvinder får noget ud af seksuallivet.

> Men de kvinder som bliver scoret kan jo også være dem som foretrækker
> det mere direkte....

>det kan de sagtens, men hvis de bliver scoret af den direkte facon så
må de
>jo også mene der er noget appelerende ved det ;)

Ja.

> de
>
> Ja, de disse mænd finder en kvinde de harmonerer med fordi hun er
> direkte ligesom de selv er. Ikke fordi at der er noget negativt i det
> sådan skal det ikke forstås.

>eller finder en kvinde der er deres direkte modsætning og som giver
dem det
>de har behov for....

Ja selv om hun foretrækker det direkte som han kan de godt være
modsætninger på mange andre områder.

> Men tidligere var kvinder jo også kraftigere og fedt sætter sig blandt
> andet også på brysterne. Så der må have været flere kvinder med store
> bryster tidligere.

>ej ved du hvad.... hvor har du dine informationer fra?

Ja, nu på det sidste er vi begyndt at få amerikanske tilstande i
Danmark med fedme. Men vi har jo da haft en periode hvor det var in at
være tynd, i modsætning til 50'erne hvor en husmor godt måtte være
rund, som en anden tyrkisk husmor er den dag i dag.
F.eks. for 20 år siden var der ikke så mange tykke mennesker i dag og
da var arbejdet allerede blevet mere stillesiddende....

>vores levevis
>generelt set er blevet mere stillesiddende og "afslappet" end
nogensinde
>før.......

Ja, arbejdet er blevet mere stillesiddende og mindre hårdt fysisk
fordi der er diverse kraner og andre hjælpemidler.

> ud over
>
> Der kan man måske være nogen som ikke er interesseret i venskab men
> kun i kærlighed....

>så kan jeg jo kun sige at hvis man ikke er i stand til at elske en
ven,
>hvordan skal man så kunne elske en kæreste??

Men jeg tror det er lidt forskelligt om mænd bevarer venskab med
kvinder som de eventuelt har været kærester med.

>hvis man ikke er i stand til at tilgive en man påstår man er
forelsket i,
>for noget som vedkommende ikke har nogen indflydelse på, hvordan kan
man så
>påstå at man kun er interesseret i kærlighed?

Det kan være at manden f.eks. helst ikke vil have venskab fordi han
har fundet en ny kvinde og for at det ikke skal blive noget roderi med
jalousi.

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 19-09-03 01:02

Andropov wrote:

> Jo, i dag lever man jo tit bare sammen uden at være gift.

ja og skifter partneren ud og får børn med flere forskellige og jeg kunne
blive ved ;)

> Det er ligesom at kvinderne er blevet mere krævende med parforholdet
> efter at de efterhånden er selvforsørgende.

og mændende er bare uskyldige ofre?

> I dag er der kommet mere fokus på sex og forskellige stillinger og om
> kvinder får noget ud af seksuallivet.

ja da.... og er det så underligt?

> dem det
>
> Ja selv om hun foretrækker det direkte som han kan de godt være
> modsætninger på mange andre områder.

bare fordi hun måske ikke foretrækker den metode, kan det jo godt være det
virker alligevel ;)

> [...]
> være tynd, i modsætning til 50'erne hvor en husmor godt måtte være
> rund, som en anden tyrkisk husmor er den dag i dag.

der erjo forskel på hvad der er in og på hvordan den generelle befolkning
er......
i dag er det feks også in at være slank, (dog med lidt bløde former ala JLo)
men ikke desto mindre er en stor del af befolkningen overvægtige.......

> F.eks. for 20 år siden var der ikke så mange tykke mennesker i dag og
> da var arbejdet allerede blevet mere stillesiddende....

for bare 20 år siden var computerverdenen ikke helt så udbredt som den er i
dag...
der er sket meget inden for de sidste 20 år.. nok mere end du umiddelbart
tror.......

en undersøgelse siger: "Forekomsten af fedme er størst blandt de 25-66-årige
mænd, mens stigningen i fedme har været størst hos de 16-24-årige, svarende
til en næsten fordobling (90%) hos de unge mænd og 66% hos unge kvinder i
perioden 1987-1994 (Kjøller et al., 1995)."
"at der i dag er ca. 340.000 fede danskere (BMI > 30 kg/m²), hvilket er
næsten 100.000 flere end for blot ti år siden."
"Rapporten viser, at der i mange vestlige lande er sket en fordobling i
antallet af fede i løbet af de sidste 20-30 år."

> Ja, arbejdet er blevet mere stillesiddende og mindre hårdt fysisk
> fordi der er diverse kraner og andre hjælpemidler.

og fordi de stillesiddende job er blevet mere udbredte, og fordi at
samlebåndsarbejde er blevet nemmere og hurtigere uden menneskelig
indflydelse......

> ven,
>
> Men jeg tror det er lidt forskelligt om mænd bevarer venskab med
> kvinder som de eventuelt har været kærester med.

nu snakker jeg jo om en person de har følelser for, men ikke har været i
forhold med...... endnu......

> forelsket i,
>
> Det kan være at manden f.eks. helst ikke vil have venskab fordi han
> har fundet en ny kvinde og for at det ikke skal blive noget roderi med
> jalousi.

igen, jeg snakker udelukkende om en person man er interesseret i men ikke
tidligere har været involveret med.......
jalousi i den retning vil ikke blot være ubegrundet men også ulideligt for
personen der føler det, da den ikke har nogen som helst berettigelse......

Fra : PerX ...

Dato : 23-09-03 03:54

In article <bkdh0r$g48$1@dknews.tiscali.dk>, sabina@mandezonen.dk says...

> der erjo forskel på hvad der er in og på hvordan den generelle befolkning
> er......
> i dag er det feks også in at være slank, (dog med lidt bløde former ala JLo)

Med tryk på 'lidt'...

> men ikke desto mindre er en stor del af befolkningen overvægtige.......

Fordi man ikke fokusere på det emotionelle kun 'spis mindre og dyrk
motion'

> en undersøgelse siger: "Forekomsten af fedme er størst blandt de 25-66-årige

En dejlig snæver gruppe *G*

> [...]
> "Rapporten viser, at der i mange vestlige lande er sket en fordobling i
> antallet af fede i løbet af de sidste 20-30 år."

WHO lavede en projektion (dvs hvis udviklingen fortsatte som nu) over den
mest udbredte dødsårsag om 20 år. Det var hjerte problemer, på
andenpladsen kom *selvmord* - spooky, men det siger måske noget om
grunden til den første grund.

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 19-09-03 11:59

> Det er ligesom at kvinderne er blevet mere krævende med parforholdet
> efter at de efterhånden er selvforsørgende.

Eller kræver noget andet. Det virker nu meget rimeligt, at de kan stille
flere krav, når omkostningerne ved at forlade parforholdet er overskuelige.

> Nok også fordi man har fået kortere arbejdstid.

Det er nu en sandhed med modifikationer.

> Tidligere orkede manden ikke mere når han endelig var kommet
> hjem fra arbejde og havde læst avisen.

Jeg kan ikke lige se, hvad det har at gøre med det seksuelle. Så vidt jeg
ved, var der flere børn i en typisk familie tidligere, end der er nu. Det
kan skyldes, at familien nu har overskud til at have fritidsaktiviteter
udenfor hjemmet, samtidig med det er blevet lettere at planlægge, hvornår
man vil have børn og hvor mange, man vil have.

> I dag er der kommet mere fokus på sex og forskellige stillinger og om
> kvinder får noget ud af seksuallivet.

Det ved jeg så ikke noget om i sagens natur.

Med venlig hilsen
Børge

Fra : Andropov

Dato : 18-09-03 23:27

Sabina skrev:

> [...]

også har
>selvtilliden i orden ;) og hvem vil ikke gerne have en selvsikker

Ja, det skader nok ikke ens selvtillid at være højt på strå (være i de
højere lønklasser). Men han kan jo være kommet op i de højere
lønklasser ved nedarvet klogskab bl.a.

> [...]

> I bliver jo ikke kærestepar. Så er det vel skidt for begge parter.

>hvorfor er det skidt for mig, når jeg aldrig har ønsket eller haft

Jeg synes ligesom jeg har forklaret hvad der er at forklare. At det
ikke betyder så meget for dig hvis du har nok at vælge imellem, ellers
kunne du nok være træt af det.

>jeg har stadig svært ved at forstå hvorfor det skulle betyde noget
for mig
>når jeg ikke har haft følelser i klemme....

Men hvis vi nu teoretisk siger at du aldrig fandt en kæreste på grund
af andre kvinders mindre direkthed og dermed ikke nåede dertil at få
følelser i klemme. Så ville det vel ikke være så smart. Men nu ved jeg
som sagt godt at du har haft nok at vælge imellem alligevel så det
betyder ikke så meget.

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 18-09-03 23:56

Andropov wrote:

> [...]

en del siden dengang og dels er kvinderne indstilling ændret en del siden
dengang....... og allervigtigtst så er den alder man havde når man blev
gift, jo røget et godt hak opad siden dengang....... måske fordi kvinder er
> [...]

