Qmail SMTP server
Fra : Søren Hansen

Dato : 01-09-03 11:54

Hej

Jeg har haft een forbindelse fra udbyder hvor port 25 var åben. Nu er jeg
kommet over til TDC som jo er så søde at lukke for port 25, så nu virker min
smtp server jo ikke

Er det ikke muligt i Qmail at sende alt mail til en smarthost [
smtp.tele.dk ]
Således at jeg stadig kan beholde min egen server, som smtp server til at
sende mail på.

Jeg er nemlig meget rundt i DK og har ikke altid oplysninger om de
forskellige smtp server.

Venlig hilsen
Søren

Fra : Claus Alboege

Dato : 01-09-03 13:12

"Søren Hansen" <Soern.h@mail.tele.dk> writes:

> [...]
> smtp.tele.dk ]
> Således at jeg stadig kan beholde min egen server, som smtp server til at

Det er vel kun for indadgaaende traffik paa port 25 der er lukket? I saa
fald kan din MTA sagtens sende post ud i verden. For at den ogsaa kan
modtage post, skal du tilfoeje TDC's backup-mx server i dine MX
records. Det har vaeret oppe at vende mange gange, saa google kan
fortaelle hvordan du goer :)

/Claus A

Fra : Mikkel Bundgaard

Dato : 02-09-03 21:17

Hej,

Det er kun port 25 indadgående som er lukket. Hvis problemet er du gerne
vil kunne sende gennem din egen server stadigvæk(udefra), er løsningen
fx. at du i din firewall redirecter inadgående trafik på fx port 26 til
port 25, og opsætter dine mailprogrammer til at SMTP traffik kører på
port 26.

Husk dog alligevel at køre auth på SMTP traffik.

Smarthost er ikke nødvendigt. Og for stadig at modtage post gennem din
egen lokale mailserver skal du blot anvende TDC's postbackup mail server.

I din DNS sættes op således:

MX 10 minserver.mitdmæne.land
MX 20 backup-mx.tele.dk ( mener jeg den hedder, kan ikke huske det)

herefter går alt din mail først til MX 20 som derefter vidersender til
MX 10.

Hilsen Mikkel