Skærme
Fijala 3554
15" fladskærme
Fra : Anders Nielsen

Dato : 31-08-03 19:04

Hej.
Ville lige høre jeres mening om en ting... er 15" fladskærme acceptable,
eller skal man absolut have 17"
for en rimelig oplevelse? Skærmen skal mest bruges til surfing og
tekstbehandling, men den skal naturligvis kunne vise nogle
videosekvenser uden at det er for grimt. Men det sidste hænger vel sammen
med responsetid og ikke størrelsen.

Grunden til jeg spørger er at 1024x768 lyder som en meget lav opløsning i
mine ører. Er der nogen forskel på 1024x768
på en 15" CRT-skærm og 1024x768 på en TFT-skærm?

Anders

Fra : iddqdATworldonline.d~

Dato : 31-08-03 20:49

Anders Nielsen wrote:

> Grunden til jeg spørger er at 1024x768 lyder som en meget lav opløsning i
> mine ører. Er der nogen forskel på 1024x768
> på en 15" CRT-skærm og 1024x768 på en TFT-skærm?

Billedarealt på en TFT er præcis de tommer som angives, mens på en CRT
(medmindre det er en ældre Apple skærm) så fortæller tomme målet
billedrørets størrelse og det synlige areal er så 1-2" mindre. Med andre
ord så har en 15" TFT næsten samme billedareal som en 17" CRT, det ændre
dog ikke på at 1024*768 er en lav opløsning til mange typer brug.

Personligt vil jeg nødig under 1600*1200, og jo højere opløsning desto
bedre.

Mvh

Bruno