> bryster tidligere.

ej ved du hvad.... hvor har du dine informationer fra?
kvinder (og mænd) er i dag væsentligt kraftigere end før i tiden....... ud
fra det ganske simple perspektiv at arbejdspladserne i dag er langt MINDRE
fysisk krævende end de var for bare 100 år siden...... at vores levevis
generelt set er blevet mere stillesiddende og "afslappet" end nogensinde
før.......

prøv feks at læse dette her :
http://216.239.51.104/search?q=cache:-W3M1V1Wu10J:www.maxim.dk/pdf/Fedttab_O
vervaegtig.pdf+gennem+tiden+overv%C3%A6gt&hl=da&ie=UTF-8

> Jeg synes ligesom jeg har forklaret hvad der er at forklare. At det
> ikke betyder så meget for dig hvis du har nok at vælge imellem, ellers
> kunne du nok være træt af det.

hvis det var noget jeg var træt af så ville jeg jo nok forsøge at ændre
det........

> [...]
> følelser i klemme. Så ville det vel ikke være så smart. Men nu ved jeg
> som sagt godt at du har haft nok at vælge imellem alligevel så det

igen. hvis det var noget der forhindrede mig i at opnå det jeg gerne ville,
så ville jeg klart vælge en anden vej...... men som situationen nu er, så
har jeg stadig svært ved at se problemet ;)

> [...]

for noget som vedkommende ikke har nogen indflydelse på, hvordan kan man så
påstå at man kun er interesseret i kærlighed?
venskab er også kærlighed....... ikke romantisk kærlighed, men stadig et
forhold hvor man giver og tager og hvor man skal pleje forholdet......
jeg mener stadig at hvis en ven ikke kan se ud over sin egen næsetip i denne
sag, så er det ikke en person jeg ønsker som ven..... jeg kunne personligt
ikke drømme om at gøre noget for at skubbe den person væk, og jeg ville
under alle omstændigheder forsøge at forklare det så pænt som muligt.... og
kan det ikke accepteres, så er det altså bare too bad......

Fra : Andropov

Dato : 18-09-03 18:19

Gitte skrev:

> [...]
>godt flirte med hinanden senere hen - faktisk tror jeg det er vigtigt
>for et forhold, at man bliver ved med at flirte for hinanden.... Så

Der er ligesom en gammeldags myte med at hvis kvinder har for hurtigt
sex med mænd så bliver manden nok ikke forelsket i dem. Men jeg tror
ikke den holder i virkeligheden.

Fra : Andropov

Dato : 18-09-03 19:43

Sabina skrev:

> [...]

>mange tak...... tror jeg nok.......
>men derudover.... næææ.... eller ville du kneppe hvad som helst med

Ja, stort set.

> [...]

med
>fyrens selvtillid at gøre, end med kvinderne..... enten det eller

Der er selvfølgelig fyre som er generte. Men der er fyre som ikke er
generte men som går langsomt frem for ikke at skræmme kvinden væk,
fordi at flertallet af kvinder vil blive skræmte.

> [...]

>den totalt modsatte retning af hvor han boede ;)
>indimellem er det faktisk også rart at være jægeren, frem for byttet

Nu er det selvfølgelig ikke sikkert at lige dit specialtilfælde passer
ind i teorien. Men generelt vil jeg mene at du kommer til at bøde i
nogle tilfælde for dine kvindefællers reaktionsmønster.

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 18-09-03 20:07

Andropov wrote:

> en puls
>
> Ja, stort set.

hmmmmmm ok hvad så med hende her?
http://fotm.rotten.com/fotm/god-please-no.html
hun burde stadig kunne dække kriterierne ;)

> [...]
> generte men som går langsomt frem for ikke at skræmme kvinden væk,
> fordi at flertallet af kvinder vil blive skræmte.

jamen de findes skam også....... desværre vil den type fyre ret hurtigt
blive enten sorteret fra eller blive "branded" som vennemateriale for mit
vedkommende.....
jeg har flere gange måtte tage en snak med en mandlig ven som havde følelser
for mig, men som havde ventet for længe og jeg til sidst overhovedet ikke
kunne betragte som andet end en ven.....

> hjem, i
> ;)
>
> Nu er det selvfølgelig ikke sikkert at lige dit specialtilfælde passer
> ind i teorien.

det gør det sikkert ikke*G* mig og mine oplevelser passer sjældent ind i
teorien ;) hvorfor jeg også efterhånden er af den overbevisning at teori er
udemærket nok, men langt fra afgørende i alle tilfælde.....

> Men generelt vil jeg mene at du kommer til at bøde i
> nogle tilfælde for dine kvindefællers reaktionsmønster.

hvis jeg kommer til at bøde, så tror jeg sjældent jeg kommer til at opdage
det... nok snarere tværtimod da jeg jo ikke gider have de mænd der holder
sig tilbage ;)
på sigt tror jeg nærmest det hele går op i en højere enhed ;)

Fra : Andropov

Dato : 18-09-03 20:22

Sabina skrev:

> en puls
>
> Ja, stort set.

hmmmmmm ok hvad så med hende her?
>http://fotm.rotten.com/fotm/god-please-no.html
>hun burde stadig kunne dække kriterierne ;)

Vist godt jeg fik skrevet stort set :)
Stort set er jo ikke alle.

> [...]

>for mig, men som havde ventet for længe og jeg til sidst overhovedet
ikke
>kunne betragte som andet end en ven.....

Ja, men det er jo så et tilfælde hvor du er kommet til at bøde for
andre kvinders mindre direkthed. Hvis andre kvinder havde samme
reaktionsmønster som dig havde fyren ikke ventet så længe og du ville
så have betragtet ham som mere end en ven.

> [...]
> nogle tilfælde for dine kvindefællers reaktionsmønster.

>hvis jeg kommer til at bøde, så tror jeg sjældent jeg kommer til at

Ja, du tænker nok ikke over det.

>nok snarere tværtimod da jeg jo ikke gider have de mænd der holder
>sig tilbage ;)
>på sigt tror jeg nærmest det hele går op i en højere enhed ;)

Ja, det betyder selvfølgelig ikke så meget for dig hvis der er nok af
bejlere alligevel.

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 18-09-03 20:37

Andropov wrote:
> hmmmmmm ok hvad så med hende her?
>
> Vist godt jeg fik skrevet stort set :)
> Stort set er jo ikke alle.

*G* nææææ men stadig...... et eller andet sted må der jo være en
grænse.......

> [...]
> reaktionsmønster som dig havde fyren ikke ventet så længe og du ville
> så have betragtet ham som mere end en ven.

så er spørgsmålet jo reelt hvem der bøder for hvad... bøder jeg for andre
kvinders reaktionsmønster, eller bøder han for andre mænds
reaktionsmønster??
den kan jo vendes begge veje rundt...... et eller andet sted i min fortid er
mit "yndlingsscoretrik" jo dukket op og har gjort så stort indtryk på mig at
andet ikke dur......

> [...]

"hastighed" om du vil*G*

> Ja, det betyder selvfølgelig ikke så meget for dig hvis der er nok af

jeg har ikke haft problemer i den retning, heldigvis...... men jo, nogle
enkelte er blevet sorteret fra, men spørgsmålet er så om de ikke ville være
blevet det helt naturligt med mig, når deres rigtige personlighed kom frem
;)

Fra : Henning

Dato : 19-09-03 06:39

Andropov wrote:

> hmmmmmm ok hvad så med hende her?
>
> Vist godt jeg fik skrevet stort set :)
> Stort set er jo ikke alle.

Herre Gud *G* Hun er sgu da sød, ingen tænder
til med, så hun kan virkelig give et blow job *GGG*

MVH
Henning

Fra : Andropov

Dato : 18-09-03 20:57

Sabina skrev:

Andropov wrote:
> hmmmmmm ok hvad så med hende her?
>
> Vist godt jeg fik skrevet stort set :)
> Stort set er jo ikke alle.

>*G* nææææ men stadig...... et eller andet sted må der jo være en
>grænse.......

Alle hvis ikke hun ligner "klokkeren fra Notre Dame" som hende du
fandt ikke er langt fra at ligne :)

> [...]

andre
>kvinders reaktionsmønster, eller bøder han for andre mænds

Nu kan man selvfølgelig altid sige den med hvad kom først hønen eller
ægget.

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 18-09-03 22:14

Andropov wrote:

> Alle hvis ikke hun ligner "klokkeren fra Notre Dame" som hende du
> fandt ikke er langt fra at ligne :)

nej nej da, klokkeren havde jo en pukkel, det havde "grandma" da ikke*G*

> Nu kan man selvfølgelig altid sige den med hvad kom først hønen eller
> ægget.

ja og nej*G*

> [...]

> Det kommer til at gå ud over jer begge to.

hvordan??

> Det er så spørgsmålet om det ikke var der, du kom til at bøde for

jeg forstår ikke helt hvad du mener......

