Topcom WBR trådløs: Kan man nøjes med at b~
Fra : Kaspar Brandt

Dato : 31-08-03 16:26

Hej Alle
Kan man nøjes med at bruge Topcom Skyracer WBR som Accespoint, dvs. undlade
at anvede den som Router?
Mit probelm er at jeg har en 2 mbit ADSL forbindelse, bor på 1. sal, og skal
have to-tre naboer koblet på oppe på 4.-5. sal - jeg ville så nøjes med at
trække ét kabel op hos en af dem, stille Tocom Skyraceren dér, og så kunne
de ellers køre trådløs. - min "gamle" ciscorouter skulle så stadigt anvendes
som router.

NB: Undskyld mig hvis jeg klokker i det med nyhedsgruppe-etiketten - jeg er
lidt ny i det her...

Kaspar

Fra : Timusius

Dato : 31-08-03 16:56

"Kaspar Brandt" <rapsak@ffk.dk> wrote in message
> Kan man nøjes med at bruge Topcom Skyracer WBR som Accespoint, dvs.
undlade
> at anvede den som Router?

Ja, det kan du godt. Jeg købte den i morges og har kun brugt den som
Accesspoint. Når den spørger om forbindelse til WAN kan du bare lade default
værdierne være (De er en masse nuller).

Routeren skal dog lige vide hvad den rigtige gateway er, så det skal du
taste ind.

Hilsen
Timusius

P.S. Bemærk lige de andre posts omkring Skyraceren.... Det ser ikke ligefrem
ud som om firmwaren er helt gennemtænkt. Jeg har f.eks. heller ikke endnu
fået MAC filteret til at virke på en fornuftig måde.

Fra : Kaspar Brandt

Dato : 31-08-03 17:21

Tak for svaret!

VH Kaspar