WuFTP
Fra : Destroyer

Dato : 07-04-01 09:51

Hejsa

Hvordan starter man Wu-FTP????

Et meget simpelt spørgsmål.

Takker for al hjælp.

M.v.h.

Destroyer - en linux newbie

Fra : Jan Jensen

Dato : 07-04-01 11:39

Hej

> Hvordan starter man Wu-FTP????
http://www.sslug.dk/linuxbog/admin/bog/ftpd.html
Prøv evt at genstarte inet (tror jeg nok den hedder)
Findes i /etc/rc.d/init.d/

Alternativt kan du anvende Proftpd, den bruger jeg, og
kan hermed bedre hjælpe dig .
Se: http://gnuskole.u-net.dk/bog/ftpserver/ftpserver.html#proftpd

Venlig hilsen Jan Jensen

Fra : Destroyer

Dato : 07-04-01 13:23

Nu har jeg installeret ProFTP.

Men jeg kan sgu ikke få det til at virke ordentlig. Det virker godt nok når
man logger ind som bruger, men jeg kan ikke få anonym login til at virke.

Ved du hvad der kan galt.

M.v.h.

Henrik

Fra : Jan Jensen

Dato : 07-04-01 15:51

Hej

> [...]
når
> man logger ind som bruger, men jeg kan ikke få anonym login til at virke.

Jeg har kun leget med bruger login, og syntes det er herligt
at ha` med at gøre. Har aldrig prøvet anonymous login,
-her må andre komme med et bud.

Jeg har oprettet en "anonymous" konto til vennerne, blot kaldet
for "User" istedet, med et pasword som er nemt at huske. Det
var måske en mulighed.

Har du luret alle triksene fra:
http://gnuskole.u-net.dk/bog/ftpserver/ftpserver.html#proftpd

Mange hilsner fra Jan Jensen

Fra : Mickey

Dato : 06-04-01 21:27

"Destroyer" <destroyer@cool.dk> skrev i en meddelelse
> Nu har jeg installeret ProFTP.
>
> Men jeg kan sgu ikke få det til at virke ordentlig. Det virker godt nok
når
> man logger ind som bruger, men jeg kan ikke få anonym login til at virke.

hva OS kører du ? - på suse er anonymous slået fra som default.

--
Mickey

Fra : Destroyer

Dato : 07-04-01 21:36

Jeg har lige installeret ProFTP, og det kører jeg med nu.

M.v.h.

Henrik

Fra : Mickey

Dato : 07-04-01 23:25

> Jeg har lige installeret ProFTP, og det kører jeg med nu.

prøv at kigge i /etc/proftpd.conf - der sku gerne stå noget om det!

--
Mickey