Fra : Andropov

Dato : 19-09-03 11:14

Sabina skrev:

> Det er ligesom at kvinderne er blevet mere krævende med parforholdet
> efter at de efterhånden er selvforsørgende.

>og mændende er bare uskyldige ofre?

Mændene hjælper mere til i hjemmet end tidligere hen. På trods af det
vil kvinder i dag i højere grad skilles.....

> I dag er der kommet mere fokus på sex og forskellige stillinger og om
> kvinder får noget ud af seksuallivet.

ja da.... og er det så underligt?

Nej, p-pillen har haft sin betydning.

> [...]

>til en næsten fordobling (90%) hos de unge mænd og 66% hos unge
kvinder i
>perioden 1987-1994 (Kjøller et al., 1995)."

Ja fedmen er blevet tiltagende inden for de sidste 20 år. Men fra ca.
70'erne er meget arbejde blevet lettere. Så fedmeperioden kunne lige
så godt være startet derfra hvis man skal følge din teori.....

> [...]
ulideligt for
>personen der føler det, da den ikke har nogen som helst

Men personen er måske skuffet over at det ikke blev til mere en
venskab og ønsker så ikke det.

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 19-09-03 11:51

> Mændene hjælper mere til i hjemmet end tidligere hen. På trods af det
> vil kvinder i dag i højere grad skilles.....

Eller måske netop derfor - hvad ved jeg? For at være negativ kan det se ud
til, at mange kvinder finder sammen med mænd, som virker spændende, men som
bliver for kedelige, når de samme kvinder har "opdraget" dem til at lægge de
manerer fra sig, som gjorde dem spændende. Retfærdigvis skal det nævnes, at
der også er eksempler på, at mange mænd fralægger sig deres gode manerer,
når de mener, den hellige grav er vel forvaret, fordi de har fundet kvinden
i deres liv.

> Men personen er måske skuffet over at det ikke blev til mere en
> venskab og ønsker så ikke det.

Enig.

Med venlig hilsen
Børge

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 19-09-03 12:39

Andropov wrote:

> Mændene hjælper mere til i hjemmet end tidligere hen. På trods af det
> vil kvinder i dag i højere grad skilles.....

du svarede ikke på mit spørgsmål..... er mænd uskyldige ofre i denne
sammenhæng??
ja, mænd hjælper mere til i hjemmet, men det skyldes jo i lige så høj grad
at kvinderne nu også arbejder uden for hjemmet....

> Ja fedmen er blevet tiltagende inden for de sidste 20 år. Men fra ca.
> 70'erne er meget arbejde blevet lettere. Så fedmeperioden kunne lige
> så godt være startet derfra hvis man skal følge din teori.....

hvis du skal kigge i den retning så skal du helt tilbage til
industriualiseringen..... samlebåndsarbejde og deslige er jo ikke først
startet op i 70'erne......
og vi skal jo ikke kun kigge på arbejdsmarkedet, men også på det faktum at
der er kommet flere biler på gaden, det er ikke længere et "velfærds"symptom
at have en bil, det er faktisk allemandseje..... lige som tv og efterhånden
også computere......
alle disse ting sammeholdt med supermarkeder er med til at gøre at vi alle
bliver større og større.......
derudover er det ikke "min" teori...... men sundhedsstyrelsens... du kan se
den her: http://www.sst.dk/publ/publ1999/fedme/Sektion2.htm

> ulideligt for
>
> Men personen er måske skuffet over at det ikke blev til mere en
> venskab og ønsker så ikke det.

så er det den persons valg...... det har stadig intet med mig som sådan at
gøre, da jeg ingen magt har over den persons følelser, udover det ansvar jeg
har for bevidst at såre den person......

Fra : Andropov

Dato : 19-09-03 13:01

Sabina skrev:

> [...]
> vil kvinder i dag i højere grad skilles.....

>du svarede ikke på mit spørgsmål..... er mænd uskyldige ofre i denne

Der findes nok nogen få neandertalmænd som stadig opfører sig som vi
ikke er kommet forbi 1968.

>ja, mænd hjælper mere til i hjemmet, men det skyldes jo i lige så høj
grad
>at kvinderne nu også arbejder uden for hjemmet....

Ja, det har også betydning.

> [...]

"velfærds"symptom
>at have en bil, det er faktisk allemandseje..... lige som tv og

Men bilen som du skriver blev jo også først allemandseje i 70'erne og
den gang var folk ikke så fede....

>alle disse ting sammeholdt med supermarkeder er med til at gøre at vi
alle
>bliver større og større.......

Men vi behøves vel ikke at blive federe fordi supermarkederne bliver
større.....

Det er som jeg tidligere har skrevet nok også en vigtig grund at vi
har fået amerikanernes burgerkultur herover.

>derudover er det ikke "min" teori...... men sundhedsstyrelsens... du
kan se
>den her: http://www.sst.dk/publ/publ1999/fedme/Sektion2.htm

Ja de skriver at vi er blevet federe inden for de sidste 20 år og
stadig har stillesiddende arbejde.
Men folk kunne jo lige så godt være blevet fede allerede fra 70'erne
så.

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 19-09-03 13:26

Andropov wrote:

> Der findes nok nogen få neandertalmænd som stadig opfører sig som vi
> ikke er kommet forbi 1968.

og igen undgår du at svare på mit spørgsmål*G*

> først
> faktum at
>
> Men bilen som du skriver blev jo også først allemandseje i 70'erne og
> den gang var folk ikke så fede....

ifølge vejdirektoratet er biltrafikken blevet noget nær fordoblet siden bare
1984.... kik engang her:
http://www.vd.dk/wimpdoc.asp?page=document&objno=62874
ligesom der bliver færre og færre personer i den enkelte bil..... og det
faktum at der er sket en kraftig vækst i antallet af biler pr. 1000
indbyggere - fra 282 biler i 1981 til 361 biler i 2001 - eller ca. 30 %, er
der noget der tyder kraftigt på at der er sket væsentlige ændringer siden
1970'erne......
og bare fordi det startede der, så er der stadig noget der hedder
tilvænning, og det kan tage så lang tid som 20-30 år før folk betragter det
som noget man "bare gør"......

> Men vi behøves vel ikke at blive federe fordi supermarkederne bliver
> større.....

måske ikke, men du må da også kunne indse at med supermarkederne er kommet
dybfrost-fastfood, og det er for MANGE alt andet lige noget nemmere at gribe
en pizza i køledisken og knalde den i ovnen, end det er at bage den fra
scratch....

> Det er som jeg tidligere har skrevet nok også en vigtig grund at vi
> har fået amerikanernes burgerkultur herover.

det er da utvivlsomt en faktor, men på mig lyder det nærmest som en slags
"jamen det er ikke min skyld"undskyldning........ det er for nemt at pege
fingre, i stedet for at erkende at sådan er det, og så tage den
derfra.......

> Ja de skriver at vi er blevet federe inden for de sidste 20 år og
> stadig har stillesiddende arbejde.
> Men folk kunne jo lige så godt være blevet fede allerede fra 70'erne
> så.

jamen jeg vil da gerne se de undersøgelser du helt sikkert må tale om.....
eller baserer du det bare i hvad du lige synes?

Fra : Andropov

Dato : 19-09-03 20:46

Sabina skrev:

> [...]
> alligevel en vis mængde skilsmisser hvor kvinderne har bedt om
> skilsmisse i 78% af tilfældende.

>jeg har undersøgt sagen lidt, og faldt i processen over dette site :
>http://www.mandens.dk/mtm_se.asp?Soegeord=Hvem%20der%20siger%20farvel
>som forsøger at belyse hvorfor kvinder oftere søger skilsmisse.....
>der nævnes flere muligheder, som feks at mændene er bange for at
miste
>børnene, at mændende ikke ønsker at svigte, og så videre og så
videre....
>det er jo også noget der bør tages i betragtning....

Jo, mændene er da bange for at miste børnene.

> [...]

>"The only time he pays attention to me is when he wants sex."
>"He is never there for me when I need him the most."
>"When he hurts my feelings he doesn't apologize."
>"He lives his life as if we weren't married; he rarely considers me."
>"We're like ships passing in the night, he goes his way and I go
mine."
>"My husband has become a stranger to me, I don't even know who he is
>anymore."
>"He doesn't show any interest in me or what I do."

>det kan godt være at mændene ikke alene er årsag, men et eller andet

Ja, men mændene kunne nok sige noget tilsvarende i de 22% hvor de
beder om skilsmisse.

> Men de folk som lever i dag har jo ikke været afhængig af nikotin i
> 500 år. Så det drejer sig vel mere om at have rygrad som ung og ikke
> bare ryge for at være in og smart. Desuden burde man forbyde
> rygevarer. Det kunne jo hjælpe dem som ikke har rygrad.

>enig, hvilket vi også ser mere og mere...... men igen, for omkring
40-50 år
>siden vidste man jo ike hvad man ved i dag, og det er jo netop dem
der har
>røget i så mange år, der nu sagsøger tobaksfirmaerne....

