MS Windows
briani 27239
Office på c-drev ønskes flyttet til v-drev
Fra : jpc

Dato : 31-08-03 20:53

V-drev er et netværksdrev på server, som kan bruges f.eks. hjemmefra.
Kan man flytte installationen, evt. installere på begge drev?
(jeg kan selvfølgelig afinstallere på c og installere påny på v-drev)
Findes der smarte løsninger?
jpc

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 31-08-03 20:59

jpc wrote:
> V-drev er et netværksdrev på server, som kan bruges f.eks. hjemmefra.
> Kan man flytte installationen, evt. installere på begge drev?

Nej, hvad skulle foremålet være?
Hvis det er pga fælles templates etc, så findes der andre metoder

> Findes der smarte løsninger?

Det kommer jo lidt an på hvad det er du vil opnå

mvh/Peter Lykkegaard

Fra : jpc

Dato : 31-08-03 21:26

"Peter Lykkegaard" <polonline@hotmail.dk> skrev i en meddelelse
> Nej, hvad skulle foremålet være?
> Hvis det er pga fælles templates etc, så findes der andre metoder
> Det kommer jo lidt an på hvad det er du vil opnå

Jeg vil simpelthen opnå, at jeg kan bruge den samme office-version som på
arbejdet, når jeg logger på hjemmefra (jeg arbejder jo rent faktisk på
firmaets pc/netværk)
jpc

Fra : Robert Eriksen

Dato : 31-08-03 22:21

jpc wrote:

> [...]
>

> Jeg vil simpelthen opnå, at jeg kan bruge den samme office-version som på
> arbejdet, når jeg logger på hjemmefra (jeg arbejder jo rent faktisk på

Hvis du vil starte og køre en Office-pakke via en hjemmeopkobling så må
man da håbe du enten har en seriøs forbindelse eller tålmodigheden i orden.

Er der ikke noget med at Office licenser købt til firmabrug også må
benyttes på hjemme PCer?
Eller kommer det an på hvilken licensaftale man har?
Prøv at forhør dig hos jeres IT/software ansvarlige, det må de kunne
finde ud af for dig. Så skal du bare have begge installationer til at
pege ud på samme dokument/template mappe på V: hvis nødvendigt.

/Robert