Jackass-tabubrud åbner for lort-pis-fornuf~
Fra : Bo Warming

Dato : 31-08-03 22:50

Jackass-tabubrud åbner for lort-pis-fornuft

Alle er enige om at fortidens sexsnerperi gjorde skade.

Selv de mest fundamentalistiske kristne ser rationelt på biblens forbud mod
hor, og ser nu kun på barnets tarv og behov for stabilt ægteskab mellem
forældrene.

En af disse præster, som jeg kender, er uden fordømmelse når ham besøger
sognets gamle, der bor svinsk og ildelugtende, og ikke har overskud til at
leve op til samfundets normer mht såkaldt hygiejne.

Jackass-showholdet, hvis programmer sendes på TV2 zulu og MTV, gør dyd ud af
at bryde alle tabuer og gøre opkast og alt andet ulækkert til sjov og
ballade.Vedr groteske grænseoverskridende normbrud viser de pædagogisk og
tydeligt og sjovt, at det man ikke dør af, bliver man stærkere af. Nul fare
vedr legemsvæsker. Koleratiden er slut. Overføres ikke lort til mad, er alt
OK.

Kun hæmmede reaktionære modsætter sig idat at MAN KAN TALE OM ALT, og selvom
man pr refleks griner, når nogen siger "prut", så indses at lort og pis er
ikke særlig farlge legemsvæsker og ubehagelig lugt er ikke især siganal om
infektionsrisiko, men mest om æstetik

Derfor er tiden moden til, at man gør livet lettere for børn, der endnu ikke
har lært at gå på toilettet selv. De bør bære bundløst tøj, så de kan sætte
sig på hug og slippe af med ekskrementerne uden brug af voksen.

Der er ingen uanstændighed ved, at andre børn i børnehaven får et kik til
kønsorganerne, når de leger vildt i klatrestativ eller lignende. Og man
fryser ikke pga bundløshed. (spørg skotter der bruger kilt)
Bleer bør bruges meget mindre, selvom de er forbedrede idag.

Gamle bør man diskutere de mange moderne hjælpemidler med. Bleer og andet
fremstilles af Coloplast-firmaet i mange handy udgaver, - og man kan bruge
gamle aviser bl.a. i seng og hvor man sidder, hvis inkontinens..

Man kan i stedet for at gå ud på toilet, besørge i bæger med tæt låg(plast
eller glas). Mange gamle har problemer med at komme fra seng eller stol til
toilet, og bør hjælpes til selvhjulpenhed, eftersom personale jo ikke altid
er parat til at følge dem, samme sekund der er behov.

--
Bo Warming
Bjelkes Alle 46, 2200 København N

Fra : sniper_Nolight

Dato : 01-09-03 14:08

> [...]
altid
> er parat til at følge dem, samme sekund der er behov.

Bo Warming - du skriver de BEDSTE indlæg! - Two Thumbs Up herfra
--
VH sniper_Nolight
www.sitecenter.dk/sniper_nolight