Man vidste alligevel noget for 40-50 år siden. Men der er måske skjult
lidt og ikke nævnt nogle stoffer i cigaretterne. Det er vidst lidt
teknisk. Men jeg mener at man selv den gang ikke var i tvivl om at det
ikke var sundt at ryge.

> Ja, unge starter jo som regel for at være med på noderne og være
> smart. Men ret hurtigt viser det sig at være en dårlig vane som de så
> er blevet afhængig af.
> Jeg ryger ikke selv så jeg kan jo godt være lidt hellig :)

>me too*G* og faktisk synes jeg det er ret ufedt og kikset at sidde og
sutte
>på en klistret pind med visne blade og papir omkring.......

Ja, piberøg lugter så lidt bedre.
Men har aldrig følt mig fristet til at ryge.

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 19-09-03 21:39

Andropov wrote:
> miste
>
> Jo, mændene er da bange for at miste børnene.

men åbenbart ikke bange nok til at ville sørge for at samlivet fungerer
godt, ellers ville kvinderne jo ikke føle sig nødsaget til at søge
skilsmisse.....

> Ja, men mændene kunne nok sige noget tilsvarende i de 22% hvor de
> beder om skilsmisse.

hvad fortæller det dig så??
når 78% kvinder føler som nævnt ovenfor, og kun 22% mænd.... jeg synes det
sender et ret tydeligt signal om at mænd generelt ikke bekymrer sig helt så
meget om det som de burde......

> [...]
> lidt og ikke nævnt nogle stoffer i cigaretterne. Det er vidst lidt
> teknisk. Men jeg mener at man selv den gang ikke var i tvivl om at det

gjorde man?? jeg har igen undersøgt sagen lidt.
http://www.cancer.dk/tobak/tal+og+statistik/voksnes+rygevaner/index.asp
28 % af danskerne over 13 år ryger hver dag - 31 % af danske mænd og 26 % af
kvinderne. I alt ryger 31 % af danskerne, idet 3 % af danskerne ryger af og
til. Andelen af rygere i Danmark falder konstant og er nu på sit laveste
niveau siden 2. verdens-krig.

Skruer vi tiden tilbage til 1970, var det helt almindeligt, at unge røg. 50
% af drengene og 38 % af pigerne var rygere
I 1970'erne var det opfattelsen, at information og viden skaber en ny
adfærd. Bare rygerne fik tilstrækkelig med oplysning om rygningens skadelige
virkninger, ville de holde op af sig selv. Resultatet blev, at langt de
fleste mennesker efterhånden blev klar over, at rygning er farligt. Denne
viden ændrede dog ikke markant ved tobaksforbruget.

> Ja, piberøg lugter så lidt bedre.
> Men har aldrig følt mig fristet til at ryge.

jeg forsøgte mig engang fordi jeg jo hørte det dulmede nerverne, men efter 3
mdr som "festryger" (der aldrig inhalerede) droppede jeg det igen, for jeg
følte mig ganske simpelt latterlig*G*

Fra : Andropov

Dato : 19-09-03 22:15

Sabina skrev:

> [...]

fungerer
>godt, ellers ville kvinderne jo ikke føle sig nødsaget til at søge

Men det behøves jo ikke at være mandens skyld at hun søger skilsmisse.

> [...]

synes det
>sender et ret tydeligt signal om at mænd generelt ikke bekymrer sig

Tja, det kan jo være han synes at forholdet kører udmærket i de fleste
tilfælde.
Det kan være han ikke har tænkt over at hun f.eks. behøver mere
opmærksomhed.
Men det er jo heller ikke sikkert en kvinde opdager hvis en mand har
brug for mere opmærksomhed.

> [...]
> ikke var sundt at ryge.

>gjorde man?? jeg har igen undersøgt sagen lidt.

Det kan godt være at man i højere grad begyndte at fortælle om
rygningens skadelige virkninger i pjecer. Men man har også tidligere
kunne læse i bøger om nikotinens skadelige virkninger. Jeg synes at
kunne huske noget om det fra tvudsendelser om rygning. Men Henning må
f.eks. også kunne huske om de vidste i hans skoletid om rygning var
sundhedsskadeligt.

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 20-09-03 01:31

Andropov wrote:
> fungerer
>
> Men det behøves jo ikke at være mandens skyld at hun søger skilsmisse.

nej, men eftersom utroskab feks er den primære årsag til direkte skilsmisser
(dvs uden seperation) og det er kvinderne der søger det, så er det vel ret
sansyneligt at det er mændende der er utro.... men sjovt nok viser en gallup
undersøgelse fra 80'erne at kvinderne i hovedstaden tager problemet lidt
mere afslappet ;) men åbenbart ikke afslappet nok til at ville se gennem
fingre med det....

> synes det
>
> Tja, det kan jo være han synes at forholdet kører udmærket i de fleste
> tilfælde.

det kan da godt være..... men det er jo ikke ensbetydende med at konen synes
det.....

> Det kan være han ikke har tænkt over at hun f.eks. behøver mere
> opmærksomhed.

sikkert ikke, men hvem siger også at det er den manglende opmærksomhed der
er problemet?

> Men det er jo heller ikke sikkert en kvinde opdager hvis en mand har
> brug for mere opmærksomhed.

det synes jeg egentlig siger skræmmene meget...... hvis et forhold er så
"overfladisk" at manden ikke opdager der er noget rivende galt, er det så
ikke på tide at kigge det efter i sømmene?

> [...]
> kunne huske noget om det fra tvudsendelser om rygning. Men Henning må
> f.eks. også kunne huske om de vidste i hans skoletid om rygning var

jeg har prøvet at søge på det, og det eneste jeg kan finde er informationer
der vedbliver med at sige at antallet af rygere er faldet støt og roligt
siden midten af 70'erne..... hvilket må tyde på at en smule af 70'ernes
oplysningskampanger må have virket.......

Fra : Andropov

Dato : 19-09-03 13:43

Sabina skrev:

> er mænd uskyldige ofre i denne sammenhæng??

> Der findes nok nogen få neandertalmænd som stadig opfører sig som vi
> ikke er kommet forbi 1968.

>og igen undgår du at svare på mit spørgsmål*G*

En neandertalmand mener jeg en som ikke vasker op og støvsuger og den
slags og kan på den måde hver skyld i at konen vil skilles. Men går ud
fra at der ikke er så mange af den slags mænd tilbage....

> [...]
> den gang var folk ikke så fede....

>ifølge vejdirektoratet er biltrafikken blevet noget nær fordoblet

Det kan være. Men der kom i hvertfald mange nye bilejere til i
70'erne.

> [...]
%, er
>der noget der tyder kraftigt på at der er sket væsentlige ændringer

Jeg tør da ikke afvise at det også kan have betydning. Men tror du
ikke at burgerkulturen som er kommet til os fra USA er en del af
årsagen til den voksende fedme i befolkningen ?

> [...]
> større.....

>måske ikke, men du må da også kunne indse at med supermarkederne er

Men det er så noget af den burgerkultur vi har importeret.

>det er da utvivlsomt en faktor, men på mig lyder det nærmest som en
slags
>"jamen det er ikke min skyld"undskyldning........

Men sådan er der så meget. Nogle rygere kræver jo også erstatning selv
om de har røget i 30 år og lige så længe har vidst at det var
sundhedsskadeligt....

> [...]

om.....
>eller baserer du det bare i hvad du lige synes?

Jeg kan huske at have set at bilsalget steg meget fra 60'erne til
70'erne.
Det må kunne findes i tabeller ?

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 19-09-03 14:04

Andropov wrote:

> En neandertalmand mener jeg en som ikke vasker op og støvsuger og den
> slags og kan på den måde hver skyld i at konen vil skilles. Men går ud
> fra at der ikke er så mange af den slags mænd tilbage....

er det svært at læse mit spørgsmål?
jeg snakker ikke om neandertalmænd eller hvem der er skyld i at konen vil
skilles......
men om er mænd uskyldige ofre i denne sammenhæng??
alså i henhold til at kvinderne er blevet mere selvforsørgene og bevidste om
hvad de gerne vil have....
eller har de reelt haft noget at skulle have sagt i denne sammenhæng?

> Det kan være. Men der kom i hvertfald mange nye bilejere til i
> 70'erne.

muligvis, nu er jeg født midt i 70'erne, så jeg har ikek så voldsomt meget
tjek over det....

> Jeg tør da ikke afvise at det også kan have betydning. Men tror du
> ikke at burgerkulturen som er kommet til os fra USA er en del af
> årsagen til den voksende fedme i befolkningen ?

burgerkulturen er en del af den veldfærd vi så villigt har taget imod......
men nej, jeg mener ikke blindt at det udelukkende skyldes USA's
indflydelse.......

> Men det er så noget af den burgerkultur vi har importeret.

er det??

