Script til fil-opsplitning
Fra : Mads N.

Dato : 01-09-03 16:04

Jeg har en mailbox-fil med en masse mails i. Dem vil jeg gerne have
lavet om til en række enkelte mails med navnet mail001, mail002 osv.

Strengen "From <" identificerer unikt begyndelsen af en ny mail. Jeg
har luret lidt på gawk og sed, men jeg er newbie på dette felt. Nogle
ideer?

/M

Fra : Peter Mogensen

Dato : 01-09-03 16:19

Mads N. wrote:
> [...]
>
> Strengen "From <" identificerer unikt begyndelsen af en ny mail. Jeg
> har luret lidt på gawk og sed, men jeg er newbie på dette felt. Nogle

Perl .. noget i denne stil:

#!/usr/bin/perl
$file="inputfil";
$outname="mail";
open(IF,$file) or die "av";
$outfilecount=0;
while(<IF>) {
   if (/^From </) {
      open(OF,">$outname$outfilecount++");
   }
   print;
}
close (OF);
close (IF);

.... eller noget i den stil.

Alternativt kan du anvende en mail-klient, som Pine, der kan anvende
begge typer mail-bokse og kopiere dine mails fra den ene til den anden,
så kommer det helt af sig selv :)

Peter

Fra : Esben Skov Pedersen

Dato : 01-09-03 19:04

Peter Mogensen wrote:

> Perl .. noget i denne stil:
>
> #!/usr/bin/perl
> $file="inputfil";
> $outname="mail";
> open(IF,$file) or die "av";
> $outfilecount=0;
> while(<IF>) {
> if (/^From </) {
> open(OF,">$outname$outfilecount++");
> }
> print;
________
Skulle det ikke være "print OF $_" ?

> }
> close (OF);
> close (IF);

/Esben

Fra : Peter Mogensen

Dato : 01-09-03 20:36

Esben Skov Pedersen wrote:

> ________
> Skulle det ikke være "print OF $_" ?

Ahh. jo .. klart :)

Peter

Fra : Claus Alboege

Dato : 01-09-03 16:32

Mads N. <waup-leavemeout-@punkass.com> writes:

> [...]
>
> Strengen "From <" identificerer unikt begyndelsen af en ny mail. Jeg
> har luret lidt på gawk og sed, men jeg er newbie på dette felt. Nogle

Der findes en del tools der konvertere fra mbox til Maildir - du kan
sikkert nemt rette et af dem til, saa de passer til dit behov.

http://www.google.com/search?q=mbox2maildir

/Claus A

Fra : ao@athlon

Dato : 01-09-03 21:11