Øh Jens den her er til dig.
Fra : Henning Lund

Dato : 31-08-03 14:25

Du skrev for et stykke tid siden at jeg skulle anskaffe mig en router
til vore 4 maskiner som er koblet sammen via en hub, jeg fik egentlig
ikke at vide hvad fordelene ved en router var, udover noget med
sikkerheden som jeg allerede har glemt.
Jeg var i Aldi her i formiddags der kan jeg se de har en router til 399
men da min tekniske snilde ikke rækker langt, så vil jeg gerne vide om
den kan erstatte hubben vi har, eller skal der købes andet (nye kabler
mm)?
Monstro routeren er OK er det er noget Bilkaskrámmel?

Henning Lund
icq 18805021
http://sitecenter.dk/freespace/

Fra : ///JJ

Dato : 01-09-03 10:39

"Henning Lund" <hvis du fjerne dette.hla@tdcspace.dk> wrote in message
> [...]
> mm)?
> Monstro routeren er OK er det er noget Bilkaskrámmel?

Hmm - Bilka har da noget mere forstand på EDB-udstyr end Aldi - de har i
hvert fald noget mere erfaring med at sælge det i Danmark.

Hvis Jens ikke svarer, vil jeg anbefale dig at smutte ned i en EDB-butik,
eller fx. en Telebutik - de vil også kunne rådgive dig :)

mvh
///JJ

Fra : jens

Dato : 01-09-03 13:25

"///JJ" <jesperhn@r-e-m-o-v-etdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

Den er sikkert udemærket, men hvilken er det ?
Bilka`s Topcom fungerer som den skal, den er bare gyselig at se på, både
inde og udefra.

> Hmm - Bilka har da noget mere forstand på EDB-udstyr end Aldi - de har i
> hvert fald noget mere erfaring med at sælge det i Danmark.

Der skal man bare sikre sig emballagen er ubrudt, eller det der er i kassen
er det som skal være i den. (erfaring fra Bilka Vejle.......)

> Hvis Jens ikke svarer, vil jeg anbefale dig at smutte ned i en EDB-butik,
> eller fx. en Telebutik - de vil også kunne rådgive dig :)

Enhver router kan bruges medmindre man stiller specielle krav......
Nogele er bedre end andre til forskelige ting, men det fremgår ikke af
kasserne hvilke det er har jeg opdaget.

Hvilken model er det Aldu har ?
Jeg kan ikke finde noget om den på deres side......

Mvh Jens

Fra : Henning Lund

Dato : 01-09-03 17:16

jens skrev:

> Hvilken model er det Aldu har ?
> Jeg kan ikke finde noget om den på deres side......

Dav Jens, hvor har du været?
Jeg er ikke klar over hvad det er for en model da jeg kun lige skimtede
kasserne inde bag en masse andet skrammel.
Så vidt jeg ved var den på tilbud sidste uge, men jeg har desværre ikke
avisen mere.

Fra : jens

Dato : 01-09-03 17:38

"Henning Lund" <hvis du fjerne dette.hla@tdcspace.dk> skrev i en meddelelse

> Dav Jens, hvor har du været?

Jeg har da været her hele tiden, men der var ikke noget sjovt at blande sig
i.......

> [...]
> kasserne inde bag en masse andet skrammel.
> Så vidt jeg ved var den på tilbud sidste uge, men jeg har desværre ikke

Du har en WWW side, har du den hjemme dur en surecom ikke.
Surecom sælges under forskellige navne, blandt andet "Digitus" :
www.digitus.de
Surecom : http://www.surecom-net.com/pd-1-broadbandrouter.htm netop den
model kan jeg ikke få til at hoste andre hjemmesoder end dens egen
opsætning.......

De fleste Netgear skal opdateres med ny firmware.....(De fleste, der er vist
undtagelser)

Med 4 maskiner ville jeg undgå DI604, stadigvæk, med det rod der er med
firmwaren til den.

Mvh Jens Som stadig er glad for level one, met den første han fik.

Fra : Henning Lund

Dato : 01-09-03 18:28

jens skrev:

> Du har en WWW side, har du den hjemme dur en surecom ikke.
Aha på den måde.

> Surecom sælges under forskellige navne, blandt andet "Digitus" :
> www.digitus.de

Er det sådan en fætter?

> Mvh Jens Som stadig er glad for level one, met den første han
> fik.