> Men sådan er der så meget. Nogle rygere kræver jo også erstatning selv
> om de har røget i 30 år og lige så længe har vidst at det var
> sundhedsskadeligt....

jamen så læner vi os bare tilbage og sagsøger McDonalds fordi de serverer os
mad vi selv beder om.......
man skal godt nok være usansyneligt naiv, for ikke at sige DUM for ikke at
indse at det er usundt og fedene at spise McD mad på fast basis.....
helt den samme fordel havde man ikke med tobakken da den har været i vesten
de sidste 500 år, og i en stor del af den tid blevet betragtet som noget der
var sundt og ligefrem medicinel i virkningen og Helt frem til 1947 blev
cigaretter i dele af Europa det brugelige betalingsmiddel... for ikke at
tale om den vane-effekt nikotin har.....

helt det samme kan man ikke sige om fedt og burgermad i den oplysningstid vi
i dag lever i.......

jamen så må du jo gå på jagt ;)

Fra : Henning

Dato : 20-09-03 14:20

"Sabina Hertzum" <sabina@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
om
> hvad de gerne vil have....
> eller har de reelt haft noget at skulle have sagt i denne sammenhæng?

Stil ikke spørgsmål som er du doven eller bare dum *GGG*

Er mande et uskyldigt offer? Ja vel er han så, men det er kvinden
i lige så høj grad!

Der er som jeg ser det kun een grund til at man vil skilles:
Man elsker ikke længere, når det sker, er partneren adfærd
i øvrigt bedøvende lige gyldig.

Det er som såda ikke en partners opførsel, partnerens større
eller mindre engagement i forholdet, der får det til at gå i
opløsning, men at man ikke længere elsker.

Jeg er ikke blind for at manglen på engagement kan føre
til at man ikke længere kan elske partneren, men det er
kærligheden der binder sammen og manglen på samme,
der skiller, eller hvad?

MVH
Henning

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 20-09-03 16:50

Henning wrote:
> "Sabina Hertzum" <sabina@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse

> Stil ikke spørgsmål som er du doven eller bare dum *GGG*

jeg må godt spille dum indimellem ;)

> Er mande et uskyldigt offer? Ja vel er han så, men det er kvinden
> i lige så høj grad!

gu fanden er han ej..... man kan ikke være et offer for en tilstand man selv
vælger........
og bild dig endelig ikke ind at mænd ikke selv vælger at gå ind i et forhold
med en moderne kvinde ;)

> Der er som jeg ser det kun een grund til at man vil skilles:
> Man elsker ikke længere, når det sker, er partneren adfærd
> i øvrigt bedøvende lige gyldig.

det ville være skønt hvis det var sådan i alle tilfælde, desværre er det
ikke sådan........

> Det er som såda ikke en partners opførsel, partnerens større
> eller mindre engagement i forholdet, der får det til at gå i
> opløsning, men at man ikke længere elsker.

man kan altså godt elske og tage afstand fra en handling alligevel......
ellers ville alle de skilsmisser pga utroskab jo ikke være der ;)

> Jeg er ikke blind for at manglen på engagement kan føre
> til at man ikke længere kan elske partneren, men det er
> kærligheden der binder sammen og manglen på samme,
> der skiller, eller hvad?

kærligheden kan også skille ad.....
der er jo mennesker derude der begår utroskab fordi de elsker deres partner,
og ikke kan forestille sig at partneren skal udføre alle de snavsede ting de
gerne vil lave med en kvinde...... der er også mennesker der elsker så
intenst at de ikke kan forestille sig at være sammen med andre end den ene
partner, men træder partneren så ved siden af så går det amok.......
der er mange muligheder......

men personligt synes jeg det er flot hvis man så klart kan skære igennem og
sige at kærligheden er det afgørende...... det tror jeg bare ikke det er i
den virkelige verden...

og i øvrigt henning.... har du glemt din saks ;)

[snip]

Fra : clawz

Dato : 21-09-03 09:06

hmm.. har fuldt lidt med.. og ikke helt alligevel..

har i fundet det videoklip.. med hende damen med dåsen ud af dåsen..
griner????
Jeg fandt det nemlig igår.. på en gammel cd-rom jeg havde liggende..

Out ClawZ

Fra : Henning

Dato : 21-09-03 22:40

Sabina Hertzum wrote:

> gu fanden er han ej..... man kan ikke være et offer for en tilstand
> man selv vælger........
> og bild dig endelig ikke ind at mænd ikke selv vælger at gå ind i et
> forhold med en moderne kvinde ;)

Mændene bliver fanget i en fælde og tvunget ind i forholdet
Fælden er en såkaldt sex-fælde, der gør at kun det nederste
hoved fungere på manden *GGG*

> man kan altså godt elske og tage afstand fra en handling
> alligevel...... ellers ville alle de skilsmisser pga utroskab jo ikke
> være der ;)

Skilsmisser på grund af utroskab sker nok mere på grund
af sårede følelser som så blokere for den kærlighed man
føler for den sårende part.

> men personligt synes jeg det er flot hvis man så klart kan skære
> igennem og sige at kærligheden er det afgørende...... det tror jeg
> bare ikke det er i den virkelige verden...

Fordi man ikke elsker længere, betyder det ikke at man af den
grund opgiver parforholdet, det kan i nogle tilfælde fortsætte
som et venskabsforhold,

> og i øvrigt henning.... har du glemt din saks ;)

Selv for gamle garvede klippere, kan der komme et hak,
eller blive overset en tot *GGG*

Så dig på TV

MVH
Henning

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 21-09-03 23:23

Henning wrote:

> Mændene bliver fanget i en fælde og tvunget ind i forholdet
> Fælden er en såkaldt sex-fælde, der gør at kun det nederste
> hoved fungere på manden *GGG*

det er jo immervæk hans eget ansvar ;)

> Skilsmisser på grund af utroskab sker nok mere på grund
> af sårede følelser som så blokere for den kærlighed man
> føler for den sårende part.

der skal en eller anden form for følelser til at man kan blive såret....
hvis man ikke elsker sin partner, bliver partneren ligegyldig, og dermed kan
han jo gøre hvad han vil uden at det sårer konen ;)

> Fordi man ikke elsker længere, betyder det ikke at man af den
> grund opgiver parforholdet, det kan i nogle tilfælde fortsætte
> som et venskabsforhold,

enig, men det kræver jo en vis form for baggrund og sympati at kunne gøre
det......

> Selv for gamle garvede klippere, kan der komme et hak,
> eller blive overset en tot *GGG*

;) det lærer man så af ;)

> Så dig på TV

uh*G* havde jeg en dårlig hårdag? ;)

Fra : nusle

Dato : 21-09-03 11:36

"Henning" <h2m@madsen.mail.dk> skrev i en meddelelse

Hej,

> Er mande et uskyldigt offer? Ja vel er han så, men det er kvinden
> i lige så høj grad!

Så må begge vel arbejde sammen om ikke længere at
være det, under de forudsætninger rammerne om deres
fælles liv nu engang giver (mht. samfundsstrukturer, øko-
nomi, boligforhold osv.).

> Der er som jeg ser det kun een grund til at man vil skilles:
> Man elsker ikke længere, når det sker, er partneren adfærd
> i øvrigt bedøvende lige gyldig.

Jeg kan gå med til, at er det først kommet dertil at man ikke
længere elsker, så _kan_ partnerens adfærd blive mere eller
mindre ligegyldig - men hvis kærligheden for en periode (eller
permanent) ikke længere er en del af forholdet, kan det at man
er gode ved hinanden alligevel, godt binde et par sammen i
sådan en grad, at de vælger deres "venskab" til og lever sådan
sammen resten af deres liv.

> [...]
> til at man ikke længere kan elske partneren, men det er
> kærligheden der binder sammen og manglen på samme,

Jamen, hvad er det der gør at kærligheden forsvinder?

Hvis det der slider sådan på kærligheden, at den til sidst
er væk, ikke tages i betragtning - er det så ikke at føre
sig selv bag lyset?

Man kan stille sig selv følgende spørgsmål:

Hvor længe kan man elske et menneske, der ikke er med
til at gøre livet bedre, men dårligere?

Tror nogle virkelig som udgangspunkt, at kærligheden er
en uendelig størrelse, som der ikke er behov for at værne
om og stedse gøde for at holde liv i/få til at gro?

Hvis nogle tror ovenstående, så forstår jeg meget bedre
nogle af de mekanismer jeg er stødt på i mit voksenliv.
Nemlig noget så banalt som, at når først et forhold menes
indledt (i mindre eller større udstrækning), så forsvinder
de søde ord, den opmærksomme lytter, den kærlige
hjælper og den lidenskabelige elsker. Og det skulle man
så vælge at leve foruden?

No way!

Idag har jeg som kvinde frihed.

Frihed til at træffe egne valg, til at stemme, til at tjene mine
penge selv - frihed til at forme mit eget liv.

Når jeg nu som kvinde har denne frihed - så vælger jeg
også, hvad der er/føles bedst for mig.

