spørgsmål omkring PGPdisk - mig igen ;o)
Fra : peet_dk

Dato : 07-04-01 13:12

well.. jeg fant
ftp://ftp.hacktic.nl/pub/crypto/pgp/pgp60/pgp651_freeware/PGP_pers_prv_651_e
val.zip og det virker også fint, men hvordan kan jeg oprette en "PGPdisk" på
over 2 gB, jeg havde forstillet mig hele min 60 gB disk som én PGPdisk.

Hvis PGPdisk ikke kan det, er der så andre programmer der kan låse en
harddisk?

--
peet_dk was here.....
ICQ# 71309759 www.icq.com

Fra : Larz

Dato : 07-04-01 20:27

> [...]

> over 2 gB, jeg havde forstillet mig hele min 60 gB disk som én PGPdisk.
>
> Hvis PGPdisk ikke kan det, er der så andre programmer der kan låse en

PGP 7 kan gøre det. (I hvert tilfælde PGP Desktop Security).
ftp.zedz.net har garanteret en kopi (har ikke checket).

Lars
--Hvis du vil maile mig, så husk at der ikke er virkelighed i min mail!---

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 09-04-01 11:06

"peet_dk" <peet_dk@nospam.dk> wrote in message
> [...]

> over 2 gB, jeg havde forstillet mig hele min 60 gB disk som én PGPdisk.
>
> Hvis PGPdisk ikke kan det, er der så andre programmer der kan låse en

Kan pgpdisk sagtens du må bare ikke køre FAT/FAT32...

Hygge

Flemming

Fra : Ole Rosted

Dato : 13-04-01 19:20

Hej,

I mine bestræbelser på at forstå, hvad det egentlig er der sker, når
man kommunikerer over Internet, er jeg nu kommet til det basale
spørgsmål:

Hvor behandles input fra mit modem i computeren. Der må være noget
hardware i forb. med software der ordner sagerne.

Denne winsock - hvad laver den egentlig.

Jeg er i store træk bekendt med ISO's 7 layer protokol, men ved ikke
om den har noget med sagen at gøre. Og hvordan.

Hvor lytter fx. en firewall på hvad der sker   , og hvorfor kan man
ikke (hvis det virkelig er tilfældet) bruge to firewalls, der lytter
på det samme input. Dette spørgsmål udspringer fra min oplevelse af,
at en firewall jeg tester tilsyneladende ikke kan enes med min
sædvanlige firewall. Selv om de begge pt. kun er sat til at log'e

Disse spørgsmål er nok for basale til at nogen her gider svare på dem,
men oplysninger om, hvor jeg på nettet kan finde litteratur, der kan
hjælpe mig til en dybere forståelse modtages MEGET gerne!

Som jeg ser tingene er der intet til hinder for, at en packet-sniffer
og to firewalls kan lytte "på tråden" samtidigt!(?)

vh. Ole Rosted

Fra : Alex Holst

Dato : 15-04-01 13:46

Ole Rosted <Ole.Rosted@get2net.dk> wrote:
>Hvor behandles input fra mit modem i computeren. Der må være noget
>hardware i forb. med software der ordner sagerne.
>
>Denne winsock - hvad laver den egentlig.

Winsock giver dit operativsystem mulighed for at tale TCP/IP via hvilket som
helst netvaerkinterface (modem, netkort, etc). Jeg kender ikke forfaerdeligt
meget til det, da jeg primaert arbejder med forskellige UNIX maskiner, saa
jeg kan anbefale at du f.eks. kigger i Winsock Programmer's FAQ som giver en
kort og korrekt beskrivelse af disse omraader:

http://www.cyberport.com/~tangent/programming/winsock/

eller leder paa Microsoft's website. De har en kaempe knowledgebase som er
meget overset. Deres evner naar det kommer til dokumentation er blevet
kraftigt forbedret de sidste ~2 aar. Nu mangler de blot at oplaere deres
udviklere i at skrive ordenligt kode.

> [...]
>
>Som jeg ser tingene er der intet til hinder for, at en packet-sniffer
>og to firewalls kan lytte "på tråden" samtidigt!(?)

Jeg ved det ikke, men noget siger mig, at det rent faktisk er produkterne du
tester som selv soeger efter hvad der kunne ligne tilsvarende produkter, og
dermed tvinger dig til at vaelge mellem det ene og det andet.

Fra : Ole Rosted

Dato : 15-04-01 21:01

On Sun, 15 Apr 2001 14:45:34 +0200, a@area51.dk (Alex Holst) wrote:

Hej,

>jeg kan anbefale at du f.eks. kigger i Winsock Programmer's FAQ som giver en
>kort og korrekt beskrivelse af disse omraader:
>
> http://www.cyberport.com/~tangent/programming/winsock/

Tak for det link! Siden er yderst informativ.
Eksempel-filerne (.cpp) giver et udmærket indtryk af, hvad der sker -
(og en tiltrængt afstøvning af mit kendskab til objektorienteret C)

vh. Ole Rosted