Webserver over linux
Fra : Destroyer

Dato : 07-04-01 09:52

Hejsa

Jeg har lige fået leveret NetExpress.

Jeg har to maskiner i hjemmet. Så derfor fik jeg leveret det med router.
Min ene maskine kører linux, og kører b.la. Apache webserver. Men hvorfor
kan folk fra nettet ikke se min hjemmeside, hvis de skriver http://minip/
???? Skal man opsætte noget specielt under linux???

M.v.h.

Destroyer

Fra : Peter Makholm

Dato : 07-04-01 10:03

"Destroyer" <destroyer@cool.dk> writes:

> Min ene maskine kører linux, og kører b.la. Apache webserver. Men hvorfor
> kan folk fra nettet ikke se min hjemmeside, hvis de skriver http://minip/
> ???? Skal man opsætte noget specielt under linux???

Har du sat NAT ordentligt op, så forespørgsler på port 80 bliver
routet til linuxboksen?

Fra : Destroyer

Dato : 07-04-01 11:00

Næææ... Hvordan gør man det...

M.v.h.

Henrik

Fra : Destroyer

Dato : 07-04-01 11:05

Har fundet ud af det. Takker mange gange for hinten :)

M.v.h.

Henrik