Simpelt kan mine valg (som jeg ville træffe dem) stilles op
sådan:

1. En mand der gør mit liv bedre og lettere (ligesom jeg
her det samme mål med min tilstedeværelse i hans liv)

2. At være alene

3. At være sammen med en mand der ikke bidrager til
at gøre mit liv bedre og lettere

Som det fremgår meget tydeligt af ovenstående, handler
det om at manden i relation til mig har en aktiv rolle, som
er defineret ved at skulle være et positivt bidrag til mit
liv - ellers foretrækker jeg at være alene. Og så længe
jeg vil foretrække at være alene, fremfor sammen med
en mand, som ikke aktivt bidrager til at gøre mit liv
bedre og lettere - så ville jeg blive skilt fra en mand,
som ikke aktivt bidrog med noget positivt i mit liv.

Det er egentlig ikke så kompliceret.

Og hvis man så kigger på statistikkerne, som Sabina og
Andropov har kværnet lidt rundt i - kan man måske fristes
til at udlede heraf, at der er flere kvinder der har opdaget
det samme som jeg, og som følgelig lever herefter.

Man kunne også fristes til at udlede, at mænd endnu ikke
har indset, at med kvinders frihed kom også nye krav til
dem som mænd - ikke krav om at de skulle blive "bløde
mænd", men krav om at de aktivt er mænd der kan gøre
og gør kvinders liv bedre og lettere.

Samtidig kan det nemt tænkes - at når disse nye krav til
mændene, er kommet i kølvandet på at kvinder skal stå
til rådighed på arbejdsmarkedet og derfor ikke selv i sam-
me grad som tidligere formår at gøre mandens liv bedre og
lettere (hun har fået flere bolde at spille med, men også flere
bolde at skulle holde i luften på en gang - hvilket giver mindre
tid til f.eks. manden og hjemmet og børnene) - at mænd i
mange tilfælde ikke føler det er noget de vil tage på sig.

Det er jo fler-sidet. Pludselig skal manden være et aktivt
gode i kvindens liv, samtidig er hendes aktive rolle i hans
liv blevet mindsket.

Mande-logik siger vel:
Hvorfor skal jeg yde mere, for at få mindre?

Til det er kun at sige - fordi kvinder for længe, pga. manglende
frihed og manglende økonomisk råderum, har ydet for meget
og fået for lidt når det handler om mænds/kvinders forhold.
Der skal skabes balance.

Balancen ligger i at kvinders ydelser fordeles mellem mand
(og børn/hjem) og arbejde - hvilket betyder at manden får
mindre kvinde end i tidligere tider - og så i at mandens
ydelser også fordeles mellem kvinde (og børn/hjem) og
arbejde - hvilket betyder at kvinden får mere mand end
i tidligere tider.

De mænd der har forstået dette, er sikkert dem som er
i forhold og har forhold der holder - hvis de vel og mærke
er fundet sammen med kvinder der har forstået det samme.

Jeg er ikke sikker på, at jeg har forstået det følelsesmæs-
sigt endnu - intellektuelt er jeg endelig ved at have styr
på det.

Når jeg skriver, at jeg ikke er sikker på, at jeg har forstået
det følelsesmæssigt endnu - så handler det for mig om, at
jeg stadig finder det svært at tage imod en mands hjælp og
omsorg (også i hjemmet, og ifm. børnene) som noget naturligt
og selvfølgeligt.

mange hilsner
nusle

Fra : Henning

Dato : 22-09-03 09:21

nusle wrote:
> "Henning" <h2m@madsen.mail.dk> skrev i en meddelelse
>
> Hej,

Hej Skatter
Klipper lige i din doktorafhandling.
som vanlig siger du en masse jeg er enig med dig i

> De mænd der har forstået dette, er sikkert dem som er
> i forhold og har forhold der holder - hvis de vel og mærke
> er fundet sammen med kvinder der har forstået det samme.

Tager jeg mit eget forhold, der har varet siden slutningen af 78,
så har der fra min side været følelser som uendelig lykke,
men også had, der har været vrede, opgivenhed, usigelig
ensomhedsfølelse, kærligheden har blomstret i periode, i
andre perioder været lunken, i perioder har det bare været et
venskab og et bofællesskab, der har været perioder med
ligegyldighed, kun ved at sige: "Hej! Hvad vil vi med vores
forhold?" har vi kunnet gennemlevet disse perioder og komet
ud på den anden side og igen finde den kærlighed til hinanden
der for os ligger under alt det negative vi i perioder føler i
dagligdagens trummerum, rutiner, krav og ulidelige kedsomhed,
fordi vi lader os lulle i søvn og ikke er opmærksomme på
hinanden og hinandens måske, nuangse ændrede behov, det
går jo godt nu så hvorfor gå og tænke mere på det?

Men uanset hvordan vi har det aktuelt, og det måske ikke
lige er tilfredstillende for nogen af os, så findes vi som
de oprindelige personer vi hver i sær forelskede os i og
følte kærlighed til/for, bag det menneske der i tidens løb
bliver uopmærksom og selvfølgelighedstagende, for hun/jeg
er der jo altid og det behøver man jo ikke gøre noget ved.
Men når man så en dag vågner og ser at livet/samlivet er
blevet fattigt, kan vi genfinde den person vi forelskede os
i og stadig føler kærlighed og omsorg for.
Det er så et held, at vi matcher hinanden så godt, at vi
frem for at gå fra hinanden, sætter os ned og finder sammen
om hvordan vores samliv skal være frem over, for vi har
jo trods alt begge forandret os i takt med at verdenen i
øvrigt har ændret sig, at hun f.eks. på grund af en arbejds
skade, er ved at tage en omfattende uddannelse, med nye
udfordringer, der rykker kraftigt ved hendes hidtidige
livsanskuelse, får nye venner/veninder gennem den tætte
projekt opgave arbejdsmetode der er kendetegnet for den
form for uddannelse etc. etc.
Jeg havde forestillet mig at jeg skulle være der en masse
for hende i forløbet, men det skal jeg ikke, hun arbejder
utrolig selvstændigt og det op til 16 timer i døgnet, der hvor
hun har brug for støtte, finder hun det i sit studie fællesskab.
jeg er der bare for at høre på hendes oplevelser, gode som
dårlige
Hun er nu blevet lidt dominerende på grund af al den selv-
stændighed *GGG*

I forhold til for bare 2 år siden, har min funktion som partner
ændret sig meget, jeg er ikke så vigtig for hende i dag som
før, for at hun kan fungere optimalt, det er både dejligt,
men fandeme også vemodigt, og kan få tanker op om at hun
sgu kunne leve udmærket uden mig *GGG*

Så jeg kigger i boligannoncer efter billige ruiner ude på
landet, jeg evt kan trække mig tilbage til hvis hun nu opdager,
at det ville være sjovere at leve et studie-liv med alle de
unge medstuderende hun har en masse sammen med *GGG*

Hun tifredstiller sig selv mere seksuelt nu, end hun har gjort
før, der er lidt rigeligt med batterier i indkøbstasken i dag
end før *GGG*

> [...]
> jeg stadig finder det svært at tage imod en mands hjælp og
> omsorg (også i hjemmet, og ifm. børnene) som noget naturligt

Intellektualisering er da et skridt på vejen til at foestå
det følelsesmæssigt,
Som du siger, du skal så lige vænne dig til at lade en
mand tage sig af dagligdagens gøremål i det omfang der
for dig og ham er relevant, at lade ham trænge ind på
dig følelsesmæssigt, vejlede dine unger ud fra de normer
han har, for det er ligesom forudsætningen for at få
et parforhold, hvor han ikke bare er din gæst, selv om
han bor sammen med dig, hvor du kun tager ham frem
når du vil kneppe, eller skraldespanden skal bæres
ned, hans normer må du støtte inden for rimelighedens
grænse over for dine børn, for i skal jo fungere sammen
i dagligdagen, selv om jeres normer er forskellige, er det
ikke sikkert at mandens normer er dårligere end dine, eller
at du er en dårlig mor, fordi han har behov for at tilpasse
normerne i overensstemmelse med hans normer, tillader
du ikke en fuld integration i dit og børnenes liv, vil du
aldrig finde en stærk og aktivt deltagende mand, men en
oppustelig latex-dukke, som bliver bedøvende ligegyldig
i løbet af kort tid, manden du finder skal aldrig erstatte
eller optræde som far for børnene, men som en voksen
ven, der er parat til at yde dem opmærksomhed, respekt
og gammeldags venskab, hvor han siger sin mening når
han bliver spurgt af et af børnene, men ellers lade dem
udvikle sig selvstændigt, med de afpudsninger dem imellem,
som et venskab nu engang kræver, din opgave som partner
bliver at gribe ind, hvis et af børnene prøver grænser af,
for at se om de igen kan få deres mor for dem selv, en ny
mand i huset vil altid true deres possition og der vil opstå
en del tumult, til alle finder den plads i hierakiet so nu skal
være ders, du er børnenes overhund, og skal markere, at
din nye partners plads er ved siden af dig og ikke under
børnene. Giver du børnene magten over ham, vil han aldrig
træde i karakter, for så har du vist at han bare er en praktisk
dørmåtte, du du stiller krav til, men ikke tillade selvstændigt
at leve.

Du kan stille hundredvis af krav op til en partner og et samliv,
men kravene burde i stedet rettes til dig selv.