Reklame hehe

Fra : Frans Jensen

Dato : 01-09-03 21:06

On Mon, 1 Sep 2003 19:28:07 +0200, "Henning Lund" <hvis du fjerne
dette.hla@tdcspace.dk> wrote:

<klippe>

du kunne jo også gå ind på http://www.edbpriser.dk og se på
priser og på brugernes tilbagemeldinger

jeg kender en familie med 3 PC-er som bruger den router der er
vist på linket:
http://www.edbpriser.dk/netvaerk/netvaerk-top10.asp?ID=1674667895

og de er udmærket tilfredse

--
statistik for dk.politik
http://www.koldby.friserverplads.dk/statistik.htm

http://www.retsliberal.dk/pdf/jordrenten.pdf

Fra : jens

Dato : 01-09-03 22:51

"Frans Jensen" <nospam@tdcspace.dk> skrev i en meddelelse

> du kunne jo også gå ind på http://www.edbpriser.dk og se på
> priser og på brugernes tilbagemeldinger

Der vises kun èn Level one, og den er træls........

> jeg kender en familie med 3 PC-er som bruger den router der er
> vist på linket:
> http://www.edbpriser.dk/netvaerk/netvaerk-top10.asp?ID=1674667895
>
> og de er udmærket tilfredse

Manualen ligner noget jeg kommer til at se på næste gang....
(Manualen til en trådløs, den billigste model er det åbenbart ikke
nødvendigt at lave manual til)

Mvh Jens

Fra : jens

Dato : 01-09-03 22:32

> Er det sådan en fætter?

Jeg ved ikke hvilken Aldi har...., men det er et par mærker jeg lige har
haft fingrene i....

> Reklame hehe

Nej, en anbefaling.
Andre kan sagtens være lige så gode/nemme/brugbare, jeg kender dem bare
ikke.
Jeg er blevet fortalt om et andet mærke som kunne det samme, men jeg husker
ikke hvad det hed...

Og... den nye model level one 1405 er jeg ikke imponeret af......

Mvh Jens

Fra : Claus Olesen

Dato : 02-09-03 00:24

jens wrote:

> Jeg ved ikke hvilken Aldi har...., men det er et par mærker jeg lige har
> haft fingrene i....

Jeg gætter på, at det stadig er NorthQ routeren de har liggende (typisk,
da jeg var nede og kigge efter den havde de ikke nogen liggende, men da
jeg så kom tilbage 2 dage efter stod der en aldi-medarbejder og pakkede
en kasse ud...).

http://www.northq.com/products/broadband.html

Og:
---Toldo--- skrev d. 19-07-2003 i dk.edb.netvaerk:
Se på www.edimax.com og find router model BR-6104. Her er en user manual som
er 99,99% identisk med den som findes på den medfølgende cd-rom til Aldi
routeren.

Claus Olesen
--
Remove NADA from my e-mail address to reply directly to me

Fra : jens

Dato : 02-09-03 00:54

"Claus Olesen" <goatee@NADAworldonline.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> da jeg var nede og kigge efter den havde de ikke nogen liggende, men da
> jeg så kom tilbage 2 dage efter stod der en aldi-medarbejder og pakkede

Interessant....

> [...]
som
> er 99,99% identisk med den som findes på den medfølgende cd-rom til Aldi

Og de er begge 99.99% som at se en Level one 1405 indvendigt, der er kun
farverne til forskel.
Samtilige menuer og indstillingsmuligheder er ens.

http://www.level1.com/products3.php?sklop=8&id=560145

Dog er Edimaxèn kun 98% = de 2, den kan vise sin wanip under
status........ser det ud til.
1405eren er træls......

Mvh Jens

Fra : Claus Olesen

Dato : 02-09-03 02:25

jens wrote:

<snip>
> [...]
>
> http://www.level1.com/products3.php?sklop=8&id=560145
>
> Dog er Edimaxèn kun 98% = de 2, den kan vise sin wanip under

Ehh, hvad ved jeg... jeg ville bare lige nævne hvilken router det
sandsynligvis var, som Henning Lund spurgte til

Claus Olesen
--
Remove NADA from my e-mail address to reply directly to me

Fra : jens

Dato : 02-09-03 06:38

"Claus Olesen" <goatee@NADAworldonline.dk> skrev i en meddelelse

> Ehh, hvad ved jeg... jeg ville bare lige nævne hvilken router det
> sandsynligvis var, som Henning Lund spurgte til

Jaja, og spørgsmålet var om den duede......

Og det gør den hvis det er den northQ, men den er bøvlet at sætte op.

Mvh Jens

Fra : Henning Lund

Dato : 01-09-03 17:18

///JJ skrev:

> Hvis Jens ikke svarer,

Han skal lige op fra middagssøvnen

vil jeg anbefale dig at smutte ned i en
> EDB-butik, eller fx. en Telebutik - de vil også kunne rådgive dig :)

Dem har vi ikke de store af her i omegnen.