Smartcenter
Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 07-04-01 08:15

Greetings!

For nogle år siden havde jeg Lotus Smartcenter på min PC. Den er siden
forsvundet og eftersom jeg aldrig har haft Lotus Smartsuite kan jeg
ikke bare installere den igen. Gad vide hvor jeg så havde fået den
fra? Den blev ihvertfald hentet via modem i de gode gamle fido-dage...

--

Men venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Working@Dual PPro-240

Fra : Lars Lund

Dato : 07-04-01 13:44

"Jesper G. Poulsen" wrote:

> [...]
> ikke bare installere den igen. Gad vide hvor jeg så havde fået den
> fra? Den blev ihvertfald hentet via modem i de gode gamle fido-dage...

Jeg benyttede den også allerede dengang. Og kan huske, at den kom fra et
eller andet FIDO-link, hvis det da ikke var via IBM's BBS. Også her er den
for længst væk, som et selvstændigt program. Men den blev da regnet som et
væsentligt util i dagene inden Merlin.

--

\lars

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 07-04-01 15:29

"Lars Lund" <ll@larslund.dk> wrote in message

> [...]
er den
> for længst væk, som et selvstændigt program. Men den blev da regnet

Problemet ligger i at jeg stadig anvender Warp 3 og regner med at
fortsætte med det, fremover...

Fra : Karsten

Dato : 07-04-01 21:07

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ikke bare installere den igen. Gad vide hvor jeg så havde fået den
> fra? Den blev ihvertfald hentet via modem i de gode gamle fido-dage...

Juhuu, jeg fandt den langt om længe, så prøv denne link.-
http://rheooptik.fmf.uni-freiburg.de/pub/os2/wpstools/00-index.html

--
---------
Karsten Strøm

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 08-04-01 11:31

"Karsten" <kfcdk@hotmail.com> wrote in message
> Juhuu, jeg fandt den langt om længe, så prøv denne link.-
> http://rheooptik.fmf.uni-freiburg.de/pub/os2/wpstools/00-index.html

THNX... Der var også andre fede ting derinde...

Nu mangler jeg bare en SMP-udgave af OS/2...

Fra : Karsten

Dato : 08-04-01 14:19

> "Karsten" <kfcdk@hotmail.com> wrote in message
> siden
>
> THNX... Der var også andre fede ting derinde...
>
> Nu mangler jeg bare en SMP-udgave af OS/2...

undskyld, hvis jeg spørger lidt dumt, men hvad er "SMP".
Men det kunne være at du kunne hjælpe mig, jeg mangler programmet PM Chart
(dansk-version) kan ikke finde den nogle steder.

Fra : "Derly Lütken"

Dato : 08-04-01 23:23

In article <9apoje$og5$1@sunsite.dk>, "Karsten" <kfcdk@hotmail.com>
wrote:

> undskyld, hvis jeg spørger lidt dumt, men hvad er "SMP".

Jeg kan ikke huske, hvad "s" står for, men MP står for Multi Processor,
og så siger resten vel sig selv

Eneste måde at løse det problem på, er at installere en OS/2 WARP Server
v4 SMP. (Burde være i jeres softwarepulje, hvis ikke og intereseret så
send mig en email. Jeg har 3 liggende i "min sw-pulje)

--
\\Derly, team os/2, danmark
_____________________________

Fra : Peter Jespersen

Dato : 09-04-01 10:46

"Derly Lütken" wrote:

> Jeg kan ikke huske, hvad "s" står for, men MP står for Multi Processor,
> og så siger resten vel sig selv

S'et står for Symmetric
Meget generelt så går det ud på at fordele arbejdsbyrdel nogenlunde jævnt
imellem processorene, bortset fra styreprocessoren (Kan ikke huske om det
er den første eller sidste....det er her styresystemet ligger og
administrerer de andre processorer), er ingen processor mærket til et
bestemt job.

Der en mængde forskellige algoritmer at foretage multiprocessing over, men
det er stort set kun SMP der benyttes, med mindre det er et system, der
skræddersys til en bestemt opgave.På x86 platformene er der, hvis man taler
om god gammeldags Multiprocessing, kun SMP at lege med

> Eneste måde at løse det problem på, er at installere en OS/2 WARP Server
> v4 SMP. (Burde være i jeres softwarepulje, hvis ikke og intereseret så
> send mig en email. Jeg har 3 liggende i "min sw-pulje)

WSeB har også SMP-understøttelse, men det er måske ikke inkluderet i pulje
versionen (den viser jo et internt kernel nummer ved boot...)

--
Live long and prosper...

