sikre sider.
Fra : Per H

Dato : 01-09-03 20:46

hvad kan grunden være at jeg ikke længere kan gå på sikre sider, når
jeg skal i forbindelse med mine banker?

F.eks https://netbank.bgbank.dk/html/index.html? fjernet
det er åbanbart alt med "https" et jeg ikke kan komme ind på, der står
bare "handlingen blev anuleret"

det er både i internet explorer og avant browser problemet er.
Jeg har kontaktet bgbank tekniske afdeling, og blev guidet igennem.
men uden reulstat.

jeg kører win xp dk. og den nyeste explorer dk.

alt har virket perfekt tidligere. men jeg kan heller ikke gendanne
systemet mere.

hvem kan hjælpe. gerne i pap

Vh Per
icq 8212837

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 02-09-03 03:26

Per H <phbyg@privat.dk> posting:

> det er både i internet explorer og avant browser problemet er.

Avant er IE. Det vil sige, det er bare IE i en anden forklædning, da
de deler samme "motor". Hvis du vil prøve en rigtig anden browser,
der intet har at gøre med IE, så prøv fx Opera eller Netscape.
http://www.opera.com/

--
What is life, except excuse for death,
or death, but an escape from life.

Fra : Per H

Dato : 02-09-03 04:51

On Tue, 02 Sep 2003 04:25:41 +0200, Christian Bohr-Halling
<nospam@direkte.org> skrev:

> [...]
>de deler samme "motor". Hvis du vil prøve en rigtig anden browser,
>der intet har at gøre med IE, så prøv fx Opera eller Netscape.

nu var det ikke lige det der var problemet.

Vh Per
icq 8212837

Fra : Per H

Dato : 02-09-03 04:55

<nospam@direkte.org> skrev:

> [...]
>de deler samme "motor". Hvis du vil prøve en rigtig anden browser,
>der intet har at gøre med IE, så prøv fx Opera eller Netscape.

forøvrigt er jeg ret sikker på at opera ikke kan logge ind på de to
banker jeg her. ( mener at jeg har prøvet?

Men Avent har alså kunnet, i sidste uge bla.
Vh Per
icq 8212837

Fra : Ole Hansen

Dato : 02-09-03 12:21

Per H <phbyg@privat.dk> writes:

> F.eks https://netbank.bgbank.dk/html/index.html? fjernet
> det er åbanbart alt med "https" et jeg ikke kan komme ind på, der står
> bare "handlingen blev anuleret"

Hmm.. Det kunne tyde på, du har en browser, der kun kører 40-bit
kryptering... Hvad står der om "cipher strength" hvis du vælger
Help->About i din Internet Explorer?

--
Ole Hansen

Fra : Per H

Dato : 02-09-03 18:01

On 02 Sep 2003 13:21:23 +0200, Ole Hansen <moped@get2net.dk> skrev:

>Hmm.. Det kunne tyde på, du har en browser, der kun kører 40-bit
>kryptering... Hvad står der om "cipher strength" hvis du vælger
>Help->About i din Internet Explorer?

Det er den danske udgave jeg har. og det har virket tidligere.

Hvad skal jeg nu?

Vh Per
icq 8212837

Fra : Ole Hansen

Dato : 03-09-03 13:44

Per H <phbyg@privat.dk> writes:

> Det er den danske udgave jeg har. og det har virket tidligere.

Ehmm.. Så må det hedde noget med: Hjælp->Om Internet Explorer
Og så kig efter.. Hmm... Noget med bit! :)

--
Ole Hansen

Fra : Per H

Dato : 03-09-03 05:38

>Hmm.. Det kunne tyde på, du har en browser, der kun kører 40-bit
>kryptering... Hvad står der om "cipher strength" hvis du vælger
>Help->About i din Internet Explorer?

Nu har jeg prøvet at lægge xp ind igen ( kun opdatering så alt ikke
blev slettet) men det hjalp intet.

når jeg får at vide at siden kke findes, står der til sidst

"Serveren blev ikke fundet, eller der opstod en DNS-fejl
Internet Explorer

Hvad er lige en DNS fejl? hvor retter jeg det ??

Vh Per
icq 8212837

Fra : Jan Johansson

Dato : 11-09-03 09:13

Bruger du tilfældigvis et program til at blokere for at andre kan aflæse din
IP adresse, såsom PeerGuardian 1.97. Den var årsag til at jeg ikke kunne
komme ind på www.driverzone.com når jeg så slår PG fra virker siden fint.

Måske ved du slet ikke at du har programmet, kan evt. ligge i dit antivirus
program. Personligt bruger jeg PC-Cillin 2003 og har ikke haft en eneste
virus efter at jeg fik det. Dog fik jeg virus da jeg kørte med Norton
antivirus 2003 enda en gammal trojan fra 1989 som røg lige forbi Norton, og
min pc gik ned da jeg prøvede Panda antivirus 2003. Vexira, fra
www.centralcommand.com virkede fint, bortset fra at hvis den ikke var
opdateret så fandt den virus hvor der ikke var virus. Lidt kedéligt at
firmaet lavede programmet om til et betalingsprogram, man kan dog stadig
downloade en demoversion(anbefales ikke). Der er et gratis antivirus program
der virker fortrindeligt og det hedder AVG og kan hentes her
http://www.grisoft.com/us/us_dwnl_free.php jeg foretrækker dog Pc-cillin da
dette også har indbygget Firewall som man kan slå til og fra som man har
lyst til.

Michael Karbo har skrevet lidt om Antivirus programmer, det er ham der
skriver nogle af disse små hæfter til 38 - 48 kr. som man kan købe på
posthuset. http://www.mkdata.dk/ Der står også en masse om HW og SW.

Mvh,

Jan Johansson

Fra : Per H

Dato : 11-09-03 17:14

On Thu, 11 Sep 2003 10:12:41 +0200, "Jan Johansson"
<nospamthunder@get2net.dk> skrev:

>Bruger du tilfældigvis et program til at blokere for at andre kan aflæse din
>IP adresse, såsom PeerGuardian 1.97. Den var årsag til at jeg ikke kunne

nej. jeg har også forsøgt med en formatering af HD, og kun lagt xp
ind, uden nogle andre programmer. men stadig kunne jeg ikke kommeind
på sikre sider. De andre pc, er i huset har ingen problemer med det.

Vh Per
icq 8212837