Prøv at stille 25 krav op til dig selv om hvad du skal
yde for at være en god partner ( Det er jo letter at stille
krav til andre om at dække ens egne behov, men hvad vil
du opfylde af krav fra en mand, husk i den forbindelse på,
at du jo skal have dine børn med ind i forholdet)

Kærligst
Henning

Fra : Andropov

Dato : 19-09-03 14:08

Sabina skrev:

>jamen jeg vil da gerne se de undersøgelser du helt sikkert må tale
om.....
>eller baserer du det bare i hvad du lige synes?

Nedenstående kan man se bilkørsel fra 1965:

http://www.oil-forum.dk/ofr/olieberetning/1997/bilag/biler_og_bilkoersel_1965_1997.html

Fra : Andropov

Dato : 19-09-03 14:28

Sabina skrev:

> [...]
> slags og kan på den måde hver skyld i at konen vil skilles. Men går ud
> fra at der ikke er så mange af den slags mænd tilbage....

Jeg svarer på det så godt som muligt.

>jeg snakker ikke om neandertalmænd eller hvem der er skyld i at konen
vil
>skilles......
>men om er mænd uskyldige ofre i denne sammenhæng??

Men hvis mænd ikke er neandertalmand eller drikker for meget, banker
konen eller lignende har de i mange tilfælde ikke så stor skyld i alle
de skilsmisser som 78% af kvinderne søger om og så er de vel
uskyldige.

>alså i henhold til at kvinderne er blevet mere selvforsørgene og
bevidste om
>hvad de gerne vil have....
>eller har de reelt haft noget at skulle have sagt i denne sammenhæng?

Mændene har vel hjulpet kvinderne med ligestillingen. Men er skilmisse
så takken :)

> [...]
> 70'erne.

>muligvis, nu er jeg født midt i 70'erne, så jeg har ikek så voldsomt

Der komme lige en tabel til dig i en anden besked som går tilbage til
1965.

> Men det er så noget af den burgerkultur vi har importeret.

>er det??

Det er da en slags fast food som burger også er.

> [...]
> sundhedsskadeligt....

>jamen så læner vi os bare tilbage og sagsøger McDonalds fordi de

Ja, det ender såmænd nok med det fristes man til at sige :)

> [...]

Men man har vidst at cigaretter var sundhedsskadelige fra 1947 ca.

>for ikke at
>tale om den vane-effekt nikotin har.....

Men så skal folk jo lade være med at starte på det.
Sådan er det jo også med heroin. Selv om det dog er et væsentlig
farligere giftstof end nikotin.

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 19-09-03 17:17

Andropov wrote:

> Jeg svarer på det så godt som muligt.

jeg synes bare du snakkede uden om ;)

> [...]
> konen eller lignende har de i mange tilfælde ikke så stor skyld i alle
> de skilsmisser som 78% af kvinderne søger om og så er de vel

ok, bemærk jeg herover skriver at jeg IKKE taler om hvem der er skyld i
> [...]

at det er kvindernes skyld det hele....

> Der komme lige en tabel til dig i en anden besked som går tilbage til

så jeg godt, men i praksis viser den jo egentlig bare at stigningen i
starten af 70'erne var der, men den viser derimod også at der fortsat var en
stigning helt frem til i dag som var ihvertfald lige så stor.......
så hvis vi siger at det i 65 var på 50% så steg det frem til midten af
70'erne med 25% og så igen med 25%, sådan at vi nu er på 100%..... det er
stadig det mindst 25% mere, og selvom det ikke lyder af meget, så tæller det
altså væsentligt......

> Ja, det ender såmænd nok med det fristes man til at sige :)

det er stadig et uddannet valg man selv tager...

enig......

Fra : Andropov

Dato : 19-09-03 14:37

Børge skrev:

> Vi er nok ikke så interessante at skrive om for damen.

>Med et udtryk fra markedsføring kan vi konstatere, at hun nok ikke
tilhører
>vores målgruppe, hvorefter vi kan prøve at finde en anden målgruppe
at
>koncentrere os om.

Hun skriver mest for de unge og smarte.
Men måske hun ikke længere føler sig så smart og flot.

Hun skriver selv i ekstrabladet at hun har hængebugsvin bug og
vaffeljern røv:
http://www.ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=219216

>Vi kan også konstatere, at frk. Hasselblad angiveligt har meget
erfaring med
>dating, men stadig er single.

Jeg har læst tidligere at hun har fundet en fyr som er nogle år yngre
end hende selv. Ved dog ikke om hun stadig er i det forhold da det er
noget siden jeg læste det.

Fra : Andropov

Dato : 19-09-03 17:47

Sabina skrev:

> [...]

det er
>stadig det mindst 25% mere, og selvom det ikke lyder af meget, så

Men det er vel svært at sige om det skyldes flere biler og anden
mekanik at danskerne er blevet fede. Det kan jo ligeså godt skyldes
fastfood kulturen som vi har fået tilført fra USA.... Fastfood er vel
for alvor taget til i Danmark i de sidste 20 år....

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 19-09-03 20:07

Andropov wrote:

> [...]

> fastfood kulturen som vi har fået tilført fra USA.... Fastfood er vel
> for alvor taget til i Danmark i de sidste 20 år....

jeg siger heller ikke at det er bilerne alene, men at det er et sammensurium
af ting......

Fra : Andropov

Dato : 20-09-03 10:02

Sabina skrev:

> Men det behøves jo ikke at være mandens skyld at hun søger skilsmisse.

>nej, men eftersom utroskab feks er den primære årsag til direkte
skilsmisser
>(dvs uden seperation)

Men hvor mange % tilfælde af utroskab er der så ved alle skilsmisser ?

>og det er kvinderne der søger det, så er det vel ret
>sansyneligt at det er mændende der er utro....

Men du skriver om direkte skilmisser. Hvor stor en %del er direkte
skilsmisser af alle skilsmisser ?

>men sjovt nok viser en gallup
>undersøgelse fra 80'erne at kvinderne i hovedstaden tager problemet
lidt
>mere afslappet ;)

Det kan være at nogen af kvinderne i hovedstaden selv er utro :)
Der er måske også flere utro mænd i hovedstaden forholdsvis ....
Hvis en mand i jylland er utro så får han af kagerullen så det tør han
ikke :)

> [...]

> opmærksomhed.

>sikkert ikke, men hvem siger også at det er den manglende

Det var også bare et eksempel.

> [...]

>"overfladisk" at manden ikke opdager der er noget rivende galt, er
det så
>ikke på tide at kigge det efter i sømmene?

Kan det ikke også være kvinden som ikke opdager at der er noget
rivende galt ?

> [...]

>siden midten af 70'erne..... hvilket må tyde på at en smule af
70'ernes
>oplysningskampanger må have virket.......

Men i dag siger de at flere piger begynder at ryge, hvorimod drenge
ryger mindre. Så må de vel efterhånden snart ryge lige meget de 2 køn
hos de unge?

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 20-09-03 10:39

Andropov wrote:

> Men hvor mange % tilfælde af utroskab er der så ved alle skilsmisser ?

tor mig jeg har brugt TIMER på at prøve at finde de tal, men desværre har
jeg ikke kunne, jeg har måtte forholde mig til hvad forskellige advokater og
statistikker har sagt...... men hvis du kan finde tallene så ville jeg blive
glad ;)
desværre er det gennemgående at de skriver at statitsikkerne ikke viser
noget om årsagen, men blot konstaterer at utroskab er den primære årsag

> Men du skriver om direkte skilmisser. Hvor stor en %del er direkte
> skilsmisser af alle skilsmisser ?

igen en af de få informationer der ikke har været tilgængelige..... men
finder du den må du gerne poste den her ;)

> [...]
> Der er måske også flere utro mænd i hovedstaden forholdsvis ....
> Hvis en mand i jylland er utro så får han af kagerullen så det tør han

personligt tror jeg det er nemmere at være utro i hovedstaden...... det er
væsentligt nemmere at "gemme" sig, fordi folk i hovedstaden generelt set har
et mere udadvendt liv, og fordi det er nemmere at skjule, end feks i en
lille flække i det mørke jylland.....

> opmærksomhed der er problemet?
>
> Det var også bare et eksempel.

men stadig en væsentligt faktor....

> Kan det ikke også være kvinden som ikke opdager at der er noget
> rivende galt ?

jamen hvorfor er det så kvinden der søger skilsmisse i så mange tilfælde??

> 70'ernes
>
> Men i dag siger de at flere piger begynder at ryge, hvorimod drenge
> ryger mindre. Så må de vel efterhånden snart ryge lige meget de 2 køn
> hos de unge?

ifølge: http://www.cancer.dk/Sundskole/rygning/rygning_i_tal/hvem_ryger.asp
var der 32% af mændende der røg og kun 25% af kvinderne.....