Fra : derly lytken

Dato : 09-04-01 11:55

On Mon, 9 Apr 2001 09:45:33, Peter Jespersen <flywheel@zorland.dk>
wrote:

> WSeB har også SMP-understøttelse, men det er måske ikke inkluderet i pulje
> versionen (den viser jo et internt kernel nummer ved boot...)

Jo, det er den, men da vedkommende som spurgte får røde knopper af W4 og
senere, er der ikke andre muligheder end nævnte

God Påske
--
\\derly

Fra : Peter Jespersen

Dato : 09-04-01 13:41

derly lytken wrote:

> Jo, det er den, men da vedkommende som spurgte får røde knopper af W4 og

Det lyder ubehageligt

> senere, er der ikke andre muligheder end nævnte

OK....Det havde jeg overset

Har så altid været glad for Merlin, selvom den nok ikke på alle leder og
kanter var helt så skarp som Enterprise (Blandt andet dukkede der nogle
memory leak problemer op). Synes dog at det jeg kan se igennem eCS (Og
dermed MCP) er at den igen er der.

Men....

We're all different!
We're all individuals!
- I'm not !!!

--
Live long and prosper...

Fra : derly lytken

Dato : 09-04-01 13:54

On Mon, 9 Apr 2001 12:41:14, Peter Jespersen <flywheel@zorland.dk>
wrote:

> Det lyder ubehageligt

Der er et eller andet med, at fanebladene vender forkert til ham ))

--
\\derly

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 09-04-01 21:34

"derly lytken" <dl@no.spam.comports.com> wrote in message
> Der er et eller andet med, at fanebladene vender forkert til ham
))

Tænk sig at du stadig kan huske dét...

Min OS/2-maskine kan I iøvrigt se på http://jgp.dhs.org
Den har stadig æren af at være hoved-PC. Denne maskine er primært sat
op for at min kæreste kan fjolle rundt på nettet, samt for at jeg kan
rode med PC-bank. Den rummer en fjern OS/2-slægtning fra Microsnøft.

Fra : Derly Lütken

Dato : 13-04-01 12:42

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk> writes:

> ))
>
> Tænk sig at du stadig kan huske dét...

Det er simpelthen den vanvittigste argumentation,
jeg til dato har hørt. Derfor står den klart i
erindringens tåger

--
\\Derly, Team OS/2, Danmark
_____________________________

Fra : Bent Nielsen

Dato : 08-04-01 22:47

"Jesper G. Poulsen" skrev:

> [...]
> ikke bare installere den igen. Gad vide hvor jeg så havde fået den
> fra? Den blev ihvertfald hentet via modem i de gode gamle fido-dage...
Jeg vil da foretrække at bruge denne som er lidt mere ved.

Den er til warp 4, men den kan godt instleres i warp 3.
Den virker udern at reboote. Jeg har instaleret opdate , så jeg ved ikke
om den virker uden

BN

You can place:
1. ObjectsBar, TrayHolder, Task Switcher, Monitors, Info, Task folder
nd Clock objects in WPSBar and Trays.
2. Trays in TrayHolder.
You must place objects itself, not shadows!

Fra : Knud Berggreen

Dato : 08-04-01 22:09

In <9apoje$og5$1@sunsite.dk>, on 04/08/2001
at 03:18 PM, "Karsten" <kfcdk@hotmail.com> said:

>undskyld, hvis jeg spørger lidt dumt, men hvad er "SMP".

Det er ikke dumt. Jeg skulle lige til at stille samme spørgsmål...

/Knud

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 08-04-01 23:09

"Knud Berggreen" <kub@mobilixnet.dk> wrote in message
> Det er ikke dumt. Jeg skulle lige til at stille samme spørgsmål...

SMP=Symetrical MultiProcessor. En udgave der kan håndtere denne PC...

Fra : Knud Berggreen

Dato : 09-04-01 20:04

In <20010409.002230.1172755590.638@olga.stofanet.dk>, on 04/09/2001
at 12:22 AM, "Derly Lütken" <derly@mail1.stofanet.dk> said:

>Eneste måde at løse det problem på, er at installere en OS/2 WARP Server v4
>SMP. (Burde være i jeres softwarepulje, hvis ikke og intereseret så send mig en
>email. Jeg har 3 liggende i "min sw-pulje)

Hvad med en eComStation Pro SMP.......???

/Knud

Fra : "Derly Lütken"

Dato : 09-04-01 21:27

In article <3ad20801$1$xahq$mr2ice@news.get2net.dk>, "Knud Berggreen"
<kub@mobilixnet.dk> wrote:

> Hvad med en eComStation Pro SMP.......???

Se den efterfølgende korrespondance til ?

--
\\Derly, Team OS/2, Danmark