mprexe.exe
Fra : Michael Sund

Dato : 07-04-01 09:12

Hej gruppe

Vores Win 95 maskiner bliver ved med at få "mprexe.exe svarer ikke" fejlen.
Vi har gjort alt det Microsoft foreslår, men det hjælper slet slet ikke. Er
der nogle, der har løst det her problem. Vi kører NT 4.0. service pack 6 og
rent tcp/ip.

Login tager fra (pga mprexe.exe) 2 til 20 minutter. Fejlen opstår dog
nærmest tilfældigt: ikke for alle brugere hver gang!

Når man så er kommet på fungerer alt upåklageligt.

Vi benytter brugerprofiler, der ligger på serveren og både pdc og bdc kan
validere klienter på domænet - kan fejlen ligge der?

På forhånd tak.

Michael

Fra : Henrik Walther

Dato : 07-04-01 10:06

It's rumoured "Michael Sund" <2360501m001@mail1.stofanet.dk> wrote:

>Vores Win 95 maskiner bliver ved med at få "mprexe.exe svarer ikke" fejlen.
>Vi har gjort alt det Microsoft foreslår

Nu kan jeg ikke huske hvad Microsoft foreslår men det er næsten altid
korrupte .PWL filer der er synderen, har du slettet disse?

--
Henrik Walther

Fra : Michael Sund

Dato : 07-04-01 11:10

> Nu kan jeg ikke huske hvad Microsoft foreslår men det er næsten altid
> korrupte .PWL filer der er synderen, har du slettet disse?

Tak for svaret - men jeg har prøvet det og det er forøvrigt en af de 8-9
ting Microsoft foreslår. Vi er efterhånden ret desperate daa vi er meget
upopulære systemadministartorere

Michael

Fra : Henrik Walther

Dato : 07-04-01 12:01

> [...]

>Tak for svaret - men jeg har prøvet det og det er forøvrigt en af de 8-9
>ting Microsoft foreslår. Vi er efterhånden ret desperate daa vi er meget

Måske nedenstående link er brugbart?

http://www.generation.net/~hleboeuf/ermprexe.htm

--
Henrik Walther

Fra : Ole Thomsen

Dato : 07-04-01 15:44

> [...]
>
> Tak for svaret - men jeg har prøvet det og det er forøvrigt en af de 8-9
> ting Microsoft foreslår. Vi er efterhånden ret desperate daa vi er meget

Den eneste sikre måde at løse problemet på er at
opgradere til W98 eller bedre....

Nogle steder jeg har hørt om er fejlen opstået efter
man er gået over til et rent TCP/IP miljø, så en måde
at løse det på er muligvis (også) at bruge IPX eller
NetBEUI protokollerne.

Ole Thomsen