Problem med formular
Fra : Søren

Dato : 02-09-03 08:42

Hej Alle

Min problem er af kosmetisk natur. Mine formularknapper i en
tabel, men der sker tilsyneladdende det, at efter </form>-tagget
vises en tom linie, svarende til et <br>.

Hvordan forhindrer jeg det linieskift efter formularen??

pft.
Søren

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jens Tønnesen

Dato : 02-09-03 08:54

Søren <sa@c.dk> skrev i dk.edb.internet.webdesign.html:

>Mine formularknapper i en
>tabel, men der sker tilsyneladdende det, at efter </form>-tagget
>vises en tom linie, svarende til et <br>.

>Hvordan forhindrer jeg det linieskift efter formularen??

En mulighed er at placere form-tagget uden for tabellen:

<form>
   [formularfelter]
</form>

men jeg ved ikke om det er gyldig HTML.

--
Jens Tønnesen - http://www.pressefoto.dk

Fra : Søren

Dato : 02-09-03 09:20

> [...]

>Hvordan forhindrer jeg det linieskift efter formularen??

> En mulighed er at placere form-tagget uden for tabellen:

Fantastisk forslag! Det virker faktisk. Desværre befinder der sig
under tabellen tekst, som så bare skubbes en lilnie. Det er da
irriterende at </form> også medfører linieskift?

Tak for det hurtige svar!

Fra : Thomas Due

Dato : 02-09-03 10:10

Søren wrote:

> Fantastisk forslag! Det virker faktisk. Desværre befinder der sig
> under tabellen tekst, som så bare skubbes en lilnie. Det er da
> irriterende at </form> også medfører linieskift?
>
> Tak for det hurtige svar!

Prøv evt. at sætte margin-bottom:0px på din form? Eller evt.
padding-bottom.

--
Thomas Due
Software Developer

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 02-09-03 14:36

"Thomas Due" <t.due@scanvaegt_REMOVE.dk> skrev :

>Prøv evt. at sætte margin-bottom:0px på din form? Eller evt.
>padding-bottom.

Eller man kan lave det om til inlineelement.

<form style="display: inline">
--
Knud

Fra : Søren

Dato : 02-09-03 15:04

> Eller man kan lave det om til inlineelement.
>
> <form style="display: inline">

Det er jo fantastisk! Det fungerer efter hensigten! Jeg takker
mange gange!

Ved du om det er muligt at definere størrelsen på knappen også,
primært højden?

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 02-09-03 15:37

Søren <sa@c.dk> skrev :

>Ved du om det er muligt at definere størrelsen på knappen også,
>primært højden?

input type=button style="width: 100px; height: 25px"
--
Knud

Fra : Søren

Dato : 02-09-03 15:58

> input type=button style="width: 100px; height: 25px"
> --

Det fungerer fint hver for sig, men jeg ønsker knappen væsentlig
mindre end den præsenteres som standard. Men så snart jeg har
tilknyttet "style="display; inline...." så har
skrifttypeangivelse og knapstørrelse angivelserne tilsyneladende
ingen effekt. Min kode ser således ud:

<form style="display: inline; height: 10 px; font-family:
Verdana; font-size: 6 pt" method="post"
action="AfslutOpgaveAddX.asp"><input type="submit" value="Afslut
opgaven"></form>

Størrelsen på knappen og skrifttypen, er browseren ligeglad med.
Hvordan kan det være, og hvad gør jeg dog forkert??

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 02-09-03 16:46

Søren <sa@c.dk> skrev :

> [...]
>
>Størrelsen på knappen og skrifttypen, er browseren ligeglad med.
>Hvordan kan det være, og hvad gør jeg dog forkert??

Du skal sætte font og height på input, ikke form.
--
Knud

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 02-09-03 16:53

"Søren" <sa@c.dk> skrev

> [...]
> Verdana; font-size: 6 pt" method="post"
> action="AfslutOpgaveAddX.asp"><input type="submit" value="Afslut

Flyt fontspecifikationen til input-elementet:

<form style="display: inline; height: 10 px" method="post"
action="AfslutOpgaveAddX.asp"><input type="submit" value="Afslut
opgaven" style="font-family:
Verdana,sans-serif; font-size: 6 pt"></form>

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : Søren

Dato : 03-09-03 12:29

> [...]
> action="AfslutOpgaveAddX.asp"><input type="submit" value="Afslut
> opgaven" style="font-family:
> Verdana,sans-serif; font-size: 6 pt"></form>

Så fungerer det som det skal. Tak for hjælpen!.