Webcam ==> e-mail på Apache?
Fra : Carsten Keller

Dato : 01-09-03 19:14

Hej gruppe.
Jeg skal have lavet en lille service hvor folk kan sende en mail med et
billede af dem vedhæftet. Jeg mener at have set dette lavet som en webdims,
men det er måske ikke helt logisk at installere en webserver for at afsende
en mail skrevet på den lokale maskine, vedhæftet et billede taget med et
kamera på samme maskine. Derfor er spørgsmålet endt i denne gruppe.

Altså, hvad er smartest?

En selvstændig applikation? Hvis noget sådan ikke allerede findes har jeg
ikke tid/lyst til selv at udvikle det, og så dropper jeg ideen.

Apache+PHP+webcamdriver? I så fald skal jeg vel have et eller andet der kan
interface mellem kamera og apache/php? Fordelen ved denne løsning er vel at
den er nem at tilpasse designet på, men jeg ved ikke helt hvordan jeg skal
gribe det an?

Giv mig lidt inspiration til hvor jeg skal fortsætte min søgen, for Google
med webcam+email gav bare en masse lumre sider...

Takker
Keller

Fra : Michael Andreasen

Dato : 01-09-03 20:23

"Carsten Keller" <keller@post12.tele.dk> wrote in message
> [...]
> en mail skrevet på den lokale maskine, vedhæftet et billede taget med et
> kamera på samme maskine. Derfor er spørgsmålet endt i denne gruppe.

Jeg er ikke sikker på jeg helt forstår dig

men hvis folk skal sende dig en mail med billede vedhæftet så kan du pipe
mailen til f.eks. et php script som derefter begandler den

er det sådan noget du leder efter?

Michael

Fra : Carsten Keller

Dato : 02-09-03 11:19

"Michael Andreasen" <maskinen2000@hotmail.com> wrote in message
> [...]
>
> men hvis folk skal sende dig en mail med billede vedhæftet så kan du pipe
> mailen til f.eks. et php script som derefter begandler den

Jeg kan godt se det er formuleret lidt kryptisk, jeg prøver lige igen.

Brugeren sidder ved en PC med et webcam, alt samen opstillet af mig. De skal
så skrive en tekst samt en adresse teksten skal sendes til. Sammen med
mailen vedhæftes der et billede af brugeren, så mor og far kan se hvor
hyggeligt børnene har det. Det skal gerne være muligt for brugeren at tage
et nyt billede hvis det første ikke er godt nok, men der skal ikke være
mulighde for at gemme dem.
Dette lugter mest af en applikation, men jeg har ikke så meget tid, så jeg
forestiller mig noget i stil med en knap på en webside, der tager et billede
med kameraet og viser det på skærmen. Når brugeren er tilfreds med billedet
afsendes mailen, og vedhæftning af billedet er nu trivielt. Det springende
punkt er hvordan jeg får PHP til at tage billedet.

Håber det gjorde det lidt klarerer hvad jeg ønsker.
Keller

Fra : Michael Andreasen

Dato : 02-09-03 18:11

> [...]
> afsendes mailen, og vedhæftning af billedet er nu trivielt. Det springende
> punkt er hvordan jeg får PHP til at tage billedet.

ok.. ja så skal du nok over i PHP gruppen og spørge

Michael

Fra : Poul-Erik Andreasen

Dato : 02-09-03 18:31

On Tue, 2 Sep 2003 12:19:03 +0200
> [...]

> afsendes mailen, og vedhæftning af billedet er nu trivielt. Det springende
> punkt er hvordan jeg får PHP til at tage billedet.

Det kan du ikke. PHP er serverside. Det vil du også få at vide
ovre i PHP-gruppen. PHP har ikke adgang til clientmaskinen via browseren

Du kan selvølgelig godt køre PHP bare som et almindeligt fortolket
script på brugermaskinen men så er det jo bare en applikation som
så du selv er inde på om PHP så er det rigtige, tror jeg næppe.

Men prøv at søge lidt efter biblioteker til det webcam der er tale om.
Selv om der er tale om en applikation så er det jo ikke jordens største.
så vidt jeg kan se er der tale om 4 statements

1 tag billede
2 vis det
3 send det eller
4 afbryd (brugerindput)