Fra : Andropov

Dato : 20-09-03 20:37

Sabina skrev:

> Nedenunder kan man se at københavnere bliver skilt 2,5 gange så tit
> som i flere jydske byer:

>ja, men så må københavnerne jo være den procentdel der ikke lige
bliver
>skilt pga utroskab ;)

Du ved godt at i det mørkeste jylland betragter de københavnere som
nogen der render rundt med røven bar :) Men vi skal ikke have nogen
bare røve som Oswald Helmuth vist sang :)

> Ja, men i de 22% af tilfældende er det måske kvinden som ikke opdager
> at der er noget rivende galt.

>sådan et forhold havde jeg..... dog var vi ikke gift.... men da min
ex skred
>havde jeg ikke skyggen af en anelse om at der var noget galt.......

Men det var ikke noget med at han fandt en anden...
Eller var det først senere....

> Jeg synes bare man har hørt i tv det jeg skrive ovenover. Men det er
> måske lidt tilbage i tiden....

>tv er taknemmeligt*G* det er ikke altid til at huske hvad det
egentlig var
>man hørte, og medmindre man har en eller anden form for dokumentation

>hjælper det jo ikke meget i en debat som denne ;)

Jeg mener at have hørt nogen i den retning i tv. Men det er ikke til
at bevise som du siger.

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 20-09-03 20:45

Andropov wrote:

> Du ved godt at i det mørkeste jylland betragter de københavnere som
> nogen der render rundt med røven bar :) Men vi skal ikke have nogen
> bare røve som Oswald Helmuth vist sang :)

heh jeg troede sku det var omvendt*G*

> ex skred
>
> Men det var ikke noget med at han fandt en anden...
> Eller var det først senere....

inden for 3 uger..... så senere, ja, noget, nej..... og han boede stadig hos
mig....

Fra : Andropov

Dato : 20-09-03 12:27

Sabina skrev:

> Men hvor mange % tilfælde af utroskab er der så ved alle skilsmisser ?

>tor mig jeg har brugt TIMER på at prøve at finde de tal,

Ja ok.

> men hvis du kan finde tallene så ville jeg blive
glad ;)

Jeg har prøvet. Det er vidst ikke så nemt :)

http://www.dst.dk/dst/extview.asp?o_id=2933&file=/pukora/view/news_article.asp&cid=5631&link=4&exttxt=K%F8benhavnerne+f%F8rer+i+skilsmisser

> [...]

>ifølge: http://www.cancer.dk/Sundskole/rygning/rygning_i_tal/hvem_ryger.asp
>var der 32% af mændende der røg og kun 25% af kvinderne.....

De tal som du fandt for 70'erne var så vidt jeg husker 50% mænd og 37%
kvinder.
Men så er begge køn faldet med 1/3 ca i antal af rygere.

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 20-09-03 19:30

Andropov wrote:
> glad ;)
>
> Jeg har prøvet. Det er vidst ikke så nemt :)

nej netop ;)

> [...]

> måske lidt tilbage i tiden....

tv er taknemmeligt*G* det er ikke altid til at huske hvad det egentlig var
man hørte, og medmindre man har en eller anden form for dokumentation så

Fra : Andropov

Dato : 20-09-03 14:27

Henning skrev:

> [...]

>Jeps, men tænk lige på hvordan moralen var før P-pillernes
>fremkomst i Danmark, dengang var der ikke plads til fri sex.

Lige efter p-pillernes fremkomst var der så en del fri sex (i
slutningen af 60'erne og i starten af 70'erne). Så vendte bøtten og nu
er situationen nok yderligere en tak forværret efter aids.

>Dengan som nu er der en stor del dobbeltmoral i synet på mænds
>og kvinders frie sexliv

Ja dobbeltmoral er der stadig noget af.

Fra : Machoman

Dato : 20-09-03 11:55

"Sabina Hertzum" <sabina@mandezonen.dk> wrote in

> ellers er det kvindefrigørelsen der har nødsaget mændende til at
> handle sådan*G*
> rent instinktivt og oprindeligt var selvtillid og styrke jo et must
> hvis man ville have de gode kvinder*G*

Sådan er det heldigvis stadig. Hvilken attraktiv kvinde vil have en 40-årig
fedladen usympatisk og grim taberfyr som ikke har styr på sin tilværelse og
kan sætte sig i respekt, er arbejdsløs og har rygrad som et hvirvelløst
dyr. Denne type fyr er ude af stand til at kneppe sin kvinde ordentligt.

Machoman
"En rigtig mand som ikke tilpasser sig kvinders adfærdsmønster"

Fra : Andropov

Dato : 19-09-03 12:35

Børge skrev:

> [...]

>Er det ikke ligegyldigt, hvis kvinder alligevel - iflg. samme Hasselblad -
>ikke vil have mænd, som ikke er charmerende og ser godt ud?

Jo, det kan man sige.

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 19-09-03 13:27

> Vi er nok ikke så interessante at skrive om for damen.

Det er også min fornemmelse. Det bedste, vi kan gøre, kan så være at vende
argumentet om med en holdning om, at når vi ikke er så interessante for
hende at skrive om, er hendes budskaber nok heller ikke så interessante for
os at læse eller høre.

[...]

dating, men stadig er single. Spørgsmålet kan så være, om hun reelt ved så
meget om, hvad der virker.

Med venlig hilsen
Børge

Fra : Andropov

Dato : 20-09-03 12:54

Machoman skrev:

>Machoman
>"En rigtig mand som ikke tilpasser sig kvinders adfærdsmønster"

Eks. En kvinde du har hørt ikke dyrker onenight stands.

Du går direkte hen til hende og siger at du har en time ledig i din
bolle kalender og at det skal være nu hvis hun skal have god sex i
aften.....

Fra : Andropov

Dato : 22-09-03 09:42

Henning skrev:

>Du kan stille hundredvis af krav op til en partner og et samliv,
>men kravene burde i stedet rettes til dig selv.

Den sætning er meget vigtig i dag når man tager i betragtning de mange skilsmisser.

Fra : Henning

Dato : 22-09-03 20:58

Andropov wrote:

> Den sætning er meget vigtig i dag når man tager i betragtning de
> mange skilsmisser.

Jeg mener,vi har så mange krav til livet og parforholdet, så
det næsten bliver urealistisk, for i de krav vi stiller, forudsætter
vi, at bare det at "jeg" er til, skal andre opfylde "mine" krav.

Når man beskriver sig selv er det jo stort set altid posetivt,
og man siger man vil gøre "alt" for en partner, men gå på
kompromis og rette sig ind efter partneren er ikke de kvaliteter
man først nævner, et parforhold er at gå på kompromis, at
tilsidesætte dele af sig selv og egne behov, og give partneren
hvad hun/han har behov for, ikke som følge af et krav fra
denne, men fordi man selv vil det.

Et rimeligt intellegent menneske kan få noget godt ud af
forhold, der måske ikke lige tilfredstiller ens forventninger
eller krav ved første blik, for vi mennesker er faktisk gode
til at tilpasse os nye situationer og få noget posetivt ud
af det, så længe vi ikke møder ekstreme modsætninger
til vores behov og forventninger.

I parforholdet er der en masse tomgang, hvor der ikke sker
de store ting, men hvor tingene bare er trygge og behagelige,
men der er også perioder, hvor den ene part er svag og den
anden må optræde stærk, i en evig vekselvirkning.

Er man i et parforhold kunne en aftale om, ikke at lade
solen gå ned over sin vrede, være en faktor der kan løse
evt. konflikter, at man som minimum altid siger god nat
og sov godt, at man som minimum, rækker hånden ud
og rører den anden med et kærtegn, i mørket, i dobbelt-
sengen samtidig. Eller hvis en af partene ikke går i seng
samtidig, siger den anden, Jeg vil vores forhold, hjælp
mig at finde en måde at få det til at fungere på.

MVH
Henning

Fra : Babba-Papa

Dato : 06-09-03 20:08

On Sat, 6 Sep 2003 07:06:39 +0200, "Poul Simon"
<poulsimon@hotmail.com> wrote:

> [...]
>beder mig hjælpe sig med at finde billeder af piger, der stikker de største

Hmmm....mon ikke at http://www.alsscan.com (betalingssted) lige er
sagen, ellers kan en indmeldelse i Kayser's Krib under MSN Groups være
en glimragende løsning, der er både film og billeder, der kan få en
ellers hærdet bruger som undertegnede til at sidde med åben mund og
polypper.

Ellers er der jo "Abby", hende har jeg set med 2-3 meget store dildoer
i samme legemsåbning samtidigt. Men hvor man lige hitter hendes
billeder i dag, aner jeg desværre ikke.

- -
Babba-Papa

Fra : Ulrik Chr.

Dato : 06-09-03 22:19

"Babba-Papa" <2mas-jensenFJERNDETTE@sol.dk> skrev i en meddelelse

> Hmmm....mon ikke at http://www.alsscan.com (betalingssted) lige er
> sagen,

Uha der kommer mange gode billeder fra det websted

> [...]
> en glimragende løsning, der er både film og billeder, der kan få en
> ellers hærdet bruger som undertegnede til at sidde med åben mund og

Og ellers er det måske news der skal kigges i - alt.binaires grupperne.

--
Ulrik Chr.

www.uac.dk
nettet@uac.dk