Hvilket bundkort..?
Fra : --= Pomfrit =--

Dato : 31-08-03 16:26

Harj...

Jeg har fået min fætters Pentium 4 Socket 478 cpu. Men nu skal jeg have et
bundkort og en 512 DDR ram blok til.
Hvilket bundkort vil i anbefale..?
Ved ikke om Abit eller Asus er bedst..?

Krav:
Der skal være 4 IDE-enheder
LAN 10/100Mbit
Audio onboard.

Mvh

--= Pomfrit =--

Fra : Bo Nielsen

Dato : 01-09-03 13:29

> Krav:
> Der skal være 4 IDE-enheder
> LAN 10/100Mbit
> Audio onboard.

ASUS P4P800 eller ASUS P4P800 Deluxe
(deluxe har bl.a. Raid og Firewire)

Bo

Fra : Steen

Dato : 01-09-03 17:46

"--= Pomfrit =--" <Dont@work.com> wrote in

> [...]
>
> Jeg har fået min fætters Pentium 4 Socket 478 cpu. Men nu skal jeg
> have et bundkort og en 512 DDR ram blok til.

Jeg vil anbefale dig at lede efter noget i Abit IC7-serien, de er kanongode
til overclocking og generelt mere stabile end de populære ASUS
P800/P4C800-serier (specielt ifb. med overclocking). For deluxe-state-of-
the-art bundkorTET er der "Abit IC7-Max3 ATX" (til ca 2100kr), men du kan
også vælge det lidt billigere IC7-G Max2-Advance (til ca 1600) og så stadig
have et jävlens godt bundkort. "skrabe-udgaven", "IC7 ATX" (til ca. 1100
kr) er dog bestemt også til at leve med.

Personligt vil jeg altid vælge et Abit IC7 bundkort fremfor ASUS P4-
800/P4C800 pga. stabiliteten og bedre muligheder for overclocking.

mvh
/Steen

Fra : "FalconMan©

Dato : 03-09-03 10:43

"Steen" <notforspamming@go.away> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Personligt vil jeg altid vælge et Abit IC7 bundkort fremfor ASUS P4-
> 800/P4C800 pga. stabiliteten og bedre muligheder for overclocking.

Hejsa...

Her vil jeg så absolut og ubetinget give Hr. Steen ret i at der ikke findes
mere stabile bundbrætter end ABIT's. Spørger folk mig siger jeg altid - Hold
dig langt fra ASUS hvis du skal OC'e dit bundbræt. Kan du godt bare "nøjes"
med et "almindeligt" husmand's bundbræt - er ASUS jo selvfølgelig bedre end
slet ingenting. *S*

Jeg "kom til" ved en - øøøhh - "fejl?" - at købe et ASUS P4C800 Deluxe og
(DAMN!) - det opholdte sig kun her hos mig i ca. 2 - 3 uger før det blev
"fyret" ud til højre bagbordsside til stor fordel for det kanon fede ABIT
IC7-G Max II, damn - det rykkede sq i mine små rynker og jeg har opnået det
med det som jeg havde forventet fra start men som jeg ikke på nogen måde
kunne med det skodkort til ASUS!!! Yyeeaarrkk!! Sorry folks dem der føler
sig "trådt på" nu men - jeg kalder det (ASUS) for et rigtigt SKOD KORT!!!

Køv du hellere et rigtigt godt og rykkestabilt bundbræt som ABIT IC7-G Max
II, det vil du ALDRIG komme til at fortryde og hvis du gør - må du træde på
mine klodser!! (Hhmm - RAM klodserne - forståes!!!) *GG*

Mvh.

John

Fra : Allan / Kolding

Dato : 01-09-03 19:34

Hviken cpu er du har fået ?

Det ville være rart at vide før du køber 1600- kr´s bundkort m.m.
Hvis det er en fsb 800 kan jeg godt følge de svar der er kommet,
men hvis det er en 400 eller 533 fsb er sagen jo anderledes.

Allan

KLIP